YouTube е по-популярен за българите от Instagram

В днешно време почти всеки активен в интернет българин има профил в социалните мрежи. Най-популярната мрежа разбира се е Facebook, следвана от YouTube и Instagram. Тези три приложения са също сред най-посещаваните и заемат водещи позиции сред социалните платформи. Българите са също доста активни по отношение на споделяне в социалните медии–най-споделяният вид материал са снимките.

Само 1% от българските интернет потребители нямат активен профил в нито една от многобройните социални мрежи. Докато Facebook се посещава до голяма степен от всички социодемографски групи,YouTube има по-стабилна позиция сред мъжете, а Instagram е категорично посещаван от по-младите потребители от 15 до 34-годишна възраст. Сравнение между двата пола за съответните медии поотделно показва,че сред запитаните има повече жени, привърженици на Facebook и повече мъже наYouTubе.

Повече от половината респонденти, които редовно използват социалните мрежи споделят материали поне веднъж седмично,а останалите го правят по-рядко .Обикновено жените са по-активни в споделянето спрямо мъжете. Най често споделеното съдържание е под формата на снимки – 66%, линкове или връзки към външни страници-53%,както и писмени публикации – 46%.

Предпочитанието към писмени публикации или постове се увеличава с покачване на възрастта – това е най-видимо сред респондентите на възраст 55+. Видеата и историите(или всякакво съдържание,което автоматично изчезва след 24часа) заемат четвърта и пета позиция сред най-често споделяните видове материали.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Технологии