Тежкото Lamborghini олеква за гонките по асфалтови трасета
Нароилите се SUV автомобили започват да изместват леките коли не само от пазара, но и от състезателните серии. Lamborghini вече афишира намерението си да се впусне в моторните спортове със състезателен вариант на Urus и показа неговия концептуален вариант Urus ST-X.
Шампионат на SUV модели звучи революционно, но и напълно осъществимо. След като има състезателни серии за камиони, че дори и за трактори, защо да няма и за SUV-ове?
Концептуалният Urus ST-X разполага със задължителните стоманен ролбар, пожарогасител и защитен горивен резервоар, необходими за хомологация от световната автомобилна федерация FIA. Излишните екстри са отстранени от автомобила, за да се свали теглото му до 1650 кг, което е с 25% по-малко в сравнение със стандартния Urus.
Двигателят в първия SUV на Lamborghini остава като в серийния модел - 4,0-литров мотор V8 с два турбокомпресора. Агрегатът генерира мощност 650 к.с. и въртящ момент 850 Нм. За по-добро охлаждане в предния капак са направени необходимите промени за поемане на въздушен поток. Повече подробности за задвижващата система към момента не са известни. Очаква се Lamborghini да заложи на серийната система за двойно предаване и 8-степенната автоматична трансмисия, която получават всички купувачи на Urus. Стандартният модел се продава на цена от 200 000 евро нагоре.
Дебютът на състезателния Urus се очаква през следващата година в световните финали на едномарковите серии на Lamborghini. Те ще се провеждат в Европа и Близкия изток.
Освен Lamborghini, със SUV автомобил вече разполагат и други елитни марки – Bentley Bentayga, Rolls-Royce Cullinan, а в момента Aston Martin и Ferrari също работят по пускането на SUV до края на следващата година.
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш