Ryanair отмени 20 полета между София и Лондон (обзор)

През септември и октомври

Нискотарифната авиокомпания Ryanair отмени 20 полета между София и лондонското летище Станстед. Това стана ясно, след като компанията публикува пълен списък на анулираните полети. Няма да се изпълнят всички излитания и кацания между двете летища на 22, 28 и 30 септември и на 5, 7, 12, 14, 19, 21, 26, 28 октомври.

В световен мащаб най-засегнати са полетите от и до големи летища, като в следващите 6 седмици ще отпадне по една редовна линия от Барселона, Брюксел (Шарлероа), Дъблин, Мадрид, Милано (Бергамо), Порто и Рим (Фиумичино). Отменени са полетите на над 400 хиляди души, или по-малко от 2% от пасажерите, купили билети до края на октомври, уточниха от компанията. Превозвачът трябва да плати около 20 млн. евро обезщетения на потърпевшите.

Изпълнителният директор на компанията Майкъл О'Лиъри обясни, че до анулирането на полетите се е стигнало заради натрупани отпуски на пилотите, стачки на контрольори на въздушния трафик и лоши атмосферни условия. „Такъв проблем няма да има през 2018 г.", увери О'Лиъри.

Пътниците, които имат билети за отменените полети, ще получат съобщение по електронната поща, като те могат да поискат парите за пътуването си обратно или да си изберат друг полет.

Междувременно стана ясно, че компанията спешно търси да назначи пилоти и предлага стартови бонуси за 10 хиляди евро. От авиокомпанията увериха, че следващите отменени полети ще бъдат обявени в понеделник.

Плащат по 400 евро обезщетение

Българите с анулирани полети на Rynair имат право на допълнително обезщетение от 400 евро, ако не са били информирани 14 дни преди датата на излитане. Това коментира Игнат Арсенов, директор на Европейския потребителски център пред „Труд“. „Сумата е фиксирана по закон, но варира между 125 и 600 евро, в зависимост от дължината на полета. За да изискате парите, трябва да се свържете с компанията, защото обезщетението не е автоматично“, уточни той. „Презаверяването на билета или връщането на цената е различно от обезщетението – то е допълнително, като неустойка за това, че авиокомпанията не е изпълнила договора“, коментира Арсенов. "Ако пътникът не е доволен от отговора на компанията, може да се обърне към Европейският потребителски център, където ние безплатно ще разгледаме спора", коментира Арсенов.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Бизнес