Бижу за ценители

Bugatti Chiron с оборудване от Hermes

Американски колекционер получи дълго чакан автомобил

Някои хора колекционират пощенски марки, други - подложки за бирени халби, а трети - автографи на звезди от шоубизнеса. Има и друга порода колекционери с големи финансови ресурси, за които голямата страст е да паркират в гаражите си редки и скъпи автомобили. От тази порода са известни личности като футболистът Кристиано Роналдо и телевизионният водещ Джей Лено. Първият притежава над 30 расови спортни коли, а вторият - повече от 180 автомобила и 160 мотоциклета от различни периоди.

За да имаш толкова специален вкус, трябва да разполагаш и с необходимите средства. Защото едно е да колекционираш пощенски марки, а друго - коли. За милионери като Роналдо (състояние над 420 млн. евро) и Лено (състояние над 370 млн. евро) пълненето на гаражите с автомобилни “бижута” не е проблем. Същото може да се каже и за американския предприемач с ирански произход Мани Хошбин от Ориндж Каунти (Калифорния), който от обикновен чистач се превръща в супербогаташ и магнат на пазара на недвижими имоти.

На 16-годишна възраст той мие пода и събира от паркинга количките за пазаруване в голям супермаркет. По-късно започва работа като агент за недвижими имоти и се развива в този бизнес, като основава собствена компания. Една част от спечелените милиони Мани инвестира в скъпото си хоби да колекционира спортни коли. За разлика от други ценители, той обича да кара автомобилите си, а не само да им се наслаждава в гаража. А там личат наистина редки екземпляри като Koenigsegg Agera RS Phoenix (произведен само в 5 бройки) и няколко модела Bugatti Veron и Bugatti Chiron.

“Аз съм абсолютен фен на Bugatti и дори исках да кръстя сина си Еторе (б. р. - на основателя на компанията Еторе Бугати), но съпругата ми беше против”, разказва Мани Хошбин. През 2015 г. той зърва на картинка Bugatti Chiron и веднага запазва един от първите екземпляри. Но се оказва един от последните купувачи, които получават автомобила си. Причината за дългото забавяне е изцяло в него. Мистър Кошбин иска колата му да бъде персонализирана изцяло по негов вкус и по дизайн на луксозната модна марка Hermes.

Резултатът е наистина уникален екземпляр Bugatti Chiron, прекарал дълго време в бояджийското отделение на завода. За разлика от стандартния модел, при който каросерията е покрита с два контрастни цвята, колата на колекционера (включително джантите) е боядисана само с един много специален лак. Той е с цвят на креда като кожата Craie, от която Hermes изработва чанти и други луксозни предмети. Единственият контрастен тъмен елемент в екстериора на автомобила са двата стъклени люка над водача и пътника.

Цялата ексклузивност има своята цена, за която обаче всички мълчат. Стандартният Chiron струва 2,7 милиона евро, а този колекционерски екземпляр навярно е двойно по-скъп. Поне.

Цветът на колата е като на кожена чанта

Почти всички материали в интериора на уникалния модел Bugatti Chiron на милионера Мани Хошбин са изработени от любимата му модна съща Hermes. Цветът на каросерията се повтаря в кабината. Седалките, конзолата, таблото, таванът и панелите на вратите са от кожа тип Craie като на чантите Hermes.

За да избере точния цвят на материалите и тяхната изработка собственикът два пъти пътува от Калифорния до Париж. Първият път - да избере дизайна, а вторият - да проконтролира как върви производството. “Отне ми много време, но това беше мое съзнателно решение да проектирам автомобила точно по този начин”, разказва Мани Хошбин. Богаташът е сигурен, че никога няма да продаде този модел на друг човек, а ще го завещае на своя син, който сега е на 10 години. А докато той порасне и вземе шофьорска книжка, ще си играе с детския автомобил Bugatti Bebe (за 30 000 евро), какъвто преди много години основателят на компанията Еторе Бугати е сглобил за своя син.

Желанието на Мани Хошбин за доработка на фабричния модел Chiron свършва до дизайна отвън и отвътре.

Техниката на автомобила остана непроменена - 8,0-литров двигател W16 с четири турбокомпресора, който генерира мощност 1500 конски сили и въртящ момент 1600 Нм. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема само 2,4 секунди, максималната скорост е 420 км/ч.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили