Въпреки протестите на България и още 8 държави: ЕП окончателно прие пакета „Мобилност“ (обзор)

Приемането на пакета “Мобилност” ще засегне сериозно българските превозвачи.

София ще заведе дело срещу ЕС

Европейският парламент, отхвърли всички внесени от държавите от Източна Европа предложения за изменения в законодателният пакет „Мобилност”, с което формално финализира процеса по приемането му, съобщи официално законодателното събрание в Брюксел. Наборът нормативни актове включва регламент относно достъпа до пазара на автомобилен превоз на товари и до професията автомобилен превозвач на товари или автомобилен превозвач на пътници; регулиране на максималното време на работа и минималното време на почивка на водачите и определянето на местоположението чрез тахографи; както и директива за преразглеждане на изискванията за прилагане и за определяне на правила за командироването на водачи.
България ще заведе дело пред съда на Европейския съюз, в двумесечен срок от публикуването на пакета „Мобилност” в Официалния вестник на ЕС. Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков в изявление пред медии, по повод окончателното приемане законодателния пакет от Европейския парламент. „Ще поискаме анулиране на част от разпоредбите на Пакет за Мобилност I и в момента тече подготовка за това. Останалите държави членки ще имат възможността да се присъединят към нашата позиция, за да бъдем по-ефективни във воденето на делото”, категоричен бе Росен Желязков.

„Паралелно с подготовката на делото българската страна ще продължи да настоява до края на тази година, Европейската комисия да приключи с оценката на въздействие за последиците от връщането на превозното средство в осемседмичен период, както и прилагането на част от правилата за сухопътната част на комбинирания транспорт. Очакваме Комисията да изпълни ангажимента си и след оценката на въздействие, да внесе ново законодателно предложение, с което тези мерки и тези последици от предложението да бъдат анулирани”, посочи министърът.

Първоначално замислен като законодателство, което цели да постигане баланс между подобрените условия на труд и социалните условия за водачите в международния транспорти свободата на превозвачите да предоставят трансгранични услуги в рамките на Единния вътрешен пазар, окончателно приетият пакет „Мобилност” се отдалечава съществено от заложените цели, е позицията на Министерството на транспорта.
От ведомството припомнят, че въпреки многократно представяните аргументи от страна на т. нар. девет единомислещи държави членки (България, Румъния, Полша, Унгария, Литва, Латвия, Малта, Кипър, Естония) Европейският парламент и Съвета на ЕС взеха решението да ограничат достъпа до Единния вътрешен пазар за периферните държави членки. Консолидираното мнозинство в Европейския парламент за отхвърляне на предложените изменения е доказателство, че в тази мащабна реформа на транспортния сектор, за пореден път, идеята за правилно функциониране на Единия вътрешен пазар и правната сигурност не са били сред съществените елементи взети под внимание от гласуващите.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Икономика