До 50 лв. глоба за каране на скутери в пешеходна зона

От дни в Шумен е въведена услугата - споделено използване на електрически скутери, а появата на новите превозни средства срещу заплащане породи множество  коментари за рискове и ползи. Както "Труд" писа, 100 тротинетки са на разположение на гражданите и гостите на града. Във връзка със запитванията за правата и задълженията на водачите им от ОДМВР - Шумен напомниха няколко основни правила за безопасност. Оттам подчертават, че глобата за движение със скутер в пешеходната зона е от 20 до 50 лева. Много от ентусиастите в първите дни са си го позволявали, а освен това е засечено и ползване на тротинетки от тандем.

Минималната възраст на водачите за управление на индивидуално електрическо превозно средство е 14 години, тези от 14 до 16 г. може да ги управляват само по велосипедни алеи. 
Водачът на индивидуално електрическо превозни средство има следните задължения: да се движи по изградената велосипедна инфраструктура, а при липса на такава - възможно най-близо до дясната граница на платното за движение; в тъмните часове на денонощието и/или при намалена видимост да управлява индивидуалното електрическо превозно средство с включени светлини и да има светлоотразителни елементи върху видимата част на облеклото, позволяващи да бъде лесно забелязан; да ползва каска, ако е на възраст до 18 години.

На водача на индивидуалното електрическо превозно средство е забранено: да се движи по пътища и улици, на които максимално разрешената скорост за движение е над 50 km/h; да се движи в зони, обозначени с пътен знак В9 - "Забранено е влизането на велосипеди"; да се движи по улици, обозначени с пътен знак Г13 - "Пътна лента или платно за движение само на превозни средства от редовните линии"; да развива скорост, по-висока от 25 км/ч; да превозва други лица; да се движи успоредно до друго индивидуално електрическо превозно средство или двуколесно пътно превозно средство; да управлява превозното средство, без да държи кормилото с ръка; да се движи в непосредствена близост до друго пътно превозно средство или да се държи за него; да превозва, тегли или тласка предмети, които пречат на управлението на превозното средство или създават опасност за другите участници в движението; да управлява превозното средство по площите, предназначени само за пешеходци; да използва мобилен телефон при управлението на индивидуално електрическо превозно средство.

Контрол по спазване на правилата за движение от водачите на индивидуални електрически превозни средства се осъществява от служители на пътна полиция и от служители на общинска администрация- Шумен по отношение на тези водачи, които се движат по велосипедната инфраструктура. 

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от България