211 подписа събра петицията в интернет за часове
Aкад. Антон Дончев, проф. Боян Биолчев, Здравка Ефтимова, проф. Любомир Стойков, председателят на Съюза на българските писатели Боян Ангелов и още над 150 общественици и издатели на национални всекидневници, седмичници и списания, внесоха в парламента петиция в подкрепа на българския периодичен печат за намаляване на ДДС върху изданията.
Интелектуалците са внесли предложение до председателя на парламента Цвета Караянчева, както и до председателите на ресорните комисии в Народното събрание Анна Александрова, Менда Стоянова и Вежди Рашидов за включване на периодичния печат в чл. 66, ал 2 от измененията на закона за ДДС, приет на първо четене от 44 то НС на РБ на 22.05.2020 г.
“Считаме, че това ще е естествено допълнение към закона за ДДС, тъй като периодичният печат на практика е също толкова продукт на духа, както и книгите. Обръщаме се към вас с молба нашето предложение да бъде внесено за раглеждане в съответните комисии при обсъждането на споменатите промени в закона за ДДС между първото и второто четене”, заявяват още подписалите петицията.
“В контекста на внесените законопроекти за намаляване на данък добавена стойност за хотели, ресторанти и книги, се обръщаме към вас с настоятелен призив в крайното решение за намалението да бъде включен и периодичният печат в България - всекидневници, седмичници, списания”, се казва в предложението до народните представители от комисиите по бюджет, правна и по култура. Предложението е подкрепено с подписите на над 150 издателски къщи и общественици, а в интернет петицията е подписана за часове от 211 души.
Подкрепата за намаляване на ДДС за периодичния печат е в следния линк: https://www.peticiq.com/268605.
В нея се казва още: “Това е от стратегическа важност за бъдещето не само на медийния сектор, а е антикризисна мярка и за обществените отношения, и за цялата икономика. Ефектът от нея многократно надхвърля няколкото милиона лева на година данъчни постъпления повече в бюджета, ако сегашната ставка от 20% се запази”. Родните интелектуалци отбелязват, че страната ни влиза в период на възстановяване от икономическата криза, а “в него е изключително важна ролята на периодичния печат, защото там е територията за дебат и за интелигентни идеи и решения за политики за бъдещето”.
Из документа
Традиционните медии са на първа линия, а качествената информация е духовна храна
Журналистите събраха потенциала на експертите
Качествената информация е духовна храна, а в момента повече отвсякога е стока от първа необходимост. И потреблението є трябва да бъде стимулирано чрез намаляване на ставката на ДДС.
В кризата, причинена от COVID-19, и последвалите мерки за ограничаване на заразата, решаваща бе ролята на бързата и достоверна информация, разпространявана от традиционните печатни медии.
Традиционните медии всеки ден са на първа линия като лекарите, извършвайки огромна работа по довеждането до съзнанието на милиони хора на истината: те събраха потенциала на експертите в материята, свързана със заразата и нейното разпространение. Умните експертни обяснения и изводи създадоха ключовото за преодоляване на кризата доверие към мерките на институциите и към способността на здравната система да се справи.
Нещо повече, традиционните медии, които спазват стандартите на качествената журналистика, играят ролята на защитна стена срещу вълната от фалшиви новини и слухове, конспиративни теории.
Тази вълна има потенциал да разруши доверието, да тласне в погрешна посока големи обществени групи, да нанесе сериозни щети на здравето на нацията.
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш