Всичко в едно

BMW X1 предлага най-разнообразни типове задвижване

Избор между бензин, дизел, Mild хибрид, Plug-in хибрид и само електричество

Един от малкото производители, които не залагат само на нови модели с батерии, е BMW. Следващото поколение X1 излиза през есента с голямо разнообразие от задвижващи системи. За първи път най-малкият SUV „баварец“ получава изцяло електрически двигател във версията iX1. Наред с това той ще се предлага с различни конвенционални мотори – два бензинови и два дизелови, 48-волтова Mild хибридна технология. Ще има и два Plig-in хибридни варианта. По този начин BMW отговаря на потребностите на всички световни пазари.

Със своя вид, внушаващ усещане за здравина, както и с универсалната си функционалност, новата генерация X1 създава усещане за свобода и независимост в ежедневния трафик и при дълги пътувания. Прогресивният дизайн и атмосферата в интериора, излъчваща високо качество, както и значително по-богатото в сравнение с предишния модел серийно оборудване, подчертават зрелия премиум характер на модела.

Дизайнът афишира смело динамичните качества на автомобила. Отличителните му характеристики включват мускулести пропорции, калници с почти квадратни контури и типичното за X моделите  оформление на предната и задната част.

Изправената предница маркира силното присъствие на пътя. Акценти в нея са тесни LED фарове, голяма и почти квадратна бъбрековидна решетка, насочени навън X-образни линии и хромирани елементи. Опционално се предлагат адаптивни LED фарове с матрични дълги светлини, динамични мигачи и гъвкаво разпределение на светлинния сноп. Мускулестият силует се допълва от отличителни задни LED светлини, раздути калници и специфични дизайнерски компоненти.

За характерното усещане при шофиране допринасят по-високата позиция на седене и прогресивната премиум атмосфера в интериора. В салона изпъкват равно арматурно табло, извит дисплей, подвижен подлакътник с интегриран контролен панел и ниша за съхранение на смартфони със скрито осветление в предната част на централната конзола. Седалките могат да бъдат с перфорирана кожа и функция за масаж, като между предните места има нова въздушна възглавница. Комфортът на втория ред е значително подобрен, като седалката може да се регулира надлъжно. Обемът на багажника варира от 540 до 1600 л. Опционалният теглич е с електрическо изваждане. Серийни са навигацията, спортният кожен волан, двузоновият климатроник и автоматичното управление на фаровете.

Моделът iX1 xDrive30 е първият електрически автомобил на BMW със задвижване на четирите колела в премиум компактния сегмент. Два интегрирани задвижващи модула на предната и задната ос генерират обща мощност, която при кратковременен Boost достига 313 к.с. и 494 Нм. Електрическото задвижване на четирите колела осигурява сцепление, прецизно следване на желаната траектория и стабилност при шофиране във всяка ситуация. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 5,7 секунди.

Подобренията при Plug-in хибридните версии водят до по-дълъг пробег в електрически режим. Въвеждането на Mild хибридна технология на 48 волта с интегриран електродвигател в 7-степенната автоматична трансмисия увеличава мощността и сваля разхода на моторите с вътрешно горене.

Колата може да ви снима за спомен

Новото поколение BMW X1 разполага с многобройни системи за автоматизирано шофиране, паркиране, асистенция, свързаност и комфорт. Серийната технология за автономно спиране при опасност от челен сблъсък е допълнена с регистриране на насрещното движение при ляв завой и на пешеходци и велосипедисти при десен завой. Стандартен е и асистентът за паркиране с камера. Опционално се предлагат асистент за завиване и водене в лентата, активен круиз контрол, активно навигационно водене, Head-up дисплей, 360-градусова видимост и др. В зависимост от монтирания в автомобила хардуер и пазара е възможно подобряване и разширяване на наличните функции чрез отдалечен ъпдейт.

Напълно дигиталната комбинация от индикатори включва 10,25-инчов информационен дисплей и 10,7-инчов контролен дисплей. Управление на функциите може да се извършва с докосване и гласови команди. Новите режими My Modes комбинират индивидуалните настройки на автомобила със съответните изживявания в интериора. Облачно базираната навигационна система може опционално да бъде допълнена с Augmented View на контролния дисплей. Интериорната камера позволява снимки за спомен и прехвърлянето им от интериора към смартфон.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили