Големи сгради във Варна с шанс за общинска помощ при кандидатстване по програмата за саниране

Одобрените няма да връщат пари, ако не бъдат класирани

Сгради с разгъната застроена площ над 2000 кв. м ще имат шанс да получат помощ от Община Варна за изготвяне на технически паспорти и обследване за енергийна ефективност, които са задължителни за кандидатстване по програмата за саниране. Другото условие е над 95% от идеалните части от общите части на етажната собственост да членуват в Сдружението на собствениците и да са подкрепили изпълнението на проекта при гласуване в Общото събрание. Критериите за оценка на подадените заявления приеха съветниците от комисията по финанси и бюджет към варненския местен парламент, след като той вече прие от бюджета за тази и следващата година да бъдат отпуснати до 20 млн. лв. за заемообразно финансиране на кандидатите за саниране.   

Съветниците мотивираха критериите с изискванията на управляващия орган, че финансирането ще се извършва до изчерпване на бюджета на програмата по низходящ ред на класираните проекти от всички 265 общини в страната. Варна може да получи безвъзмездна финансова помощ по програмата за саниране до 80 млн. лв., а предвид големия интерес  одобрение се очаква да получат сгради, доближаващи се до максималния брой от 140 точки. 

Сдруженията на собствениците, които отговарят на всички финансови условия, ще получат заемообразно финансиране за подготовката от общината, която ще си възстанови средствата по Плана за възстановяване и устойчивост. Изпълнилите условията за подпомагане няма да връщат пари, дори да не бъдат одобрени по програмата за саниране, решиха съветниците.   
Те одобриха конкретните правила за кандидатстване за общинска помощ. Според тях председателят на УС на Сдружението на собствениците /СС/ или упълномощено от него лице трябва да подаде заявление до кмета на община Варна са осигуряване на заемообразното финансиране заедно със справка за сдружението, покана за провеждане на Общо събрание, протоколи за поставяне на поканата и от събранието. Когато в сдружението не участват всички собственици, към протокола се прилагат данни и за нечленуващите. Нужен е също протокол за извършен визуален оглед от районната администрация, с който да се установи липсата на незаконно удължени балкони или тераси.

Сред изискуемите документи е декларация, че сдружението не е получавало финансиране от държавния бюджет или друг източник за дейностите, за които кандидатства за финансови средства. Анкетна карта на СС в табличен вид, в която се описани всички консуматори на ел. енергия, броят и състоянието на остъклените балкони и тераси, също е сред задължителните книжа. Сдружението трябва да представи още скица с реалната разгъната застроена площ /РЗП/ на сградата, като предстои да бъде уточнено кой трябва да издаде този документ.

Заявленията ще бъдат разгледани от назначена със заповед на кмета комисия и с одобрените ще бъдат сключени договори за заемообразно финансиране. Председателят на УС на Сдружението на собствениците е длъжен да проведе процедура за избор на изпълнител, като ще трябва да получи оферти от поне три дружества с лиценз за упражняване на съответната дейност и вписани в регистрите съгласно действащото законодателство. Офертите ще се оценяват по критерий най-ниска цена от комисия с председател управителят на УС на Сдружението на собствениците и членове от общинската и районна администрации. След сключването на договорите с изпълнителите за всяка от финансираните дейности до кмета ще трябва да се подаде заявление за кандидатстване за безвъзмездна помощ, придружено с технически паспорт, сертификат за енергийна ефективност, фактури и приемо-предавателни протоколи.

Правилата ще влязат в сила, след като бъдат гласувани на сесия на Общинския съвет.

 


 
  

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Региони