Върховният „хищник“ гледа още по-страшно

Jaguar F-Type промени лицето, но не и нрава си

Ще го познаете веднага, макар че лицето му е сериозно променено. Jaguar F-Type е от онези автомобили, които модернизират дизайна и технологиите си, но запазват стила си. Така е и след обновяването на модела, който излиза на пътя като купе и кабрио с напълно изменена предна част с екстремно тесни LED фарове и по-голяма решетка, както и с усъвършенствани двигатели и подобрения в интериора.

Сега F-Type изглежда по-добре отвсякога и олицетворява духа на марката в най-чистия му вид. В същото време автомобилът предлага балансирано съчетание от силно представяне на пътя и наслада от управлението. Дизайнерите са се постарали да направят един добър продукт още по-добър, като акцентират върху естетиката от изчистения спортен стил и силното присъствие. Моделът е на пазара от 2012 г. и за втори път преминава през обновителни процедури, след като през 2013 г. получи първите подобрения и система за задвижване 4х4.

Сегашните промени се виждат ясно от пръв поглед. Новият капак на двигателя сякаш прелива върху тесните LED фарове и мигачите, като същевременно подчертава широката и мускулеста каросерия. Задните светлини също са ефектни, като наподобяват тези на електрическия Jaguar I-Pace. Повърхностите са изчистени до крайност, като дори дръжките на вратите са „потопени“ в тях.

Сърцето на Jaguar пулсира с 4, 6 или 8 цилиндъра. Всички предлагани двигатели работят с турбокомпресор за максимална производителност и са оборудвани с филтри за твърди частици. Най-малкият мотор е 2,0-литров с мощност 300 к.с. и се съчетава само със задно предаване. По-големият 3,0-литров агрегат V6 генерира 380 к.с. и е наличен както на задните, така и на четирите колела. Същото важи и за 5,0-литровия топмодел V8, който е в два варианта – с мощност 450 к.с. и 575 к.с. (при върховото изпълнение F-Type R).

 

Всички двигатели са свързани с 8-степенна трансмисия, чиито предавки могат да се сменят ръчно с пера на волана или със скоростния лост. Настройките на предавателната кутия при вариантите V8 са специално калибрирани за много висока мощност и екстремно шофиране. В ръчен режим превключването става по-непосредствено и придава усещане за силна връзка с автомобила.

Осемцилиндровите модели се възползват от новата функция за тих старт, която гарантира по-ниски нива на шума на двигателя. Иначе при запалване и потегляне величественият мотор V8 издава характерния си рев, който може да притесни съседите. При активирана система за тих старт електрическите клапани със заглушители в изпускателната система остават затворени, докато не се отворят автоматично при по-високи натоварвания. Разбира се, който иска ревът на неговия Jaguar да бъде чут надалеч, може да изключи функцията за заглушаване или директно да стартира в динамичен режим.

 

 

Дигитализация и чист звук в купето

Новият Jaguar F-Type изкушава с повече удобства, които карат водача да се чувства по-комфортно. Сред тях е 12,3-инчов HD дисплей на контролното табло с възможност от избор на различни конфигурации на изображението, включително пътна карта. Както подобава на спортен автомобил, водещото място на екрана е отредено за оборотомера, освен ако шофьорът не зададе друг режим. Тази функция, както и светлинните индикации при превключване на предавките, афишират характера на спортната машина и фокуса върху ролята на водача при управлението.

За звуковия комфорт в двуместния кокпит се грижат премиум аудио уредби Meridian. Актуализациите на софтуера за инфо-развлекателната система могат да се извършват дистанционно без посещение на сервиз в удобно за собственика на автомобила време.

 

 

 

Специална серия за нетърпеливи купувачи

За най-нетърпеливите кандидати да пришпорят новия Jaguar е подпогвена ексклузивна лимитирана серия F-Type First Edition. Тя ще се предлага в продължение на една година. Моделите от линията First Edition се отличават с 20-инчови сиви контрастни джанти с пет спици и специален екстериорен пакет. Отвътре колите са оборудвани с електрически кожени седалки с контрастни шевове, облечено в алкантара табло и алуминиеви пера за смяна на предавките на волана.

При представянето на новия F-Type конструкторите от Jaguar акцентират върху широкия избор на двигатели, с които се предлага този чистокръвен спортен автомобил. Върховият мотор V8 с мощност 575 к.с., въртящ момент 700 Нм и интелигентна система за задвижване на всички колела гарантира безкмопромисна динамика и ударни дози адреналин. При този агрегат инженерите са постигнали увеличение с 25 к.с. и 20 Нм в сравнение със сегашния модел. Подобренията по ходовата част позволяват да се оползотвори максимално големия ресурс от мощност и да се ускорява за 3,5 секунди от 0 до 100 км/ч. Максималната скорост е ограничена по електронен път до 300 км/ч.

Новият двигател V8 в по-ниското ниво с 450 к.с. разгръща максималния си въртящ момент от 580 Нм още при 2500 оборота. Той осигурява бърз спринт само за 4,4 секунди от 0 до 100 км/ч и максимална скорост 280 км/ч, независимо дали моделът е със задвижване на задните или на четирите колела. За динамиката допринасят и по-широките 20-инчови джанти с 10 спици, както и новите адаптивни амортисьори. Опционално ще се предлагат карбоново-керамични спирачни апарати, които намаляват теглото на автомобила с около 20 кг.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили