ДНК-тестове за загиналите в Гърция (обзор)

Общият брой на хората в двата влака е бил 354 (342 пътника и 12 служители, от които двама са били в товарния влак).

Двама българи са пострадали при влаковата катастрофа

Пламъците във вагоните били 1300 градуса по Целзий

Мицотакис обяви тридневен траур

Над 40 загинали, 85 ранени и 50 души се водят за изчезнали. Това е резултатът от челен сблъсък между пътнически влак и товарна композиция в Гърция. Трагедията се разигра малко преди полунощ на 28 февруари в северната част на страната до долината Темпе, между планините Олимп и Оса. Общият брой на хората в двата влака е бил 354 - 342 пътника и 12 служители, от които двама са били в товарния влак. В болница са настанени 72 души, шестима от които в интензивно отделение.

Националната трагедия край град Лариса потресе цяла Гърция, която скърби за жертвите, повечето от които млади студенти.

Подробностите за челния сблъсък на двата влака са шокиращи, коментираха очевидци. Първите два вагона са избухнали в пламъци, достигнали температура до 1300 градуса по Целзий. Освободената от сблъсъка енергия, метали и горивни материали са превърнали аморфната маса от желязо в огнен кошмар, който е изпепелил всичко. Официално загиналите са 40, но се очаква броят им да нарасне.

Премиерът Кириакос Мицотакис, който отиде на мястото на катастрофата, гарантира пълно и обективно разследване на причините за катастрофата, а десетки хора дариха кръв за пострадалите в болницата в град Лариса сред призив от лекарите.

Говорителят на гръцката противопожарна служба Василис Вартакоянис заяви, че 194 пътници са откарани безопасно в Солун. Най-малко 150 пожарникари със 17 автомобила и 40 линейки участват в спасителната операция.

Оцелели разказват, че няколко пътници са изхвърчали през прозорците на вагоните при удара. Други се борили да се освободят, след като пътническият влак се е обърнал в полето до релсите.

Вторият акт от драмата след фаталната влакова катастрофа в Темпи се разиграва в болниците, където тече разпознаването на загиналите. “Доведохме и психолози, които да подкрепят близките на жертвите”, каза здравният министър Танос Плеврис.

Сред загиналите има много млади хора, студенти, които са се връщали от Лариса и Атина към Солун.

В Лариса в моргата са докарани 40 загинали, от които 7 трупа са овъглени, а сред тях има и разчленени тела. Процесът на идентификация все още не е започнал. Някои от телата ще се нуждаят от ДНК тест за идентификация поради овъгляването. Сред загиналите има много млади хора, студенти, които са се връщали от Лариса и Атина към Солун. Към момента всички тела от третия вагон са извадени. Няма яснота дали всички пътници са с чекирани билети. 50 души се водят изчезнали.

Между пострадалите има двама българи. Нашенка е била леко ранена. Минала е през болницата в Солун, където е прегледана и веднага е изписана. За мъжа все още няма информация.

Hellenic Train се управлява от италианската FS Group, която извършва железопътни услуги в няколко европейски държави.

За безотговорност

Арестуваха началника на гарата в Лариса

Началникът на гарата се разпитва в присъствието на прокурор в рамките на досъдебното производство, тъй като фаталната катастрофа е станала по време на неговата смяна. Разследването се наблюдава от апелативния прокурор на Лариса Стаматис Даскалопулос.

Голямата въпросителна на трагедията е как двата влака са се озовали на една и съща линия, като властите работят върху всички версии и особено тази за човешка грешка. В същото време хората, които работят в ОСЕ, говорят за недостиг и неопитни кадри, както и изоставяне на Организацията на произвола. Характерно е, че Анастасиос Дедес, експерт по железопътни произшествия, говорейки пред държавната телевизия ERT, твърди, че всичко се е случило заради човешка грешка, подчертавайки, че смяната на влаковата линия в Лариса е причината за този челен сблъсък. Според г-н Дедес сигналите по маршрута не работят, в резултат на което влакът се движи на сляпо, само по указания на началника на гарата.

Неописуема болка

Министърът на транспорта подаде оставка

Костас Караманлис, министър на инфраструктурата и транспорта

“Подавам оставката си от длъжността министър на инфраструктурата и транспорта. Това е, което чувствам за свой дълг да направя като минимален знак на уважение към паметта на хората, които си отидоха толкова несправедливо и поеха отговорност за вечните грешки на гръцката държава и политическата система”, написа Костас Караманлис в официално съобщение.

“Току-що се върнах от мястото на влаковата трагедия. Болката е неописуема - каза още Караманлис. - Факт е, че получихме гръцката железница в състояние, което не отговаря на 21 век. През тези 3,5 години положихме всички усилия да подобрим тази реалност. За съжаление тези усилия не бяха достатъчни, за да се предотврати подобен инцидент. И това е много тежко за всички нас и лично за мен.

Когато се случи нещо толкова трагично, не е възможно да продължите, сякаш не се е случило. В политиката съм от няколко години, но считам за необходим елемент от нашата демокрация гражданите на страната ни да имат доверие в политическата система. Това се нарича политическа отговорност.

По тази причина подавам оставка от поста министър на инфраструктурата и транспорта. Това е, което смятам за свой дълг да направя като минимален знак на уважение към паметта на хората, които си отидоха толкова несправедливо и поеха отговорност за вечните грешки на гръцката държава и политическа система.

От дъното на сърцето си за пореден път изразявам болката и подкрепата си към семействата на загиналите”.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Европа