Volkswagen Caddy - Един за всичко

Универсален „боец” за различни мисии

Моделът излиза с най-чистите дизелови мотори

Сещате ли се за универсалната приложимост на швейцарското джобно ножче? В зависимост от модела то съчетава в едно нож, ножица, трион, пила, шило, отвертка, отварачка, тирбушон, кука, клещи, клечка за зъби, пинцета, ножче за консерви, а по-новите имат дори часовник, фенерче, флаш памет и лазерна показалка.
Автомобилният еквивалент на швейцарското ножче е Volkswagen Caddy. Това е модел с напълно универсално приложение за семейни, спортни, товарни, бизнес или каквито и да било други задачи. Един автомобил за всичко.

Новото, пето поред, поколение Caddy за първи път стъпва върху модулната платформа MQB на концерна Volkswagen за леки коли с напречно монтирани двигатели. Това е същата платформа, която използва и абсолютният бестселър и еталон в компактния сегмент VW Golf. В резултат Caddy получава последните технологични разработки на Volkswagen, а комфортът, безопасността и комуникациите се издигат до нивото на гамата леки автомобили.

Предимството на Caddy пред стандартните седани, хечбеци и комбита е голямото вътрешно пространство. При новия модел междуосието е увеличено от 2,68 м до 2,75 м. Това гарантира още повече място в товарните и в пътническите версии, в които могат да се настанят пет или седем души. Дългият товарен вариант Cargo Maxi разполага с полезен обем за товари в размер на 3,7 куб. метра и превозва два европалета напречно разположени. Вторият палет може да се натовари през плъзгащата се странична врата, което улеснява доставката в ограничени пространства.

Приятното прекарване на борда на такъв тип автомобили се гарантира и от по-рядко срещани в сегмента екстри като стъклен покрив с площ от 1,4 квадратни метра, регулируемо амбиентно осветление и безключов достъп и стартиране. В същото време модерният дизайн на иначе стандартната каросерия с кубична форма веднага грабва окото благодарение на ефектните нови LED предни и задни светлини и красивите лети джанти, които вече достигат размер до 18 инча.

По традиция в този сегмент дизеловото задвижване се предпочита от потребителите. Затова Caddy допълнително подобрени и пречистени дизелови мотори с филтри за твърди частици и двойно впръскване на карбамидов разтвор (AdBlue). Така се намалява още повече нивото на отделяните азотни окиси, а TDI двигателите стават едни от най-чистите турбодизели. Предлаганите агрегати са с работен обем 2,0 л и три нива на мощност - 75, 102 и 122 конски сили. За почитателите на бензина има и TSI мотор с ресурс от 114 конски сили. Той ще бъде адаптиран фабрично и за природен газ, а предстои въвеждането на пазара и на Plug-in хибриден вариант на Caddy.

Технологичното усъвършенстване на двигателите и подобрената аеродинамична форма на каросерията водят до значително намаляване на разхода. Дизеловият модел с мощност 102 конски сили и 6-степенна механична трансмисия изминава 100 км само с 4,7 л гориво, което е с 1,4 л по-малко в сравнение с предишния модел с идентично задвижване. Освен механична трансмисия се предлага и превъзходният 7-степенен автоматик с двоен съединител на Volkswagen.

Дигитален кокпит с нови функции

Просторната пътническа кабина на новия модел Volkswagen Caddy предлага удобно настаняване на пътниците, а водачът работи във високотехнологичен кокпит с дигитални сензорни повърхности. Индикаторните и контролните прибори са с ново оформление. В зависимост от модела данните се предоставят на шофьора с аналогови инструменти с дигитален мултифункционален екран или с изцяло дигитални инструменти (т. нар. дигитален кокпит).

В зависимост от оборудването радиото и навигационната система са серийни или опционални, като размерът на екрана варира от 6,5 инча до 10 инча. Ако автомобилът е екипиран с дигитален кокпит в комбинация с върховата навигационна система с 10-инчов екран, тогава се съдава изцяло цифров пейзаж в кабината.

Благодарение на интегрираната SIM карта и модул за свързване инфо-развлекателната система в автомобила дава достъп до различни онлайн услуги. Подобрения има и в управлението на климатизацията. Регулирането на температурата се извършва чрез дигитални сензорни плъзгачи. Друга новост са сензорните повърхности за управление на светлини, видимост, аудио и менюта. Въртящият се превключвател вече е в историята. Управляващата роля се поема от сензорния панел в лявата страна на таблото. Друго сензорно поле под централната инфо-развлекателна система осигурява бърз и директен достъп до системите за асистенция и паркиране. Допълнително удобство създават LED интериорното осветление с контрол с докосване и 230-волтовият контакт в кабината.

Скоро в гамата на Caddy ще се включи модела California за къмпингуване. Той е оборудван с миникухня, панорамен стъклен покрив и голяма палатка. Предстои въвеждането и на офроуд вариант със задвижване на четирите колела.

Електрониката пази пътниците

С много асистиращи електронни системи е оборудван Volkswagen Caddy, като пет от тях са изцяло нови. Сред тях е функцията за асистирано шофиране, която се предлага за първи път в лекотоварен модел на марката. За целта във волана са инсталирани капацитивни сензори, но в името на безопасността и от юридически съображения водачът не трябва да отделя ръцете си от него. Тези сензори разпознават прецизно дори най-лекото докосване и по този начин работят много сигурно. При условие, че ръцете са на волана, системата не подава сигнали за избягване на препятствия.

Нова е и системата за предотвратяване на инциденти чрез аварийно спиране при насрещно приближаващ се автомобил в ляв завой. Тя е част от стандартното оборудване заедно със системата за избягване на челен сблъсък. Друг нов „помощник” на водача е електронният асистент за маневриране със закачено ремарке. Тази функция улеснява и подпомага движението на заден ход с прикачен товар.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили