Всички империи са изградени с кръв и желязо

Училището има нужда от нови учебници по история. Именно история, а не моментно оценяване за нея

Още през 1991 г. войната между Русия и Украйна стана неизбежна

В началото на март 2023 г. започна дискусията за включването на специалната военна операция (СВО) в историческите книги. Всички военни историци са съгласни, докато либералните са против, смятайки, че това ще бъде „не преподаване на история, а промиване на мозъците“.

Уви, нито военните историци, нито либералите разбраха, че на 24 февруари 2022 г. в историята на Русия започна нова глава и никога няма да има връщане към ерата на Елцин.

Училището не се нуждае от променени либерални учебници от типа на 1990-те, а от принципно нови. За какво говорим? Нова интерпретация на историята "в светлината на последните решения на партията и правителството"? Не. Обратното. Трябва да се направи пълно прочистване на историята от лъжите на царските чиновници и последвалите ги слугуващи професори. Сега Русия се нуждае от истинската история като въздуха.

Така, например, време е да забравим приказките за Киевската Рус и другите глупости на неграмотните историци отричащи ролята на норманите за създаването на Средновековна Русия. Отрядите от славяни и варяги, дошли от север са основали руската държава, или по-точно държавно образувание.

А който не вярва, нека отиде в Стара Ладога, в селището Тимерево край Ярославъл, селището Гнездовск край Смоленск и десетки други варяжко-славянски градове, които вече са съществували поне сто години преди княз Олег да пристигне в Киев през 882 г.

Във всички хуманитарни университети е време да се украсят аудиториите с цитати: На В.И. Ленин „Историята не е тротоар на Невския проспект“, на Наполеон: „Ако казват за монарха, че е бил добър човек, царуването му е отивало към провал“ и на Бисмарк: „Всички империи са създадени с кръв и желязо“.

В историята на всяка държава има прекрасни и ужасни моменти. Но да се представя историята на Русия като непрекъснати филми на ужасите могат само нейните заклети врагове.

Спомням си един епизод в Крим от съветско време. Момче на около пет години, като видя портрета на Сталин, каза: „Това е чичото, който изби всички“. Какви ли нечовеци са го възпитали? Цялата история на Русия от 1922 до 1953 г. за младия мутант му изглежда като непрекъснати убийства. Но кой създаде най-мощната сила в света, чиито армии стояха на брега на Елба? Кой победи Германия, Япония и дузина други европейски държави? Кой създаде ядрено-ракетния щит, благодарение на който детето и родителите му останаха живи?

Ако във филма има сцени на жестокост или филмовата актриса ходи без сутиен, тогава учителите незабавно изискват филмът да бъде оценен като за 18+, за 16+ или дори да се изтегли от боксофиса. И допустимо ли е да се показват истории на ужасите на деца от 8 до 14 години за тяхната страна?

Трябва ли учебниците по история да прославят само всички владетели на Русия без изключение? Изобщо не. А децата максимум от 6-ти клас трябва да могат да оценяват критично дейността на управляващите. Но основният критерий трябва да е един - ползата за държавата и за целия народ.

Децата трябва да знаят, че от Х век основните врагове на Русия са на Запад. А първите санкции срещу Русия са въведени още през XII век от римските папи, кралете и магистрите от рицарските ордени - „не продавайте оръжие на разколниците“, „не пропускайте при тях занаятчиите и учените“ и други.

Русия постигна дългосрочен успех само с оръжието и само в редки случаи като използва противоречията между западните държави. Така например, играейки на противоречията между Англия и Наполеон, Русия придоби Бесарабия и Финландия.

А политиката на сключване на дългосрочни съюзи със Запада на Павел I, Александър I и Николай II многократно поставя Русия на ръба на катастрофата. И това не е древна история. Да си припомним как на 1 август 1975 г. в Хелзинки Брежнев направи много важни отстъпки на Запада, за да затвърди „принципа на нерушимостта на европейските граници“. Когато танковете можеха да стигнат до Ламанша за две седмици, границите бяха неприкосновени дори и без документа от Хелзинки. А когато Горбачов и Елцин унищожиха съветската армия, САЩ и НАТО преминаха през десетки граници в Европа.

Така че да не се забравят думите на Александър III – „Русия има само двама съюзника – нейната армия и флот“. И ще добавя и Военно-космическите сили с тактическите и стратегическите специални заряди.

В новия училищен учебник трябва да се обърне специално внимание на историята на Югозападна Русия. Никога не е имало украинци, нито украински език. През 1480 г. новгородският диалект на руския език се различава от Москва много повече, отколкото Киев от Москва.

До края на XVIII век във всички страни дворянството е бил елитът на нацията, носител на чистия народен език, на националната култура и на националния манталитет. А Малорусия стана изключение. Там през 1590-1630 г. поляците напълно полонизират княжеските и благороднически фамилии на Югозападната Русия. В резултат на това руският елит стана католически, премина на полски език и започна да се смята за кореняци поляци. Селяните, от друга страна, са само частично полонизирани и постепенно преминават към суржик - смесица от руски език с полонизми и отделни местни изрази, и възприемат само отделни елементи от полския манталитет.

След това до 1917 г. в Малорусия живеят само полските панове и московските дворяни. Плюс ерзац дворянството на казаците и чиновниците в хуторите. Последните, дори до 1917 г., не можеха да се отърват от комплекса си за малоценност и с удоволствие слушаха разказите на пановете за "древните укри".

А сега да се върнем обратно към началото на статията. Трябва ли в учебниците да се говори за СВО? Разбира се, необходимо е да се разкаже подробно за създаването на мозайката от държавно образувание, наречено Украинска ССР и разпадането на Съюза от Горбачов и Елцин. Още през 1991 г. войната между Русия и Украйна стана неизбежна. През 1992 г. офицерите, полагащи украинската клетва, бяха питани: „Готови ли сте да се биете с Русия?“ А, през 2007 г. (!) в Москва излезе книгата ми „Русия и Украйна: кога ще проговорят оръжията?“. Тогава всички се смееха на войната: „Наистина ли можеш да насочиш пистолет към жена си че е украинка?“.

Учениците трябва да са абсолютно сигурни, че войната е била неизбежна и не Русия я е отприщила, а САЩ и НАТО. Но явно не си струва да се пише за хода на СВО в учебниците. Представете си, че някой пусне учебник, описващ хода на СВО от 15 март 2022 г. и сега какво, трябва ли да се изтегли този учебник?

Децата трябва да научат за СВО от учителите, от военните историци, от ветераните и журналистите и само в реално време. Сега основното е да се прогонят от подготовката на учебниците по история онези, които създадоха фалшивата история на Елцин.

(Превод за "Труд news" - Павел Павлов)

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Мнения