В три училища, с деца в риск от отпадане, ще стартира изучаване на иновации по програма

В три училища, с деца в риск от социално изключване, започват работа с програмата на Intel "Умения за иновации" (Skills for Innovation). Това са Природо-математическата гимназия (ПМГ) "Емануил Иванов" в Кюстендил, Основното училище "Никола Обретенов" в Русе и Средното училище "Иван Вазов" във Вършец.

Сключен е меморандум за съвместна работа и между училищата и Центъра за творческо обучение, който реализира проекта в България, съобщиха организаторите.

Участващите училища имат висок процент на ученици с риск от отпадане и социално изключване - непривилегировани деца, такива от етнически малцинства, от социално слаби семейства, деца с различен социален статус и в неравностойно положение.

Наблюдават се и пречки при учениците в неравностойно положение, чийто майчин език не е български - без систематичен подход към преподаването им на български, тяхното обучение винаги ще бъде повече или по-малко трудно, особено по STEM предмети, където се занимават с абстрактни теми и сложни теоретични концепции. Често трудностите, които тези деца срещат в училище, ги обезсърчават и те спират да учат.

В рамките на инициативата Intel предоставя финансиране за обучения и устройства за учители и ученици в училищата, както и готови уроци за STEM, и проектно базирано обучение. Програмата, по която се реализира проектът, се нарича "Насърчаване на STEM образование и насърчаване на цифровата готовност и приобщаване на учащи в неравностойно положение чрез смислено използване на технологиите".

Приоритетите на програмата са - приобщаващо (STEM) образование; насърчаване на цифровата готовност; намаляване на цифровото разделение; позволяване на положителна промяна в образованието чрез иновативни технологии.

Предстои учебните заведения да подготвят училищните екипи за програмата "Умения за иновации", да обучат учители, да подготвят подходяща образователна среда за проектно базирано обучение в STEM, да създадат добри практики за включване на ученици от всякакъв етнос и социален статус във висококачествени образователни дейности в направлението STEM.

"Учениците в неравностойно положение често нямат достъп до полезни технологии, нямат лични устройства, не винаги имат качествен или непрекъснат достъп до интернет. Училищното образование е безплатно за всички, но не е приобщаващо и не се води активен разговор относно справедливостта в образованието или за достъпа до качествено образование за всички деца", заявяват организаторите.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Образование