Два големи пазара правят около Кресна по Източния проект за “Струма”

Зоните за търговия ще са с ток, вода и канализация, едната ще бъде 19 декара, а другата - 17

Пет варианта за изграждане на лот 3.2 на автомагистрала “Струма” през Кресненското дефиле предлага Агенция “Пътна инфраструктура”. По повод предстоящото обществено обсъждане на строителството на отсечката на 11 септември в общините Симитли и Кресна “Труд” се обърна към АПИ, за да представим различните варианти. По повод възраженията на местните, че новото трасе ще се отрази на бизнеса на търговци около Е 79 от пътната агенция ни отговориха, че две големи зони за търговия и отдих ще бъдат изградени при реализирането на Източния вариант на “Струма”.

Едната ще се намира на обходния път на Кресна в посока Кулата и ще е с площ 17 декара. Другата ще бъде по новото трасе, което ще се изгражда, и ще бъде на 2 километра след пътен възел “Кресна” в посока София на площ от 19 декара. (Къде ще са разположени двата пазара вижте на картата). И двете площадки ще имат директна връзка с град Кресна. Те ще бъдат с електричество, водопроводна и канализационна мрежа, пречиствателни станции за отпадни води. Целта е да бъде осигурено всичко необходимо за осъществяването на търговска дейност и хората от региона да могат да продават продукцията си от мед, мляко и други продукти, както го правят и в момента.

16-1

Всички местни хора биха били удовлетворени от изграждането на двете площадки, коментира пред “Труд” Апостол Апостолов, кмет на Симитли. Досега в община Симитли нямаше такава търговска зона, сега вече ще имаме и който е по-инициативен ще може да си направи магазин или да отвори заведение в нея. Същото важи и за жителите на Кресна, допълни кметът. Решен е и проблемът с т. нар. кресненски ханчета, след като получихме уверение, че собствениците им ще бъдат обезвъзмездени на пазарни цени и така ще могат да си направят заведения в една от двете търговски зони, поясни Апостолов. По думите му е престъпно да се провали изграждането на трасето на “Струма” през Кресненското дефиле и да пропилеем парите, които ЕК ни дава. “Източният вариант е най-добрият, друг просто няма”, категоричен е кметът на Симитли.

 

 

Какво предвижда Източният проект за лот 3.2. на “Струма”

При него движението се разделя на две самостоятелни и раздалечени едно от друго пътни платна. В посока Гърция то преминава по съществуващия път I-1 (Е-79), а за София - по нов терен на изток от Кресненското дефиле.

Платното в посока София – Кулата ще използва изцяло съществуващия първокласен път I-1 (Е79) до началото на гр. Кресна. Предвижда се рехабилитация и укрепване на път Е-79, с реализация на мерки за опазване на биологичното разнообразие. От съществуващия път, дясното платно на автомагистралата се отделя на изток като се предвижда изграждане на еднопосочен обходен път на гр. Кресна по нов терен, с което

интензивният тежкотоварен трафик ще бъде изведен извън града

Обходният път преминава през 4 тунела с дължина 1266 м, 1 виадукт - 316 м, 2 моста с дължина 691 м, 7 надлеза и подлеза с дължина 206 м, както и подпорни и укрепителни стени - 245 м.

Платното от Кулата за София е по нов терен на изток от Кресненското дефиле. Започва на 100 м след пресичането с ж. п. линията за мина Ораново, минава в ляво от съществуващия път и се развива успоредно на него, след което тръгва на югоизток, преминава успоредно на река Градевска и между кварталите “Ораново” и “Дълга Махала” на гр. Симит­ли. След това трасето пресича път II-19 Симитли - Гоце Делчев и навлиза в ската. Там ще бъде прокопан тунел с дължина 350 м, а след него ще има виадукт с дължина 200 м. По-нататък трасето се насочва в югоизточна посока, обхожда село Полето, пресича пътя Полето - Брежани и преминава над притока на р. Брежанска. След това продължава през тунел с дължина 1 130 м, преминава западно от с. Ракитна, успоредно на пътя Ракитна – Мечкул, пресича го и западно от с. Мечкул върви на юг и източно от с. Стара Кресна. Постепенно трасето се измества в източна посока, преминава на юг и се развива в югозападна посока близо около съществуващия път за с. Влахи. В края на обходния път двете платна за движение се събират и се изгражда участък с автомагистрален габарит.

В платното

за София

е предвидено изграждането

на 18 виадукта

с обща дължина 5 087 м, 5 тунела с обща дължина 4 200 м, 1 мост - 96 м, 11 надлези и подлези, подпорни и укрепителни стени.

При Източния вариант са предвидени напречни връзки между двете платна, като се използват съществуващите пътища и се изграждат нови пътни възли. Предвидени са общо 5 пътни възела “Симитли”, “Полето”, “Мечкул”, “Стара Кресна” и “Кресна”. С тях ще бъдат осигурени бързи и удобни връзки на жителите на населените места до магистралата. Предвижда се и изграждането на пътна връзка със съществуващия път Е79 в началото на обходния път на гр. Кресна. Приблизителната дължина на трасето е 24 км.

Вестник “Труд” ще представи и другите варианти за изграждане на автомагистрала “Струма” през Кресненското дефиле.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от България