Венсан Касел, френският секс-символ с бразилски страсти

Венсан и до днес е любимец на жените.

„Мачото“ от Париж, който остава 18 г. верен на една италианка

Покрай Моника Белучи се превръща в секс-символ на Франция и не само на нея, при това до днес

Актьорът покорява с еднакъв успех милиони фенове в Европа и в двете Америки

Поговорката „С какъвто се събереш – такъв ставаш!“ важи без грешка за звездата на френското кино Венсан Касел. Защото в средата на деветдесетте години на миналия век по време на снимките на лентата „Апартаментът“ той е „господин никой“, но сваля не само пред камерата италианската актриса и топ-модел Моника Белучи. А тя е знойната красавица, която по онова време мокри сънищата на вирилната световна общност и медиите из планетата я признават за най-величавия секс-символ на момента. Няма шега, така беше дори по нашите скромни български ширини. Точно в ония години нижещият тези редове имаше честта да работи в легендарното седмично списание „Паралели“ и когато то излизаше на корицата с Моника Белучи, плюс някакъв закачлив текст за нея, продаваше двойно, че и тройно по-висок тираж. За ухажорите ѝ се носеха легенди, измислени или верни, креватните ѝ приключения бяха широко одумвани не само от жълтите медии.

А веднага щом се разбра, че тя се е „загаджила здраво“ с някакъв френски актьор, котировката ѝ на световната „секс-борса“ въобще не спаднаха. Очакваха го мнозина светски хроникьори от четирите краища на планетата, но се получи точно обратното – Моника не само запази позициите си на една от най-бленуваните красавици на света, но покрай нея се пръкна още един секс-символ, в панталони. Това беше партньорът ѝ от „Апартаментът“ Венсан Касел, за когото тя се омъжи, живяха под един покрив цели 18 години, родиха си две дъщери и заедно продължиха да бъдат обичани, желани и даже боготворени от милиони.

По време на снимките на „Апартаментът“ с Моника Белучи той е „господин никой“.

Френските библии за изискани дами „Мари Клер“, „Ел“ и „Мадам Фигаро“ пишат в хор за Венсан Касел в средата на деветдесетте години, че се е появил зноен актьор и едновременно върл съблазнител, който обича да играе роли на бандити и умира да бъде желан. При това бил страхотно талантлив и дори ако трябвало да се превъплати примерно в нежен учител по пиано, щял да го стори подобаващо, още повече, че се стараел неистово да бъде рядък, неповторим. Всекидневниците край Сена, дори и сериозните, постепенно започват да се вглеждат в живота му под лупа и след като в течение на няколко години не откриват скандали по-големи от обикновено пиянско наддумване с приятели в кръчма, започват да го величаят на страниците си за светска хроника като домошар и примерен съпруг на секс-бомбата Моника Белучи. А двайсетина години по-късно, след пускането по екраните през 2015 г. на „Красавицата и звярът“ на режисьора Кристоф Ганс, където той се вихри с холивудската звезда Леа Сейду, „Мари Клер“ сипе за него следните суперлативи: „Венсан Касел е XL-актьор, мощен, животински, инстинктивен, той е изключително прагматичен, той изпипва нещата, никога не отлага да бъде перфектен и контролира всичко.“ И по-нататък: „Очевидно той е звярът, безпардонен, примамливо примитивен, очите му се взират в теб, те пробиват жените, изяждат ги, сексуално!“ А след като го отъждествява на „мощна пружина“ за първичните и най-жизнени рефлекси, „Мари Клер“ заключава: „Венсан Касел е мъж в неговата архаична, великолепна и проста истинност!“

Иначе баща му Жан-Пиер Крошон, с артистичен псевдоним Касел, не иска и да чуе синът му да поеме по неговия път на актьор, та дори да стане известен, за да припечелва колкото да му е по-лек животът. Майка му Сабин Лафранки, която е родена на о. Корсика и е известна журналистка, списваща кулинарните страници на няколко популярни издания, включително на американския вариант на списанието „Ел“, също не желае актьорско бъдеще за сина си, може би отегчена от непрекъснатите съблазни, на които е изложен доста популярният ѝ съпруг.

