В ложата на Лорда: Обиден ли е фотошопът за душите ни?

Ако Бог не рисува по нас, технологиите не могат да ни разкрасят

Все повече липсват естествените натури, но на тях може би днес се гледа с присмех

Във вафладжийки и фотошопирани видения, държащи в ръце детски пюрета и позиращи пред хранителни магазини кукли... В това се превърнаха родените от поколението на онлайн революцията моделки, които, ако не успяха да се оженят за някой футболист, заложиха на фалшиви рекламни трикове за някой лев.

Разбира се, че всяка медийна революция ражда своите герои, не съм съгласен и с много от моето минало, от селекцията на живота, дарила ни с естетически неправдоподобни или дискусионни личности. Днешната реалност обаче съвсем нагло лансира в очите ни изрисувани с фотошоп инфлуенсъри, чиято душа се губи някъде под значението на временната слава и влияние. Смятам, че ако Бог не рисува по нас, технологиите не могат да ни разкрасят, макар това твърдение да се опровергава с всеки изминал ден и пост.

Едрата крачка, с която всичко върви по дяволите, се изкривява в онлайн куцукане, в извращение на природните дадености на хората, впрягайки ги в ленива, покорна и зле диктувана доктрина на фалша.

Все повече липсват естествените натури, но на тях може би днес се гледа с присмех. Както се гледа с присмех на онези, които не бълват преработени цитати, пригодени към съответния инфлуенсър. Нямам против човек да заработва някой лев с лицето си, но ако застане с лицето, което природата му е дала, а не обработеното и неправдоподобното. Защото тогава много лесно идва въпросът и съмнението що за продукт ни се рекламира, щом рекламиращият е потънал в блатото на фалша и фотошопа.

Редактираната красота разбира се не е никаква красота, а подмяна на външните и вътрешни фактори едновременно. Защото няма пълноценен човек, който ще замени дадената си от Бог външност за пластмасово излъчване. В това трябва да се потърси болестта на днешното поколение, в което се е вселил дяволът на неискрената, дори отсблъскваща съблазън. Кога свикнахме с фалша? Кога му се отдадохме? Кога му постлахме да живее в душите ни, да ни ръководи, да ни влияе и да ни пробутва недостоверен живот и мисли...

Да имаш половин милион последователи не е малко, наистина. Но се задава въпросът - доколко тези последователи имат отношение към онова, което им се предлага или просто цъкат от един профил на друг и слагат печата си на одобрение чрез лайк. Тук важи примера - хвани единия, удари другия. Те са гостоприемник и паразит, които са си взаимно удобни в пускането по динената кора на социалните мрежи. Някъде по средата виси наивният клиент, който е подлъган в истинските резултати. Познавам много такива. Те въздъхват, придават си външност на победители, че Еди Коя Си им се е тагнала от обекта или е използвала продукта им.

За някои може и да е валиден успеха на подобно влияние, но намирам, че това е повече случайност, отколкото професионална стабилност. За да не се смята, че проявявам професионална ревност към приличащите на холандски витрини с червени фенери прозорчета на профили, ще кажа че мисля по-скоро за душите им. За изгубените и покрити със сажда души, в които отеква ехото на отгледаната суета, повърхностност и морално затъване.

Fashion idol

Лили Иванова

Като един от верните критици за облеклото на Лили Иванова, днес намирам спокойствие от този кадър. В него е концентрирана класата и духовното издигане на певицата, ефектно са рамкирани настроението и добрия сценичен подход. Иванова е съчетала черно и сребърно така премислено, че почти не се забелязват мощните бродерии, които инак биха придали на облеченото друг усет. Разкритата гръд спомага на този, да го наречем кафтан, да не бъде така агресивен, както би бил, ако е плътно закопчан. Фината блуза, премереното деколте, позата, са част от великолепието на певицата, в което се съдържат още общата прилежност и опитът. Прическата, макар да хвърчи във всички посоки, намира покой около раменете є и в това, повярвайте ми, има нещо много секси.

Нова книга

„За хармонията и морето“ тръгна към читателя

Бизнесдамата Гери Сарафски представи при Ники Кънчев новата си книга “За хармонията и морето”. След огромния успех на първата й, вече е налице новата, явяваща едно словесно ведро, от което читателят може да задоволи жаждата си за мъдрост, естетическо и емоционално надграждане. Авторката третира междучовешките отношения, напипва добронамерено забързания пулс на времето, в което отчуждението и отдалечаването от реалността са болест, вследствие на прекомерното отдаване на социалните медии и невежеството. Двамата с Кънчев намериха време и за бързо кафе, по време на което Сарафски сложи автограф за водещия на Дарик радио. Бизнесдамата е избрана за Президент номини 2023-24 г. на Ротари клуб.

Сладка кауза

Благотворителност и „Експоуз“ при Забунова

Сценарият за рождения ден на бизнесдамата Юлия Забунова стартира с двучасово интерактивно шоу от шоколатиер №1 на България Шеф Ради Стамболов. Всеки един от гостите изработи шоколадова химикалка, с която отправи вкусно послание към рожденичката.
На благотворителен търг при изключителна активност бяха разпродадени бутикови шоколадови бонбони с тематични вкусове-мед, специално изработени за събитието по секретна рецепта. Празничната торта също беше разиграна на търг и откупена от бизнес дамата Мая Хътчинс. Общата сума на събраните средства от самото начало на кампанията е 6167 лв. в полза на така наречената Пчелна кауза. Вечерта продължи с ексклузивното участие на дует “Експоуз”/сезон 3 на “Гласът на България” и “Дует на годината” 2020, които очароваха с емоционалните си изпълнения и танци.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Лайфстайл