Албанското море по-желано от българското

Рекламират България на туристическото изложение в Берлин с българско вино и виртуални разходки по родни културни и природни забележителности.

Германците предпочитат “близката екзотика”

Рекламират страната ни с виртуална реалност и българско вино на международното туристическо изложение в Берлин

Родният щанд е на ключово място

Албанското море и културни забележителности са по-интересни и желани от германските туристи за това лято от българските курорти, показват продажбите на немски туроператори. Тенденцията е споделена от тях на българските им партньори по време на срещи на едно от най-големите международни туристически изложения ITB Берлин, което се провежда в германската столица до 9 март, научи пратеник на “Труд news”. Въпреки че самите клиенти към момента имат повече интерес към Албания - “близката екзотика” на Балканите, която е по-непозната дестинация и предлага изгодни цени, все пак немските туроператори са заявили интерес да продължат и дори да увеличат програмите си за България, след активната кампания за промотиране на страната ни и роуд шоуто в Германия, обясниха представители на българския бизнес. През последния месец и половина - два се наблюдава активизиране на записванията и за морските родни курорти, но само за активния летен сезон, не и за крилата на сезона. Записванията на немския пазар в момента са с около 15-20 на сто повече спрямо предходната година, но спадът спрямо 2019 г. е 40-45 на сто.

Тази година България е представена на туристическата борса с щанд от 500 кв. м., на който продуктите си пред професионалната световна туристическа аудитория представят 44 компании и общини. За първи път от години рекламират страната ни на ключово място, непосредствено до страната-партньор на изложението Грузия, която в резултат на платените средства, е в светлината на прожекторите. Интересът на професионалистите и партньорите на родните компании се привлича чрез дегустации на отбрани български вина, от 6-минутни клипчета с виртуална реалност, които представят културните ни забележителности и винени традиции, а срещите се провеждат под дискретен съпровод на саксофон. Тъй като през тази година изложението не е насочено и към крайни клиенти, по-голяма част от страните също залагат на по-дискретна анимация.

След първия ден министърът на туризма Илин Димитров се похвали с договорено увеличение на британските туристи за 2024 г. от 45 на сто, както и заявен предварителен интерес за увеличение на програмите към България от страна на германски туроператори. От бизнеса също бяха умерени оптимисти, тъй като родният щанд беше активно посещаван от чужди туроператори и партньори, но сред тях малцина бяха нови и търсеха да сключат договори за пакети с ниски цени.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Туризъм