Всяко MINI става уникат

С иновативен метод за боядисване на покрива

Британската марка обновява моделите си

Древните гърци са казали - всичко тече, всичко се променя. В днешно време процесите се случват много по-бързо, особено в развитието на технологиите. За да е в крак с най-новите достижения в автомобилната индустрия и едни гърди пред конкуренцията, британската марка MINI подлага на всеобхватен фейслифт основния си модел - с три врати, с пет врати и кабрио. Това е второ обновяване на настоящото поколение MINI, което се отличава с още по-експресивен дизайн, премиум изработка и иновативи функции.

Промените във външния вид се забелязват най-напред в предната част на автомобила. Радиаторната решетка с шестоъгълна рамка изпъква по-отчетливо, както и типичните кръгли фарове. Габаритните светлини са заменени с вертикални въздухозаборници, поставени максимално навън в каросерията. Те служат като отвор за въздух за подобряване на обтекаемостта. Централната лайстна на бронята, на която се поставя регистрационната табела, вече не е черна, а в цвета на автомобила. LED фаровете вече са част от стандартното оборудване, както и задните LED светлини с дизайн на британския флаг. С нов дизайн са страничните мигачи на предните калници, които също светят с LED технология.

В допълнение към някои цветове MINI предлага иновативен и уникален в световен мащаб вариант за боядисване на покрива - Multitone Roof. Това е тип многоцветно лакиране с преливане на цветовете, което се постига с нова техника на боядисване. За да се постигне търсеният ефект, трите цвята се нанясат един след друг в процес на боядисване “мокро върху мокро”. Въпреки прецизната техника в завода в Оксфорд, има малки отклонения в цвета заради променящите се условия на околната среда. Така всяко MINI с многоцветен покрив се превръща в уникат.

Вътре в автомобила са намалени лъскавите хромирани елементи, като на тяхно място се появяват стилни черни детайли. Предлагат се нови тапицерии, шевове и декорации. Променен е дизайнът на характерния за MINI голям централен уред. В стандартното оборудване вече е включен 8,8-инчов цветен дисплей със сензорно управление, чувствителни на допир бутони за предпочитаните функции и повърхности с черен пиано лак. В кръглия контролен блок по-хармонично са интегрирани бутоните за аварийните светлини и асистиращите системи.

В двигателната гама не настъпват промени. Базовият модел с три врати MINI One First се задвижва от трицилиндров бензинов мотор с мощност 75 конски сили. При варианта MINI One ресурсът се увличава до 102 конски сили, а при MINI Cooper - до 136 конски сили. Версията MINI Cooper S е сериозен спринтьор с 2,0-литров мотор, който генерира 178 конски сили. Той ускорява за 6,7 секунди от 0 до 100 км/ч и развива максимална скорост 235 км/ч. На върха на гамата остава абсолютният топмодел MINI John Cooper Works със своите 231 конски сили, а почитателите не “чистото” шофиране имат на разположение електрическия вариант MINI Cooper SE с ресурс от 184 конски сили.

Сериен спортен кожен волан

Обновените модели на MINI ще разполагат серийно с нов кожен спортен волан с мултифункционални бутони. По-лесна става работата с аудиото и телефонните функции, гласовото управление и системите за асистенция благодарение на променените бутони. Изключително висококачествен вариант на спортния волан е част от пакетите на оборудване John Cooper Works, MINI Yours и MINI Electric. При тях воланът е облечен в кожа напа и има по-големи подложки за палците. Като опция за първи път за малките модели на MINI се предлага и функция за отопление на волана.

Водачът избира между две опции за цветовата схема на дисплея на централния уред и дигиталното табло. В режим Lounge показваното съдържание се показва с релаксираща цветова схема, а в режим Sport - с червени и антрацитни тонове. Автомобилите, които разполагат с опционалните режими на шофиране, цветовата комбинация съответства на избрания режим. По желание на водача в менюто на системата може да бъде зададена една и съща цветова сема за всички режими на шофиране. Новата опция за вътрешното осветление дава възможност светлината на дисплеите да бъде комбинирана с цвета на светлината в кабината.

При шофиране водачът има на помощ още по-богат спектър от асистиращи системи. Предупреждението за напускане на лентата му помага да остане безопасно в избраната траектория при скорост между 70 и 210 км/ч. В комбинация с автоматична скоростна кутия вече се предлага и адаптивен автопилот с функция за спиране и потегляне. Той поддържа автоматично желаната скорост и дистанцията до превозното средство отпред, която се регулира в четири нива. Системата работи с данни от предната камера в горната част на челното стъкло. Ако е необходимо, адаптивният автопилот може да спре автомобила напълно, а за потегляне е необходимо само кратко докосване на педала на газта.

Адаптивно окачване с подобрен баланс

Динамиката и неповторимото пътно поведение, сравнимо с шофиране на картинг, са залегнали в гените на MINI. В обновените модели за първи път се предлага нова версия на адаптивното окачване, благодарение на което става още по-силно усещането, че колата стои като залепена върху асфалта.

Балансът между спортното и комфортното поведение се постига с промяна в характеристиките на амортисьора чрез допълнителен клапан. Тази промяна се регулира в рамките на 50 до 100 милисекунди. В зависимост от ситуацията на пътя и настилката колебанията могат да бъдат намалени до 50%. Това значително увеличава комфорта и стабилността при преминаване през леки неравности, докато спортните характеристики на амортисьора при завиване се запазват.

Електрическият модел MINI Cooper SE стандартно е оборудван с електрическа паркинг спирачка. Тя се активира с бутон на централната конзола и се предлага също за другите варианти (с изключение на базовия) с автоматична трансмисия, опционален пакет за асистенция и поне 18-инчови джанти.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили