Бутикова фирма събужда легенда

Audi Quattro се завръща с 816 електрически коня

Един екземпляр струва над 1 милион евро

Една от иконите в храма на автомобилостроенето е Audi Quattro. Култовият спортен модел от 80-те години на миналия век се завръща на пътя, но без познатите четири преплетени кръга на решетката. Модерната интерпретация на този „класик” е създадена от германската фирма Elegend. Нейният модел носи различна емблема, означението EL1 и работи изцяло на електричество с грандиозната мощност от 816 конски сили, генерирани от три двигателя.

На пръв поглед автомобилът изглежда като перфектната амалгама от миналото и бъдещето.

Конструкторите определят дизайна като „ретро-футуристичен”. Виждат се някои прилики с легендарната „бегачка” Quattro. Близката връзка е афиширана с името на производителя Elegend, което всъщност би трябвало да е E-Legend. Електрическа легенда - такава е философията на младата компания от Бавария, учредена ексклузивно за създаването на тази спортна кола. Философията е ясна - модерният еквивалент на Quattro разчита на електрическа, а не на бензинова мощност.

Бутиковият характер на модела се гарантира от малкия тираж и висококачествената изработка.

Лимитираната серия EL1 ще се състои от само 30 екземпляра, които ще се произведат с голяма степен на квалифициран ръчен труд. Цената е подобаваща за ексклузивността. Един автомобил струва над 1 милион евро с данъците и таксите към него.

Срещу толкова пари купувачът получава най-модерна техника, опакована в стила на състезателните спортни автомобили отпреди 40 години. Дългото 4,15 метра купе на модела EL1 определено прилича на Audi Sport Quattro, който също предизвика сензация при представянето си през 1980 г. с означението S1. Но могат да се открият сходства и с други расови автомобили. Подобна „ъгловата” муцуна показа Dodge Charger още през 1969 г.

Веднага прави впечатление дългият преден капак на EL1 с три отвора за въздух, макар че реално няма нужда от тях, защото отдолу липсва голям и жаден за въздух бензинов двигател. Черната маска контрастира ярко с бежово-жълтата каросерия. Късите надвеси и широките арки на калниците са копирани от Audi Quattro. Отпред 19-инчови колела осигуряват стабилна стойка, а отзад арките са изпълнени с 20-инчови. Задното крило произвежда аеродинамичен натиск за добро сцепление, а под него е опъната непрекъсната и тясна светодиодна лента.

Автомобилът е със състезателен характер, но в него са налични много удобства - от инфо-развлекателна система най-висок клас до система за автоматично паркиране. На практика в оборудването са включени всички екстри от високия клас.

Спринтът от 0 до 200 км/ч отнема само 8,5 секунди

Бутиковият модел EL1 стъпва върху специално изработено шаси и монокок от въглеродни влакна. Това означава здравина, нисък център на тежестта и отлично управление. Задвижването се осъществява от три електродвигателя - един на предния и два на задния мост. Заедно те генерират 600 киловата, което се равнява на 816 конски сили. Батерията с капацитет 90 киловатчаса е разположена в T-образна форма в централния тунел и зад първия ред седалки. При всекидневно шофиране пробегът се изчислява на 425 км. Ако се кара с пълно натоварване, енергията стига за две обиколки на Северната отсечка на пистата „Нюрбургринг”.
Гумите се подлагат на сериозно изпитание, защото понасят огромен въртящ момент - 500 Нм отпред и 1100 Нм отзад. При тегло на автомобила 1650 кг на една конска сила се пада да движи 2 кг. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 2,8 секунди, от 0 до 200 км/ч - 8,5 секунди, а при 300 км/ч се активира автоматичният ограничител на скоростта. Спирачната система е с 4-бутални апарати и дискове с размер 360 мм.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили