Джон Малкович - „Народен“ артист

Големият Малкович идва в Народния театър “Иван Вазов” за три сочни сценични вечери на 16, 17 и 18 февруари, в които ще се опита да пренесе публиката във “В самотата на памуковите полета”. Днес, 25 януари, от Народния пускат билетите за спектакъла, с очаквани цени от 50 до 400 лева. Джон Малкович ще играе на софийска сцена заедно с литовската звезда Ингеборга Дапкунайте. Пиесата е на покойния французин Бернар-Мари Колтес, а постановката - на руснака Тимофей Кулябин.

Представленията в София ще бъдат на английски език, с български субтитри, които ще се излъчват на специални монитори.

“В самотата на памуковите полета” е философски текст на Бернар-Мари Колтес, издаден няколко години преди той да почине от СПИН в края на 80-те години на миналия век. Действието се развива “от другата страна на времето” - в тъмните часове на нощта, когато се срещат Дилър и Клиент и се оплитат в опасна игра за купуване и предлагане, в която властват принципите на страха, желанието, сексуалността, потиснатата вина и агресията.

Малкович играе Клиента, а Ингеборга Дапкунайте е Дилъра. Театралните критици описват творбата като срещата на двама души, застанали един срещу друг, на две противоположни сили, на два различни възгледа за живота. Дилърът и Клиентът от “В самотата на памуковите полета” виждат човешките взаимоотношения единствено като сделка, тъканта на пиесата е изградена на принципа на противопоставянето - дилър / клиент, мъжко / женско, истинско / въображаемо, тъмнина / светлина. В тази жестоко антагонистична магма горят и изгарят всички чувства, спомени, желания и стремежи. Остават само самотата и нощта.

Малкович е майстор на маниашките метаморфози. Той е сред най-чаровните и прочути гологлави виртуози на аристократичното екранно присъствие, и винаги е интересен за публиката. А наскоро разкри и непознати детайли от богатия си живот. Малкович разказа за огромните си финансови проблеми преди повече от десетилетие, свързани с един от най-големите измамници в историята. Джон сподели как тогавашният му мениджър е инвестирал почти всичко, което актьорът някога е спечелил от роли, в пирамидата на Бърни Мадоф.

“Всичко, която бях изкарал, се изпари”, откровен е Малкович. Той си спомня колко е бил шокиран, когато вижда снимка на Мадоф с белезници. Не казва колко точно е изгубил, но подчертава, че е “много”.

След тази фискална катастрофа звездата променя драматично начина си на харчене. Прекратил е навика си да плаща разходите на роднини и приятели, както и да продуцира проекти, които излизат на загуба. “След два-три дни си казваш: “Имаш късмет, че си жив, че имаш работа”, споделя Джон и припомня, че повечето хора изобщо не успяват да спестят каквито и да е било пари.

А той все пак е световноизвестен американски киноактьор, процудент и режисьор с хърватски корени. Има две номинации за “Оскар” в категорията “Най-добра мъжка поддържаща роля” - за играта си в “Място в сърцето” и в “Под прицел”. Кариерата му се простира през пет десетилетия основно в театъра и киното, а ролята му в елитния сериал “Новият папа” бе едно от малкото превъплъщения на актьора в телевизионна продукция.

През 70-те младият Малкович е от първите актьори на прочутия чикагския театър “Steppenwolf”. Мести се в Ню Йорк през 1983 г. и се появява в пиесата “True West”. Доказва се като изключителен изпълнител с бляскаво бъдеще на Бродуей, където играе с Дъстин Хофман в класиката “Смъртта на търговския пътник” (1984). Преди 21 години Джон Малкович дебютира и като режисьор с филма “The Dancer Upstairs”.

 

Прелъсти публиката в „Опасни връзки”

Джон е един от моите учители в киното. Бях много млада и сравнително неопитна, когато се снимах с него в “Опасни връзки”. Той играеше ролята на коварния съблазнител Валмон - сърцето на филма. Той прелъсти и публиката. Научих много от него и после използвах актьорските уроци в бъдещата си кариера. Винаги ще съм му благодарна.

Ума Търман, актриса

 

Изправи се срещу политическата коректност 

Джон Малкович стана една от малкото големи звезди с ясна позиция против модерната “култура на отмяна и възмущение”. Той каза, че това е довело до смъртта на комедията и хумора. Подчерта, че нещо, което е било забавно вчера, изведнъж става незаконно днес. Нарече явлението токсично и го сравни с приливна вълна на идиотщината. И е напълно прав!

Джоузеф Кърл, журналист

 

Показа въображението си в „Да бъдеш Джон Малкович”

Джон е такъв колосален сладур. Никога няма да забравя общата ни работа по “Да бъдеш Джон Малкович”. Това е човек, който притежава изумително богато въображение и може да сменя скоростите на играта си бързо и безпроблемно. От драма да премине в комедия, от съспенс да генерира смях и обратното.

Катрин Кийнър, актриса

Твърде талантлив за днешен Холивуд

Джон Малкович никога не е бил просто един образ от разглезената холивудска тълпа. Особено ясно е това в днешния безличен филмов и тв бизнес. Нещо в излъчването и техниката му на игра винаги го е отличавало от останалите. Страхотните му роли във филми като “Опасни връзки”, “Изгори след прочитане”, “Комарджии”, “Водопадите Мълхоланд”, “Сянката на вампира”, “За мишките и хората” и дори “Въздушен конвой” са ярки доказателства за това.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Силуети