Джеймс Бонд отива в Amazon

Компанията купува филмовото студио MGM за $8,5 млрд.

Тази придобивка може да помогне на Amazon в ожесточената битка с Netflix и Disney+

В сряда, 26 май, технологичната корпорация Amazon обяви, че придобива компанията за производство на филми MGM (Метро Голдуин Майер). Корпорацията ще плати на акционерите на MGM $8,5 млрд. MGM остана почти единствената независима филмова компания, след като много от нейните конкуренти бяха закупени от големи компании през последните години.

MGM е една от най-старите американски филмови компании, основана през 1924 година. Сред филмите, които тя засне са поредицата за Джеймс Бонд, "Роки", "Мълчанието на агнетата". Общо тя притежава правата върху над 4000 филма. Компанията също така произвежда телевизионни сериали, включително ''Приказка за слугинята'' и „Фарго'' и притежава кабелния телевизионен канал Epix. Студиото няколко пъти сменя своите собственици. Един от най-известните му собственици е американският бизнесмен Кърк Киркориан, който пое контрола над него през 1969 година, а по-късно го продава и купува няколко пъти.

През 2010 г. MGM премина през процедура по несъстоятелност и дълго време изпитваше финансови затруднения, а дълговете на компанията се оценяваха на $2 млрд. Напоследък многократно се съобщаваше, че компанията си търси купувач. Тъй като MGM все още е частна, няма официални данни за финансовите й резултати и стойност, но според американските медии в края на миналата година компанията се оценява на $5,5 млрд. 

Покупката на MGM трябва да помогне на стрийминг видео услугата Amazon Prime, собственост на Amazon, в най-жестоката конкуренция на този пазар с Netflix, Disney+, Apple TV+ и други подобни услуги.

Миналата седмица Amazon обяви за създаването на новото си подразделение за медийно и развлекателно съдържание и амбицията му в тази област се отразява в това, че е отделила $465 млн. за заснемането на сериала „Властелинът на пръстените“ - рекордна сума за стрийминг проект. Както отбелязват американските медии, досега собствената продукция на Amazon обикновено не е била толкова успешна, колкото филмите и сериалите, които компанията е закупила, а придобиването на MGM може да подобри ситуацията в това отношение.

„Покупката е знак колко конкурентно е това пространство", казва Марк Махани, старши управляващ директор в изследователската фирма Evercore ISI, за сделката. „Разходите за участие в този клуб ще продължат да растат и залозите са изключително високи. Трябва да сте готови да харчите, например, по $10 млрд. годишно, за да бъдете глобална стрийминг компания и мисля, че много малко компании освен ''голямата петорка'' могат да си го позволят". Според г-н Махани консолидацията на този пазар ще продължи.

Миналата година Amazon похарчи $11 млрд. за създаване на съдържание, което е с 41% повече от една година по-рано.

Netflix през 2020 г. леко намали разходите си за създаването на съдържание, но в същото време те възлизат на $11,8 млрд.

Именно с нарастващата конкуренция между Amazon и Netflix обясни, че анализаторите обясняват покупката на 21st Century Fox от медийната корпорация Walt Disney през 2017 г. за $66 млрд. По-рано Disney придоби такива филмови компании като Lucasfilm, Marvel Entertainment и Pixar Studios. Експертите отбелязаха, че Disney трябва да помисли за укрепване на своите позиции, тъй като Netflix и Amazon са се доближили до тях по отношение на разходите за собствено съдържание.

Само година по-късно нарастващата конкуренция между Netflix и Amazon принуди друг член от "старата гвардия" на телекомуникационния и медиен пазар в САЩ - корпорация AT&T - да купи медийната компания Time Warner, въпреки съпротивата на тогавашния президент на САЩ Доналд Тръмп, и похарчи $85 млрд. за този актив. Time Warner е третият по големина производител на развлекателно съдържание в света (след Comcast и Walt Disney): филми, телевизионни сериали, телевизионни предавания, включително новини, анимационни филми и др. 

Тогава анализатори отбелязаха, че сделката между AT&T и Time Warner може да доведе до нова вълна от сливания на медийния пазар, тъй като Netflix и Amazon ще трябва да защитават своите потребители от ''старата гвардия''.

(Превод за „Труд“ - Павел Павлов)

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Кино