S-класа за офроуд

Новият GLS глези пътниците с 5-зонов климатроник и електрическо регулиране на всички седалки

Още по-голям, още по-луксозен и още по-технологичен излиза тази есен новият модел Mercedes GLS. Преди 13 години първото поколение, лансирано с означението GL, беше спрягано за наследник на култовата G-класа. Но за клиентите това си останаха два различни автомобила и досега се произвеждат паралелно. Междувременно GL промени името си на GLS, за да афишира ясно близката си връзка с S-класата и най-вече това, че всъщност представлява S-класа в SUV вариант.

На старт след няколко месеца застава третата генерация на модела, която не само изглежда, но и е по-внушителна. Новият Mercedes GLS е дълъг 5,21 м и широк 1,96 м. Това означава, че в кабината има повече място и на трите реда седалки. Големите печеливши от увеличеите размери са именно тези, които ще седнат на най-задните места, тъй като те са адаптирани за хора с височина до 1,94 м. Настаняването там е не по-малко комфортно от първия и втория ред, защото има на разположение USB изводи и отопление. Климатичната инсталация в автомобира работи с пет отделни зони, така че са вградени и въздуховоди за третия ред седалки.

Пътуващите на втория ред могат да регулират седалките си по дължина, така че да имат максимален простор за краката. А ако облегалките им се сгънат и третият ред седалки се свали до нивото на пода, товарният обем на този Mercedes става от калибъра на лекотоварен модел – 2400 л. Всички седалки на борда са с електрически настройки. За първи път GLS се предлага в 6-местен вариант с две луксозни индивидуални седалки на втория ред.

Въпреки едрите размери и порасналото с 6 см междуосие (3,14 м) , автомобилът е изненадващо аеродинамичен. Инженерите са успели да постигнат коефициент на челно съпротивление Cd=0,32, което е впечатляващо за луксозен голям SUV. Модерният дизайн е съчетан с лукса на лимузина и възможностите на офроудър.

Серийно автомобилът е оборудван с въздушно окачване, което подобрява не само качеството на возенето, но и проходимостта. Опционално се предлага трансферна кутия за понижаване на предавките. Така в условия на тежък офроуд управлението става по-лесно, ресурсът на двигателя се използва оптимално и се увеличават способностите за преодоляване на сериозни препятствия. Понижаващите предавки са характерни за автомобили, предназначени именно за офроуд експлоатация.

Серийно Mercedes GLS разполага със задвижване на четирите колела и 9-степенна автоматична трансмисия. Предавателните числа са калкулирани така, че да осигуряват възможно най-висок въртящ момент при ниски обороти. Идеята е движението да се извършва на по-горна предавка и по-ниски обороти, което води до намаляване на разхода на гориво, а пътуването става по-тихо и по-комфортно.

Диференциалът с електронно управляем ламелен съединител разпределя въртящия момент между предния и задния мост, като е възможно до 100% от тягата да бъде насочена към една от двете оси.

За първи път за Mercedes GLS се предлага електрифициран 4,0-литров бензинов битурбо двигател V8 с 48-волтова мрежа и стартер-генератор. Този модел носи означението GLS 580 и съчетава мощността от 489 к.с. и 700 Нм на V8 с допълнителните 22 к.с. и 250 Нм на електромотора. Също с 48-волтова инсталация е оборудван и редовият 6-цилиндров бензинов мотор в GLS 450, чиято мощност е 367 к.с. Предлаганите дизелови 6-цилиндрови мотори са два – с ресурс от 286 к.с. (GLS 350d) и 330 к.с. (GLS 400d). Те изминават 100 км с по-малко от 8 л гориво по данни на производителя.

 

 

Специален режим за автомивка

Бъдещите собственици на новия Mercedes GLS ще имат на разположение една полезна възможност за адаптиране на автомобила към почистване на автомивка. С натискане на бутон водачът активира режим, в който страничните огледала се сгъват, прозорците и люкът на покрива се затварят, сензорът на чистачките се деактивира, климатичната инсталация се включва на вътрешна циркулация на въздуха и обдухване на стъклата против изпотяване и замъгляване. Наред с това се задейства 360-градусовият изглед от камери на дисплея пред шофьора, за да го улесни при маневрирането за влизане алеята на мивката.

При излизане от мивката автомобилът автоматично изключва този режим, когато достигне скорост 20 км/ч и се връщат предишните настройки на огледалата, климатизацията и т.н.

 

Електроника намалява клатенето и накланянето

За максимален комфорт Mercedes GLS предлага електронната система за стабилизиране на каросерията E-Active Body Control. Тази функция регулира автоматично въздушното окачване на всяко колело, за да се намалят клатането е накланянето на каросерията. Така се повишава комфортът, особено при бързо каране в завои, тъй като електрониката намалява центробежните сили.

Системата има важни офроуд функции. На лош терен и хлъзгава настилка индивидуално се регулира натискът на окачването върху всяко колело за по-добро сцепление. Освен това е възможно да се променя и височината на всяко колело, за да няма затъване и накланяне. Челната камера помага в разпознаването на неравности и дупки, така че ходавата част предварително да е готова за тяхното преодоляване.

 

Хайтек за всички пасажери на борда

Най-големият SUV модел на Mercedes пренася всички пътници в дигиталния свят на модерните комуникации и забавления. Водачът работи с новата система за контрол MB-UX с два големи и свързани 12,3-инчови цветни екрани на таблото пред себе си. Допълнително пред очите си шофьорът има цветен Head-up дисплей, показващ важната информация от автомобила и навигацията. За задните седалки има два отделни 11,6-инчови сензорни екрана за филми, музика и интернет.

Богатото стандартно оборудване включва матрични LED фарове както и почти всички налични системи за безопасност и комфорт.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили