Джорджо Армани - 55 години на върха

Джорджо Армани

Дизайнерът не харесва анорексични манекенки

Модната индустрия “изнасилва” жените, казва известният италианец

Италианският дизайнер Джорджо Армани започва да създава свои модели през 1970 година, но истинската слава го достига през 1975 г., когато с помощта на Серджо Галеоти, основава компанията “Giorgo Armani S.p.A.”. Първата му мъжка колекция предизвиква фурор и след една година представя и женска колекция, която е посрещната със същия ентусиазъм от публиката. От 1981 г. той лансира спортните линии “Emporio Armani” и “Armani Jeans”, а през 1987 г. измисля достъпната “Mani”- женския им еквивалент.

Джорджо Армани е олицетворение на свободния дух в модата. Италианският моделиер вече 55 години е сред главните диктатори на модните тенденции, като никога не е изневерявал на своята философия, а именно: “Елегатността и практичността са двете страни на една и съща монета.”

Освен облекло, дизайнерът има в колекциите си аксесоари, часовници и бижутерия. В края на 2005 г. продажбите на Армани достигат 1,69 млрд. долара. Днес дава работа на близо 4700 души и притежава 13 фабрики навсякъде по света, както и около 300 магазина в 36 страни. През 2001 г. компанията намери място във висшата мода под името Giorgio Armani Prive. През 2006-а Арамани се присъединява към EMAAR (Недвижима дубайска общност), за да лансира своята луксозна хотелска верига ARMANI Hotels в многобройни градове като Лондон, Париж, Ню Йорк, Токио, Шанхай, Дубай и Милано. С начален чист капитал от 10 000 щ. д., днес компанията регистрира приходи повече от 1 млрд.

Доказателство за успешната кариера на Армани е факта, че през 2001 г. е провъзгласен за най-успешния италиански дизайнер с годишен приход от $ 1.6 милиарда, а 

състоянието му възлиза на $ 5,3 милиарда

В началото на 90-те години най-после се сбъдва една от мечтите на Армани, свързана с кинозвездите, а именно да започне да облича София Лорен. До този момент неувяхващата икона на киното се е доверила за стила си на Валентино, но дали заради разнообразието, или пък поради алтернативната възможност друг, по-актуален творец да започне да се грижи за гардероба є, тя решава да се остави в ръцете на Джорджо Армани.
Творения на Армани са носени от хиляди знаменитости. Италианският дизайнер изработва отличителният гардероб на Ричард Гиър в “Американско жиголо”. Армани прави дизайна и на поръчков костюм за героя Брус Уейн на Кристиан Бейл в “Черният рицар”.

Армани, който е роден е на 11 юли 1934 година, е първият дизайнер анатемосал модели с индекс на телесната маса(ИТМ) под 18, след като моделът Ана Каролина Рестън умира от анорексия. Той е є първият, който обвинява модната индустрия в “изнасилване” на жените. Това изявление прави по време на събитие от Седмицата на модата в Милано. Италианският дизайнер използва термина “изнасилване”, за да опише как се третират жените в модната индустрия. “Мисля, че е време да кажа какво мисля - заявява Армани. - Жените продължават да бъдат изнасилвани от дизайнерите като нас. Ако една дама се разхожда по улицата и вижда реклама с жена с цици и цигари пред себе си, то тя моментално пожелава да стане такава, това наричам аз изнасилване. Можете да изнасилите жена по много начини, или като я хвърлите в мазето, или като внушите, че тя трябва да се облича по определен начин”.

Коментарите на Армани предизвикват критики на някои хора от модната индустрия, които поставят под въпрос дали използването на термина “изнасилване” е съвсем подходящо.

На едно от последните си ревюта Армани представя и къси и дълги поли... и широки, и тесни панталони. “Давам максимална свобода на жените, които могат да използват всички възможности, ако са разумни - подчертава Армани. - Писна ми да чувам думата “тенденция”. Трябва да се опитаме да работим за съвременната жена. Не трябва да има тенденции в модата”, категоричен е световно известният дизайнер.

Армани е открито бисексуален. Той има връзка със своя бизнес партньор, архитекта Серджо Галеоти от 1975 до смъртта на Галеоти през 1985 г. Дизайнерът обаче категорично 

упреква гейовете за хомосексуалния начин, по който се обличат 

“Хомосексуалният мъж е сто процента мъж. Няма нужда да се облича като хомосексуалист”, заявява италианецът. Той порицава също така и мъжете с прекалено много мускули, като уточнява че те никак не е по вкуса му. “Не харесвам мъже, които прекарват прекалено много време във фитнеса. Харесвам такива, които са здрави, грижат се за телата си и живеят здравословно” споделя дизайнерът.

Италианецът определя козметичната хирургия като “идиотщина”. Той добавя още, че оценява естествената красота у жените, независимо от размера на гърдите им или това на колко години са.

В последната си модна линия за есен/зима 2020 г. той е използва рециклирани тъкани и други алтернативни материали. Джорджо Армани обяви, че планира модни ревюта в Милано този септември, въпреки коронавируса. Форматът все още се обмисля и шоутата може да се проведат и онлайн, следвайки стъпките на Мет Гала 2020, където известни личности пуснаха бляскавите си творения онлайн.

Армани организира последното си ревю в Миланската седмица на модата без публика през февруари, точно когато огнището се разпространяваше. Той също взе решение да премести шоуто “Prive” от обичайното му изложение в Париж в централата си в Милано и колекцията му бе “всесезонна” със зимни и летни облекла.
Марката Армани помогна в борбата срещу широко разпространения COVID-19, като дари 1,4 милиона долара. Парите помогнаха на три болници в Милано, една в Рим и Агенцията за гражданска защита. Дарението беше предоставено на фона на докладите, че здравната система в региона на Ломбардия е “на крачка от колапса”.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Шоубизнес