Доставят стоки за черния петък през януари

Част от поръчаните стоки за черния петък може да не пристигнат навреме заради забавени доставки и да доведат до по-евтини стоки за Коледа и през януари.

Пратките от фабриките се бавят двойно

Имаме по-голям избор от евтини стоки през декември

Отменят поръчки за милиони

За да се доберете до някои от най-добрите сделки на Черния петък тази година автомобилът може би няма да ви свърши работа - опитайте с презокеански лайнер. Голяма част от бъдещите коледни подаръци все още са в открито море, станали жертва на забавяния. Но потребителите, които тази седмица не могат да намерят това, което търсят, може би ще имат нова възможност за изгодни оферти.

Търговци на дребно, сред които Nike Inc. и Victoria’s Secret & Co., имат трудности с това да доставят до магазините си продукция от заводи в различни краища на света навреме за най-очакваното шопинг събитие на годината. През септември от Nike заявиха, че продължаващото традиционно около 40 дни пътуване от фабриката на чифт маратонки например вече е двойно по-дълго - 80 дни. В същото време 45% от инвентара на Victoria’s Secret продължава да се бави, включително една четвърт от така популярните пижами.

Възможно е комбинацията от по-късното пристигане на инвентара и ограничената промоционална дейност да остави магазините по-добре заредени към края на сезона на покупките. Ако това наистина се окаже така, седмиците след Коледа може да са пълни с намаления на зимни стоки, които търговците трябва да разкарат от рафтовете. Пижамите в зелено и червено, ботушите и пухените якета започват да губят от привлекателността си след 1 януари.

“Всичко, което е сезонно и трябва да се продаде преди 26 декември, вярваме, че ще пристигне навреме”, посочи миналата седмица Мартин Уотърс, главен изпълнителен директор на Victoria’s Secret. Той обаче допълни: “Смятам, че магазините ще бъдат по-пълни с инвентар през декември - средата на декември и края на декември, отколкото потребителите са свикнали”. От своя страна финансовият директор Тим Джонсън коментира, че в зависимост от това кога компанията ще получи поръчките си ще трябва да бъде “по-гъвкава” с ценообразуването.

И наистина, може да не мине много време, преди всичко, останало от празниците, да отиде на рафтовете с намаленията. Инвеститорите бяха притеснени с наближаването на сезона на отчетите за третото тримесечие, опасявайки се, че маржовете на печалба на търговците на дребно и потребителските марки ще бъдат притиснати от комбинацията на високите такси за превоз, недостигът на работна ръка и скъпите суровини. Компаниите обаче успяха да увеличат цените достатъчно, за да покрият ефектите. Но ударът вместо това може да дойде около Нова година на фона на продължаващия натиск върху веригата на доставки и забавянията на продукция ще отнеме от ценовата мощ на търговците на дребно.

От Hasbro Inc., чийто пушки-играчка Nerf се очаква да са сред топ подаръците този сезон, обявиха, че ще осигурят достатъчно снабдяване, като похарчат повече за превоз, за да е сигурно, че стоката ще премине през задръстената верига на доставки.

И макар черният петък да е известен с тълпите от купувачи, то по-съществените покупки обикновено се правят по време на т. нар. Супер събота - съботата преди Коледа. Това означава, че търговците все още имат време да продадат забавената стока, преди да започнат следколедните намаления. Но дори и така, може да очакваме, че магазините ще са относително пълни и през новата година.

От Victoria’s Secret вече трябваше да отменят поръчка да 10 млн. продукта - почти 5% от поръчаното през август - тъй като няма да пристигне навреме.

От Националната федерация на търговците на дребно в САЩ изчисляват, че потребителите ще купят подаръчни ваучери за 28,1 млрд. долара този сезон - а за получателите им би било най-разумно да изчакат няколко седмици с покупките. Колкото по-дълго една стока стои по рафтовете, толкова по-вероятно е да видим лудостта на Черния януари.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Капитал и пазари