SUV купе на ток с 4х4 и мощност до 300 к.с.

Volkswagen ID.5 изминава над 500 км с едно зареждане

Зареждането е по-бързо, навигацията изчислява интелигентно маршрута

Откакто BMW пусна на пазара първото поколение X6, SUV-купетата започнаха да се множат и да се радват на голяма популярност. Тенденцията обхваща и електрическите автомобили. Все повече от тях излизат с подобна форма на каросерията. Поредният пример е Volkswagen ID.5, който представлява по-спортен вариант на ID.4 със снижаващ се покрив в задната част.

Атлетичният дизайн на купе, с който се откроява ID.5, е уникален в сегмента и отразява екологичните цели на Volkswagen. Аеродинамиката е допълнително подобрена и постига коефициент на съпротивление от 0,26, което позволява оптимално оползотворяване на енергията в литиево-йонната батерия (77 кВтч като стандарт). Прогнозираният пробег до 520 км според WLTP и капацитетът за бързо зареждане до 135 кВт разкриват възможността за шофиране на дълги разстояния. Големите колела и отделните детайли подчертават спортната елегантност на ID.5.

Версиите ID.5 Pro със 128 кВт (174 к.с) и ID.5 Pro Performance със 150 кВт (204 к.с.) са оборудвани със задвижваща система монтирана отзад, флагманът ID.5 GTX със задвижване на всички колела има електрически двигател на всяка ос. Неговата обща мощност възлиза на 220 кВт (299 к.с.). Той ускорява от 0-100 км/ч за 6,3 секунди и достига максимална скорост от 180 км/ч.

Системата за задвижване на всички колела с два двигателя е проектирана да предостави максимално сцепление и стабилно поведение, особено при опасни метеорологични условия. Подобно на другите модели ID.5 задвижващата система се захранва от 77 кВтч литиево-йонна батерия.Той може да тегли 1400 кг, което е с 200 кг повече от версиите със задно предаване.

Благодарение на новия софтуер 3.1 бъдещите актуализации ще могат да се случват по въздуха. Друго интелигентно решение, което прави още по-удобно зареждането, е функцията Plug & Charge в бъдеще. Автомобилът автоматично извършва проверка за удостоверяване на съвместими с Plug & Charge зарядни станции и споделя всички необходими данни със станцията за зареждане, като не е необходима карта за таксуване. Най-новото поколение софтуер предлага и други предимства като максимален капацитет за зареждане 135 кВт (досега 125 кВт), което спестява време. 

Моделът предлага и нов режим за грижа за батерията, който гарантира нейната максимална защита, като ограничава горното ниво на заряд до 80 процента. Водачът може да отмени този режим по всяко време, например преди дълги пътувания и да зареди напълно батерията, за да има на разположение пълния пробег. Ако е необходимо, водачът може да използва и пълния пробег с програмиран час на тръгване (зареждане с таймер).

Менюто за зареждане, което се появява на 12-инчовия сензорен дисплей, също е още по-информативно и има по-ясна структура с най-новото поколение софтуер. Функцията за изчисляване на маршрута в навигационната система извършва интелигентно планиране на маршрута с множество спирки за дълги пътувания, така че автомобилът да достигне дестинацията възможно най-бързо. Спиранията за зареждане се оценяват динамично въз основа на състоянието на батерията.

Смяната на лентата става автоматично

Високото ниво на свързаност и безопасност на ID.5 е гарантирано от най-модерната електроника. Опционалният Travel Assist с групови данни активно поддържа автомобила в средата на лентата. Той се адаптира към стила на шофиране и също така може да държи автомобила по-наляво или надясно в лентата, вместо точно в центъра. Нещо повече, той е в състояние да поддържа зададено разстояние от превозното средство отпред, и също така да поддържа зададена максимална скорост.

Системата включва превантивен круиз контрол и функция за подпомагане в завой. Тук скоростта на автомобила може да се адаптира към валидните ограничения на скоростта и вида на пътя (завои, кръгови кръстовища и др.).

С два радара отзад и ултразвукова технология Travel Assist с групови данни е в състояние да следи трафика около превозното средство и при поискване активно подпомага водача при смяна на лентите на магистралата при скорости над 90 км/ч. Когато е активиран, процесът на смяна на лентата може да бъде започнат и изпълнен чрез докосване на мигача. За да бъде завършена операцията, сензорите не трябва да са засекли никакви предмети около автомобила и капацитивният волан трябва да може да разпознава ръцете на водача. Автомобилът автоматично се насочва в желаната лента. Водачът е в състояние да се намеси по всяко време и да поеме шофирането при маневрата.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили