Вечна класика

Passat продължава на дизел, бензин и с хибридни технологии

Volkswagen запази успешната формула и в новия модел

Ще има само комби, седанът отпада

Комби с дизелов двигател. Не е за вярване, че излиза такъв нов автомобил сред десетките електрически и хибридни SUV-ове. Но това е доказана в годините класика, която Volkswagen издава отново с деветото поколение Passat. Този модел е всепризнат “талант” и универсално превозно средство за всякакви задачи. Герой на всекидневието с много вътрешно пространство, комфорт, динамика и все по-солидна доза лукс.

За съжаление новият Passat ще бъде и последният заради напредващата трансформация в Европа към изцяло електрически коли. Но дори и в прехода към новата мобилност “класикът” на Volkswagen изпъква с познатите си качества и още по-луксозна изработка. Неговите задвижващи системи отговарят на очакванията на огромен кръг клиенти. Passat предлага дизел, бензин, mild-хибрид, plug-in хибрид, както и предно и двойно предаване, а това покрива очакванията на почти целия потребителски спектър в сегашната ситуация на спад в търсенето на електромобили. С повече от 34 милиона продадени екземпляра в последните пет десетилетия Volkswagen даде много доказателства, че знае какво искат хората и умее да им го предоставя в лицето на бестселъри като Passat.

Мнозина, които пътуват много, продължават да имат нужда от нови комфортни дизелови автомобили, а те се срещат все по-рядко. Тук Passat няма да разочарова клиентелата, защото запазва в гамата 2,0-литровия комън-рейл TDI в три нива на мощност - 122, 150 и 193 к. с., като най-мощната от трите версии е със задвижване на четирите колела. За почитателите на електрификацията е предназначен новият plug-in хибрид в две нива на мощност. Благодарение на по-голямата батерия тези модификации могат да изминат почти 100 км изцяло на ток. Реално това са електромобили за всекидневието, които се зареждат бързо с 11 киловата мощност с променлив ток или с до 50 киловата с постоянен ток. Който има условия да зарежда с електричество в домашни условия или в офиса, може да се придвижва с нулеви емисии и нищожен разход на гориво, но същевременно има удобството на дългия пробег за далечни дистанции благодарение на бензиновия мотор. На електричество и бензин общият пробег на plug-in хибридния Passat е около 1000 км.

Другата новост при модела е mild-хибридното задвижване с мощност 150 к. с., което съчетава 48-волтова електрическа технология с бензинов мотор и по-малка батерия, която не се зарежда от външен източник. С функцията за възстановяване на енергията при намаляване на скоростта и спиране батерията автоматично се зарежда по време на движение и това освобождава водача от задължението да търси точки за зареждане с ток. Същевременно автомобилът притежава способността да се движи в изцяло електрически режим при ниска скорост (например в задръстване), изразходва по-малко гориво и става по-пъргав благодарение на електромотора.

Много място и комфорт

Както винаги Passat продължава да предлага много вътрешно пространство за комфортно пътуване при ниско ниво на шум и луксозно вътрешно обзавеждане. Новото адаптивно окачване и новите масажиращи седалки вдигат още по-високо нивото на изживяването. Дължината на каросерията е увеличена с 14 см до 4,91 м, а багажният обем възлиза на 645 л при нормално положение на задните седалки и 1920 л при тяхното сгъване. Кокпитът е изцяло дигитализиран с нов и подобрен интерфейс и добавени допълнителни функции.

Passat може да изминава все по-големи дистанции в режим на асистирано шофиране благодарение най-съвременни електронни системи. При паркиране е налична функция за запаметяване на траекторията на последните 50 метра. Така автомобилът може автоматично да излезе от паркомястото по същата траектория. В допълнение водачът има възможност да направлява процеса на паркиране и дистанционно с помощта на своя смартфон. Любителите на най-новите технологии и комуникации ще се забавляват с богатите функции на мултимедията, включително усъвършенстваното гласово управление благодарение на Chat-GPT.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили