В ложата на Лорда: Рекламните стратегии са все по-перверзни и безполезни

От хапчета за газове, вагинален сърбеж и джънк фууд...

О, СПАМ-няте ли си, госпожо?

От хапчета за газове, вагинален сърбеж и джънк фууд, рекламите са натрапчиви дотолкова, че пред тях феноменът spam отдавна е детска играчка в бранша. Ще определя повечето кампании като нахални, вредни и безобразни, доколкото те дръзко променят околната среда. Променят представите за добро и лошо в рекламата, променят представите за почтеност и морал. Прескачат морални и финансови норми, докато целят податливите консуматорски нагласи.

Вярвам, че човек може сам да подбира това, което му харесва, лично аз се ориентирам по рекламите дотолкова, че да избягвам натрапваните от тях продукти. Каква е ползата от рекламираните чипсове и солети, в които има толкова живот, колкото във всеки мукавян кашон. Вкусовете идват благодарение на химически комбинации, а солта в един пакет е седмичната нужда на взвод войници. Рекламата обаче облъчва така, че не само ги искаш, но свикваш с вкусовете, които ти натрапват като натурални и здравословни.

Мога да споря и ще изляза прав, но хранителната индустрия така си е подсигурила клиентелата, че ще остана глас в пустиня. Рекламните стратегии боравят с нещо много по-зловещо и това са чувствата и вкусовете на децата, на подрастващите. Всекидневно виждам ученици с енергийни напитки в ръце и уста, чипсове, вафли и храноподобия, които дори птиците не биха кълвяли.

Любопитен съм за отношението на  родители, които финансират подобни покупки и позволяват ползването им. Дали самите родители не са източник на тази зараза, давайки пример, кълвейки пред телевизора пуканки или с нехайни оправдания, като за повечето неща от живота.

Понеже очевидно няма държавни регулатори за здравето на подрастващите и нацията, този проблем е оставен на личния избор. Невежеството подклажда апетита, индустрията печели. Печели и фармацията, когато организмът реши да се противопостави на поетите отрови. Въпросът с рекламата, било тя телевизионна или по друга линия, стои най-вече в отношението към потребителя, а да се възползваш или възпитаваш невежество е престъпно, поне морално. И от тук въпросът с яйцето или кокошката, чиито отговор сигурно се крие във вековете. Отговорът е подсилен от въздействието на филмите, в които главният герой или хрупа чипс или пие газирана напитка. Семейният фактор илюстрира световното подуване. Той е истинска мишена на рекламистите и индустриите. Подвеждането е нечувано и нечовешко, защото всеки мечтае за холивудския идеал. И освен това този идеал ти струва евтино - да хрупкаш чипса, който е хрупкал любимия ти актьор и да се наливаш с газирано или енергийно като любим герой. Фантастично. Неподражаемо. Но резултатите вече са налице. Наднормено тегло, болести, безразличие към външността. Набутват ни тлъсти актьори и актриси, на модните подиуми все повече се лансират модели с наднормено тегло- всичко това намирисва на отклонение от справедливите природни норми, с които свързваме естетиката. Ако за някои външността не е от огромно значение, поне се замислете за здравето.

Как да се противопоставите на рекламната напаст...? Обичайте и уважавайте себе си. Обичайте и уважавайте обществото, сред което виреете. Не забравяйте, че един вреден плевел много по-лесно намира мястото си и се развива, отколкото едно кокетно цвете. Изисква да се борите.

Fashion idol

Том Форд

Дизайнерът милионер, 61-годишният Том Форд е все още в завидна форма. В този кадър той излъчва благородство, финес и стабилност. Облеченото от него е така познатото във висшия протокол White tie, което се прилага на събития от най-голяма висота. Стилен разкош е бялото цвете в бутониерата. То разказва среднощна приказка и разкрива детето във Форд. Цвете в бутониерата е обещание и покана за флирт. Истината е, че фракът на дизайнера е леко демодиран, но класически и приемлив. Раменете са твърде широки, както и реверът. Въпреки дребните слабости, оценката ми е отличен 6.

Музикална разходка

Братя Аргирови покориха Лондон

Носителите на голямата награда „Певец на годината“ - братя Аргирови се завърнаха от участие в Лондон. Пред българска и британска публика те представиха своите хитове, владеели сърцата на милиони през последните години. В свободното си от ангажименти време, двамата братя посетиха някои от най-забележителните туристически обекти. Те направиха тур за овации по Пикадили, а след това пиха кафе в знаменития Fortnum & Mason, където пазаруват членове на кралското семейство. За да опитат фамозните яйца Бенедиктс, Аргирови запазиха маса в Wolsеley, находящ се врата до врата с хотел Риц. За тяхна изненада, те бяха разпознавани доста често. Хиляди българи продължават да работят в града на Негово Величество и се радват на всяка среща с български звезди.

Класно парти

Ребека Риофрио празнува двойно

Модната и светска икона на Лондон Ребека Риофрио отпразнува рожден ден. Председателката на Британското парламентарно общество за мода, изкуство и спорт, получи цветя и покана за вечеря от приятеля си Елвис, който е финансист. Ребека се наслади на  поздравления от членове на десетки благотворителни организации, които подкрепя. Вечерята, преминала в дух на трогателна любов, бе обозначена от щедро седемстепенно меню, придружено от шампанско. Целият персонал се събра да изпълни Happy birthday на щастливата рожденичка. Вечерта продължи в престижния Arts club на Довър стрийт, където се събират хора с възможности и знаменитости.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Лайфстайл