И когато роденият на 23 ноември 1966 г. в Париж Венсан Жорж Пиер Крошон става на шест годинки, родителите го пращат в сериозно католическо училище-интернат „Маитриз“ в артистично-бохемския парижки квартал Монмартр. След това Венсан учи в известния международен частен колеж „Де Рош“ в намиращото се на час и половина път с кола от Париж градче Верньой сюр Авр. В едно интервю актьорът разказва по-късно, че там бил накарал съучениците си да не го зоват с доста неприятното за ухото и ума негово фамилно име Крошон, което означава буквално кука, кукичка, като е много близко по звучене с „корнишон“ и „кушон“ – краставица и прасе. Помолил ги бил да го наричат с благозвучния псевдоним на бащата Жан-Пиер – Касел и приятелите му до един се били вслушали в думите му. А през 2011 г., донякъде и по желание на тогавашната си съпруга Моника Белучи, вече световно прочутият актьор променя фамилията си в съда с правото да я носят всичките негови наследници.

Но говорехме за училищата на Венсан, който получава отлична диплома за завършено средно образование в прочутия международен лицей в град Валбон недалеч от Ница. Там освен по изучаваните задължително и факултативно спортни дисциплини, той е много силен по математика, химия и физика, като родителите му настояват да се запише в някакъв перспективен инженерен факултет на университета в Париж. Но вече пълнолетният младеж ги отрязва и за малко да стане оперетен певец или цирков актьор – започва да взема уроци от оперетната певица Сузане Сорано и едновременно с това се записва в курс по акробатика на прочута циркова школа. Но когато баща му се убеждава, че съкровеното желание на сина му е да се изявява на сцена, той не се колебае да го запише в престижен Актьорски институт в Ню Йорк и после в две от най-авторитетните парижки театрални школи.

Бързо впечатлява преподавателите си не само с талант, но и с желанието непрекъснато да се усъвършенства, като през 1987 г. го взема в трупата си уважаваният актьор и преподавател по актьорско майсторство Морис Саразен. На следващата година е първата му почти незабелязана от критиката негова изява на големия екран, участва последователно в още няколко ленти и тв-постановки, но името му нашумява през 1995 г. с главната си роля в лентата „Гняв“ на младия режисьор Матьо Касовиц. После идва споменатият в началото филм „Апартментът“, с който покрай Моника Белучи се превръща в секс-символ на Франция и не само на нея, при това  до днес. Разбира се в творческата биография на 57-годишния сега актьор следват над 60 филма и петнайсетина сериала, но не за тях ни е думата, а за жените, които го обожават.

В „Опасен метод“ (2011)

Като удивителното в сантименталния живот на Венсан Касел е това, че никоя от приписваните му от клюката краткотрайни връзки с имените партньорки никога и никъде не е била потвърдена с някакво съществено папарашко доказателство. Освен, разбира се, снимката заедно с партньорката на поредното червено килимче на поредната премиера, но само глупак може да я приеме като някакво „засичане в непозволена крачка“ на носителя на най-престижните френски награди за актьорско майсторство. И интересното е това, че веднъж по време на брака му с Моника Белучи именно тя, не той говори за  евентуални „позволени изневери“ в резултат на демонстрираните пред камерата чувства, превръщащи се след това в истински, говори италианката, но никога той. Защото етикираният по принцип и едва ли не по рождение като донжуан чистокръвен французин винаги е обявявал официално връзката си с жената, към която е привързан в даден момент, като не много време след това е минавал с нея под венчило. Така е с Моника Белучи, за която се жени през 1999 г. след три години живот с нея под общ покрив и с която се развежда през 2013 г., след като са си родили през 2004 г. вече популярната като модел и актриса Дева и през 2010 г. по-малката Леони.

С бившата му съпруга Тина Кунаки

Някъде през 2015 г. Венсан започва да се гушка с едва навършилата пълнолетие, но вече доста популярна мургава и къдрокоса манекенка Тина Кунаки, с която за радост на светските хроникьори се появява навсякъде. Двамата вдигат голяма сватба на 24 август 2018 г. на разкошния плаж на разположеното на океанския бряг в Югозападна Франция кокетно курортно градче Бидар. На 19 април 2019 г. пък проплаква за пръв път дъщеричката им Амазони, значи Амазония – оная част от територията на Бразилия, към която таткото е особено привързан и за чието оцеляване се бори чрез участие във всевъзможни инициативи. Венсан и Тина се развеждат през 2023 г. почти безшумно, като не много време след това актьорът се „загаджва“ официално с 26-годишната красива и мила бразилска манекенка Нара Баптиста. Която, видиш ли ти, страхотно прилича на Тина Кунаки и донякъде на Моника Белучи.

С последното му гадже - бразилска манекенка Нара Баптиста

Тук е мястото да се обясни защо преди време вестник „Льо Паризиен“ нарече актьора „френски секс-символ с бразилски страсти“. Спомената беше по-горе Амазония, но не е много известен фактът, че още когато е малък, родителите на Венсан водят често него и брат му – известния днес рок-музикант Матиас Касел в Бразилия. Там баща им се снима в куп сериали и постепенно момчето се влюбва в латиноамериканската страна, научава перфектно и португалски. Между другото той говори освен родния френски, също така много добре английски, който е учил в престижните международни лицеи през юношеските си години, поназнайва и руски, усвоен за снимките на някаква важна лента. Направо лудва пък по бразилското бойно изкуство капоейра, изучава го до съвършенство и показва блестящо майсторлъка си в две от екшън-лентите на Джордж Клуни за „оушъните - обирджии“. С две думи Бразилия му става нещо като втора родина и неслучайно по време на брака си с Моника Белучи двамата живеят в Рио Де Жанейро цели пет години, като само отскачат за снимки тук-там. Та може би именно тази негова привързаност към знойната страна го кара да предпочита мургавите красавици като италианката Моника или знойните мулатки Тина и Нара. А никой, ама никой не го е хващал „в акция“ с блондинка.

А колкото до всеобщата медийна констатация, че след по-голямата от него с две години Моника Белучи, другите две известни спътнички в живота на Венсан Касел са с трийсетина години по-млади от него, интересен е отговорът му на следния въпрос на репортерка от сп. „Мари Клер“: „Вие, както мнозинството мъже, захласвате ли се лесно по-млади жени?“ „Не знам, това никога не е било самоцел за мен – отговаря актьорът, но после уточнява: - Свежата плът е винаги привлекателна, стига вълкът у теб да не е умрял. Не мога да не се радвам на факта, че множество девойки си падат още по мен и ме желаят. Но докога трае младостта, нима тя е вечна? В един момент сексът, еротичното привличане си отиват, а трябва да си говориш с някого все пак. И тогава в живота ни става всевластна съпричастността, която е нещо трудно постижимо, нещо, за която трябва да си наистина обаятелен най-вече като интелект, а не секс-символ! Тя, съпричастността на жената до теб, е истинското, ценното завоевание на всеки мъж!“

Откровения на Венсан Касел

„Времето е абсолютно жестоко към жените!“

„Жените обичат истински само децата си!“

„Да бъдеш честен и искрен няма абсолютно никакво значение, особено в актьорската професия.“

„Бразилия е страна за бягство – можеш да сърфираш в морето на Рио, за да избягаш от всичко и никой да не се усети.“

„Дъщерите ми са моята кръв, а не киното с неговите фойерверки, което е само някаква прекипяваща бързо любов.“

„Принуден съм да се примиря с това, което съм и с това, което вече не излъчвам, защото иначе ставам смешен“.

„Няма да мога да играя принцове още дълго, скоро ще премина към царете, което също ще е доста добре, тъй като има много красиви роли.“

„Нашата професия е жестока, тъй като не е еднакво щедра - мъжът понася по-добре ударите ѝ, тя го поврежда по-малко и той остава по някакъв начин по-дълго готин, докато момичетата престават да бъдат нейни галеници по-бързо.“

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Лайфстайл