Джазов оркестър

Honda Jazz изпълнява симфония на икономичността с три мотора

Японците прилагат авангардна хибридна система

Когато цифрите говорят, дори боговете мълчат. А цифрите на дигиталното табло със 7-инчов дисплей на новия модел Honda Jazz говорят красноречиво. Показанието за среден разход на гориво е 4,1 л на 100 км след изминати 600 км, по-голямята част от които по междуградски пътища - с двама възрастни, две деца и пълен догоре багажник. Разбира се – с кротко и спокойно шофиране, без излишно пришпорване, но и без пълзене със 70 км/ч в името на икономичността.

Ако човек не превишава драстично ограничението на скоростта от 90 км/ч извън населените места, се чувства напълно комфортно с тази предназначена основно за града кола. Но и на магистрала движението в лявата лента не е проблем, тъй като максималната скорост е 175 км/ч. Новият модел Honda Jazz е съвсем адекватно моторизиран с авангардна хибридна система, която не предлага зашеметяваща динамика, но се отличава с удивителна икономичност. Доказателство за това е фактът, че в реални условия и доста натоварен автомобилът дори дава по-нисък разход на гориво (4,1 л) от посочения в официалните технически данни (4,5 л) в комбиниран режим.

С огромния си опит на най-големия производител на двигатели в света Honda залага на нетипичен метод на електрификация. Хибридният Jazz носи означението е:HEV и се предлага само в такъв вариант на пазара. Задвижващата система се състои от три мотора (един бензинов с обем 1,5 л и два електрически), всеки от които изпълнява различна функция. Единият електродвигател оказва подкрепа на бензиновия за въртенето на колелата, а другият генерира енергия, произведена при работата на бензиновия мотор. В повечето време, особено в градски условия, бензиновият двигател не върти колелата, а – когато работи – създава ток.

Тази система не налага зареждането на батерията от външен източник, както е при Plug-in хибридите, а това много улеснява потребителите. Автомобилът е едновременно и производител, и консуматор на енергия. Разположените в задната част литиево-йонни батерии са сравнително малки и имат капацитет само 0,86 киловатчаса. Те служат само като буфер за временно складиране и преминаване на енергия. На дисплея зад волана водачът има показатели и за нивото на горивото в резервоара, и за моментния заряд на батериите. Така ясно се вижда колко бързо се пълни и изразходва акумулаторният пакет, както и кога работи бензиновият мотор и колко бензин изразходва.

Във всекидневната експлоатация автомобилът работи в три режима, превключването между които е плавно и почти неусетно. Тези режими са електрически (движение само на ток от батериите), хибриден (бензиновият мотор захранва с енергия генератора, който произвежда ток и го подава към задвижващия електрически двигател) и бензинов (двигателят с вътрешно горене върти колелата).

„Джазовият“ оркестър от три мотора се дирижира от прецизно работеща електроника, която активира или деактивира съответния тип задвижване и управлява подаването на тягата към колелата чрез заключващ съединител.

10 въздушни възглавници за защита на пътниците

Наред с иновативната хибридна система новото поколение Honda Jazz вдига високо летвата и по отношение на безопасността. Стандартно моделът е оборудван с 10 въздушни възглавници, една от които се намира между водача и пътника отпред. Никой друг производител на предлага подобна защита.

Автомобилът остава с компактни размери и запазва широчината си от 1,97 м, но е пораснал на височина до 1,53 м и на дължина до 4,04 м. Багажният обем варира от 304 л до 1205 л при сгъване на задните облегалки, които образуват равен под. Характерните за Honda „магически седалки“ се сгъват като в киносалон и позволяват превоза на големи предмети, например саксия с високо растение в изправено положение. Високият таван засилва чувството за простор в кабината.

Самите седалки са много удобни за дълъг път. А предлаганите тапицерии, особено комбинацията с кожа в бяло и сиво, стои много приятно и елегантно. Модерното и практичното са съчетани с японско чувство за хармония и лесно всекидневно ползване. Богатото оборудване предлага всичко необходимо, че дори и повече като адаптивния круизконтрол с функция за спиране и потегляне в задръстване. Водачът се улеснява и от системата за четене на пътните знаци, както и от автоматичните дълги светлини при шофиране на тъмно.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили