SUV-ове и ток са бъдещето на Opel

В каква посока се движи Opel след преминаването от групата на General Motors във френската компания Peugeot и Citroen в концерна PSA? Студийният автомобил Opel GT X Experimental показва показва какво може да се очаква от бъдещите модели, най-малкото като дизайн. Концептът представлява компактен SUV с пет врати, електрическо задвижване и снижаващ в задната част покрив. Той е носител на някои нови идеи, които трябва да се появят в серийно производство в средата на 2020 г. и в същото време акцентира върху традиционни качества за марката като достъпност, германска инженерна мисъл и доказано качество. В добавка идва вълнуващият дизайн, който ни пренася години напред в бъдещето на автомобилния свят.

Визията на Opel за следващите модели на марката е въплътена в този SUV с дължина 4,06 м, междуосие 2,62 м, широчина 1,83 м и височина с антентата 1,52 м. Неслучайно каросерията е с форма на SUV, тъй като това са най-атрактивните автомобили за потребителите в момента. Като размери Opel GT X Experimental се доближава най-много до Opel Mokka X, поради което вече получи етикети като „новата Mokka“. Това едва ли е случайно, тъй като следващата генерация Mokka трябва да излезе през 2020 г. Студийният модел по-скоро показва как не само Mokka, но и Crossland X и Grandland X ще станат още по-привлекателни и ефективни. Затова Opel GT X Experimental е конструиран на базата на лека архитектура, има разумни габарити и използва 17-цолови колела, които изглеждат значително по-големи. Така колата изглежда по-ефектно и в същото време вози по-комфортно.

Концептът показва нов дизайн на предната и задната част на бъдещите модели на марката. Визуалният фокус е насочен към емблемата със светкавицата. Типичните за Opel дневни светлини с криловидна графика ще бъдат дизайнерски елемент във всички автомобили. Същото важи и за LED модула Vizor в предната част, който на практика е новото лице на Opel. Той замества класическата радиаторна решетка и по същество е плексигласов панел, който свети с различна светлина и чрез нейния цвят показва оперативното работно състояние на автомобила. Модулът включва и матричните предни LED светлини, дневните светлини, камерите и сензорите. Елегантният модул се простира по протежение на цялата предна част под капака. Този компонент ще присъства във всички модели на Opel в бъдещето.

Двигателите с вътрешно горене отстъпват пред електрическите технологии, заради което концептът на Opel е електромобил. Той се захранва от компактна литиево-йонна батерия от ново с капацитет от 50 киловатчаса и индуктивно зареждане без кабелна връзка. Процесът за зареждане на батерията с ток се извършва чрез електромагнитно поле, когато автомобилът е паркиран на определено място с вградено устройство – в гараж или на паркомясто. Студийният модел предлага трето ниво на автономно шофиране. При него водачът може да остави движението да се извършва на автопилот, но трябва да се намеси и да поеме контрол при необходимост.

Задните врати са с обратно отваряне

В Opel наричат „визуален детокс“ премахването на всички излишни дизайнерски елементи.  Каросерията на GT X Experimental има силна графична идентичност с две зони – горна и долна. Долната секция е боядисана в искрящ светлосив цвят, а горната част (капака, стъклата и покрива) са в почти черен, нощносин цвят. Между тях е разположен впечатляващ жълт отличителен акцент, който протича през целия автомобил. Тази цветова схема е отправка към традиционната за Opel комбинация сиво – черно – жълто.

GT X Experimental приема гостоприемно пътниците си с просторен, безпрепятствен достъп, благодарение на задните врати с обратно отваряне и завъртането на всички врати на 90 градуса. Простиращата се силно назад панорамна комбинация от предно стъкло и покрив достига задните седалки, подчертавайки чувството за откритост, светлина и простор.

Широк екран за всички

Пътническата клетка на Opel GT X Experimental продължава дизайнерската линия на визуалния детокс, който преминава в дигитален детокс. Заобиколен от панорамно съчетание от предно стъкло и покрив и непрекъсваща повърхност на стъклата, кабината се превръща в израз на иновациите. Основен елемент е инструменталният панел в модула Opel Pure Panel. Един широк, общ екран гостоприемно поема пътниците като показва че множеството екрани, бутони и контролни елементи от днешните автомобили богат да бъдат елиминирани.

Новият инструментален панел дава достъп на водача до най-модерните технологични решения и елиминира визуално разсейващите елементи. Отворите за вентилация са скрити зад екрани, позволяващи постигането на цели, изчистени повърхности. Pure Panel показва също как Opel опростява живота на клиентите си. Два екрана в крайните части, отляво и отдясно на екрана, показват изображения от малките странични се камери. Дизайнът на волана също е опростен и по подобие на елементите в колелата, емблемата в центъра остава в едно и също положение независимо от завъртането.

Изчистеният високотехнологичен подход може да бъде открит по протежение на целия интериор. Четирите седалки изглеждат така, сякаш „плуват“, а отделящите се високоговорители разположени под опорите за глава позволяват усещане на звуковата картина и извън автомобила. Графични детайли подчертават стриктната изчистеност на стилистиката в интериора.

Името на GT X Experimental е реминисценция на пионерния концептуален модел на Opel Experimental GT от 1965 година – достъпно купе, което е и първият концептуален автомобил създаден някога от производител в Европа. Допълнението X изразява плановете на Opel да развива гамата си от SUV модели – 40 процента от всички автомобили на марката през 2021 година трябва да са SUV.

Статията е редактирана на: September 9, 2018, 3:53 pm

Този уебсайт използва "бисквитки"