Дани, вдъхновителката на българки от Виена

Дамата е представител на световни брандове бельо

Създава група, в която събира наши изключителни сънароднички от Европа и света

Тя се бори с явлението боди шейминг или срам от тялото

„Жените трябва да се чувстват специални всеки ден с или без повод“

„Жените трябва повече да обичат тялото си и да носят красиво и провокативно бельо заради самите себе си, а не заради мъжете“, казва Дани. Не е някаква заклета феминистка, просто има желанието да вдъхва повече кураж на нежния пол. А и бизнесът на Дани Сандберг е да представя най-качествените световни марки бельо, бански и аксесоари.

Родена е в Ловеч. Расте в уютен дом с аристократични порядки в стария квартал Вароша. Нейният прапрадядо Василий Марченко е един от първите белогвардейски офицери емигранти в България. След Октомврийската революция той е част от онези белогвардейци от руската интелигенция, които напускат Украйна и търсят убежище в България. Заселват го в Ловеч, защото по онова време градът има нужда от повече хора.

Дани е отгледана от украинката Христофорка Марченко, потомка на белогвардейския емигрант, омъжена за българин. „Баба ми се налага в решението тя да ме отгледа, по всички правила на руската интелигенция и аристокрация“, казва Дани. Тя расте с чайовете от самовара от сребро, възпитана е да се храни културно със сребърни прибори. На 4 години я записват на балет.

Отрасла е с четене на руските класици в оригинал, с посещаване на Третяковската галерия. Почти всяка година баба й я води на постановки на Марининския театър за опера и балет в Санкт Петербург, за да получава инспирация за балета. „Бях много лудо дете и да отида на балет беше против волята ми. После обаче много ми хареса и много години се занимавах любителски с класически балет в детски школи“, споделя Дани.

Тя завършва магистратура по социална психология и поведение във Великотърновския университет – първи випуск психология и много години работи в големи корпоративни компании като директор човешки ресурси. Една година работи на същата позиция и в Канада.

Докато не среща мъжа на живота си Улф Сандберг, швед. Живеят 5 години в Будапеща, преди да се прехвърлят във Виена. Градът я привлича възпитаничката на аристократката украинка точно заради аристократизма, който излъчва, и възпитанието на хората. „Има много култура тук, много стрийт фешън, а аз се занимавам с мода последните 10 години. Харесва ми да живея в пулса на този град“, казва тя. Живее извън Виена в затворен комплекс с езера.

Съпругът й Улф я подкрепя за избора на Виена, защото е австрийски възпитаник. Неговата майка също навремето решава, че ще премести децата си да учат от Швеция в Австрия, заради по-доброто католическо образование там. По-късно и тя самата се установява в Австрия. „Роднините на Улф твърдят, че съм все едно възродената му майка - като начин на мислене, на реакции, на поведение, на действия“, смее се Дани.

През 2014-2015 г. тя завършва програма по моден мениджмънт в университета по дизайн и мода „Парсънс“ в Ню Йорк. Днес нейната компания е ексклузивен представител на немска фирма - „F1 Generation“. Тя е дистрибутор на повече от 50 модни марки в Европа. Дани Сандберг отговаря за пазари като България, Румъния, страните от цялата бивша Югославия, Чехия, Словакия. Дистрибутира брандове на бельо, бански и аксесоари - чорапи, жартиери. „Секси и провокативно бельо и бански, но с марки от висок клас като „Майкъл Корс“, „Москино“, уточнява тя. Има шоурум и в София.

Създала е и онлайн магазина My Lingerie by Provoke, който е много удобен за дамите по време на корона кризата. „Програмата в „Парсънс“, много ми помогна. А и моят ментор, собственикът на фирмата Андреас Хьотенхьолшер, немец, почти целия си живот работи мода и умее много добре да насочва хората“, казва дамата.

Бельото е истинско предизвикателство за Дани, а тя самата отделя много време да вдъхва самочувствие у жените. „Трябва да обръщаме повече внимание на бельото си - казва Дани. - Според мен чисто психологически когато една жена носи качествено бельо, то й дава друго усещане, засилва женствеността й, дори променя начина, по който тя ходи и вижда себе си.“

„Жените все още купуват бельо за специални поводи, но аз се стремя да им покажа, че трябва да се чувстват специални всеки ден с или без повод. Бельото е да напомня на жените, че женствеността ги прави силни и специални всеки ден. Знам, че много жени се срамуват да влязат в такъв магазин, защото например имат малко коремче или гърдите им не са като на жените от рекламите... Жените от рекламите са там, за да ни вдъхновяват, да ни карат да се грижим за телата си. Те не са там, за да ни казват: „Ти не приличаш на мен, не можеш да носиш такова бельо“, коментира дамата.

„За мен е ужасно да се твърди, че жена на 50 години не може да си сложи снимка по бански в социалните мрежи. Аз самата съм на 46 години и не виждам проблем в това“, казва българката.

От много години като активист тя се бори с явлението боди шейминг, или срам от тялото. „Женското тяло е като храм и трябва да го уважаваме и да го ценим - казва Дани. - За мен е по-важно хора, които имат платформа и глас, да говорят за здравословно хранене и активен начин на живот. Жените да не спират да се движат, да се поддържат, да се гримират, да изглеждат добре.“

След ужасната година на пандемия много хора напълняха и се обездвижиха и се притесняват как да отидат на плажа. „Има бански и бельо, които могат леко да удължават краката, да прибират тук и там неща, които не са много приятни“, казва Дани. Този сезон например модните корифеи предлагат добрия стар цял черен бански, но украсен със секси разрези на различни места.

„Важно е да сме много активни. Аз самата не спирам да спортувам - карам ски, колело, тичам, играя пилатес, йога. Катеря планини без значение лято ли е, зима ли е. Това е начинът да поддържаме тялото си“, коментира българката.

Признава, че не винаги е била с високо самочувствие и, че мъжът й Улф е човекът, който й е помогнал преди години да се цени и уважава такава, каквато е. „Улф говори малко, но знае точно какво да ми каже, за да имам самочувствие на красива и секси жена - споделя Дани. - Да си на 46 години има своите предимства. Едно от тях определено трябва да бъде, че вече няма нужда да изглеждам така, сякаш съм на 20. Хората ни приемат, обичат, дори намират за красиви и привлекателни по начин, който е подходящ за нашата възраст.“

Тя има договор с агенция като best age фотомодел, защото е миньон - висока е 157 см. Снимат я известни фотографи за техни портфолиа, участва в различни проекти за печатни реклами. Включва се и в дивърсити проекти, които сега са много актуални. Снимки на жени, които са извън стереотипите за общоприета красота – например над 40 или с белези от операции, или oversize модели, жени с бели коси. Проекти, които идват да покажат на младите момичета, че е нормално да си различен.

В момента има много голямо търсене на по-възрастни и овърсайз (по-пълни) модели за бельо. „Известен е фактът, че хората над 50 години представляват 40% от потребителските разходи, а доскоро 95% от рекламата се фокусираше върху хората под 35 години. Друг момент, подкрепящ важността на фокусирането върху възрастните хора, е, че този сегмент има пари и е готов да ги похарчи, а това е ключов фактор за потенциалната привлекателност на този зрял пазар, коментира Дани, която е и специалист по моден маркетинг.

Дани Сандберг от години е вдъхновяваща за българките в Европа. По време на пандемията, заради невъзможността от срещи на живо, тя решава да събере вдъхновяващи българки като нея, живеещи в чужбина, в една фейсбук група. Нарекла я е „Жените, които вдъхновяват - българки в чужбина“. Групата е затворена, за да осигури комфорт на участничките, като им спести всякакъв спам и отровна информация от хора, които използват групите като платформа за какво ли не.

„Искам групата да е място за представяне на жени, които са постигнали нещо, дават ни добър пример, мотивират ни да успеем, да опитваме докато не се получи“, вълнува се Дани. В групата се влиза с препоръки от други членове, членуват българки от цял свят. Споделят успехите си или информация, която би им помогнала, събития, на които могат да поканят приятелите си, като концерти, изложби. И разбира се, се вдъхновяват и се радват на успехите на другите дами в групата.

Българката признава, че най-големият й успех и гордост не е бизнесът, а 23-годишният й син от първия брак с българин - Алекс Големанов. Той е завършил много добър бизнес университет в Америка и в момента работи успешно в US Bank. Занимава се с хедж фондове и инвестиционно банкиране.

След толкова години в чужбина тя поддържа много чист, правилен и красив български език. Казва, че с Алекс си пишат само на кирилица. Чете много български книги, които й пращат приятелки от родината. „Трябва да поддържаме хигиената на езика, с който сме родени. За мен това е уважение към родината ти“, казва българката.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Лайфстайл