Една легенда се завръща на ток

Предлагат се три нива на мощност и два вида батерии

Renault 5 E-Tech Electric покорява градския трафик

Батерията се зарежда бързо

В историята на Renault могат да се открият много наистина революционни автомобили, които са задавали тенденциите и модата в индустрията. Сред тях са компактният модел R4 за достъпен семеен транспорт, елегантните хечбеци с привкус на луксозни лимузини R16 до R30, както и симпатичният компактен R5 като маневрен и универсален градски автомобил.
Сега, на възстановения след пандемията женевски автосалон, Renault представя следващия си модел, който може да се превърне в епохален за навлизането в електрическата мобилност. Това е Renault 5 E-Tech, който веднага впечатлява с авангарден дизайн, най-модерно електрическо задвижване и високо приложима функционалност. Той посреща екологичните предизвикателства на своето време за милиони семейства, отговаряйки на променящия се начин на живот и нуждата от градски автомобил.

Преди половин век, когато през 1972 г. излиза Renault 5, моделът предизвиква фурор с подобни характеристики - отличителен дизайн, пластмасови брони и ярко боядисана каросерия. Той се превръща в хит сред френските купувачи, особено сред жените и младите. За много от тях това е идеалната кола за града. По подобен начин новият електрически модел Renault 5 E-Tech стъпва на асфалта като компактен, пъргав, икономичен и авангарден автомобил за всекидневно шофиране.
Това е първият модел, който използва новата фирмена платформа за електрически превозни средства в сегмента на малките автомобили. С дължина 3,92 м електромобилът Renault 5 E-Tech се позиционира с 30 см над Twingo и с 9 см под Clio. Междуосието от 2,54 м обещава щедро интериорно пространство и багажник с вместимост 326 л. С нисък център на тежестта и тегло под 1500 кг новата градска кола е добре балансирана, а диаметърът на завой от 10,3 м гарантира маневреност на тесни пространства.

Моделът ще се предлага с две различни литиево-йонни батерии с технология NMC (никел-манган-кобалт). По-голямата е с капацитет от 52 kWh, което позволява пробег до 400 км. По-малката е с капацитет от 40 kWh за пробег до 300 км. За първи път Renault оборудва електромобил с ново двупосочно зарядно устройство на променлив ток с мощност 11 kW, чрез което може не само да се зарежда батерията на колата, но и да се подава енергия от колата към външен консуматор. Необходими са 4,5 часа за зареждане на голямата батерия от 10 до 100 процента на станция с мощност 11 kW с променлив ток. На бърза станция с постоянен ток и с мощност 80 или 100 kW батерията моще да се зареди до 80% само за 30 минути.
Задвижването е базирано на двигателя на Megane E-Tech Electric и Scenic E-Tech Electric и се предлага в три нива на мощност - 110 kW/150 к. с. с въртящ момент от 245 Нм, с 90 kW/120 к. с. и въртящ момент от 225 Нм, както и със 70 kW/95 к. с. и въртящ момент от 215 Нм. 

Кошничка за багети

Интериорът на новия модел Renault 5 E-Tech е модерен, приветлив и технологичен с два хоризонтални екрана. Мултимедията работи с 10-инчов сензорен екран, обърнат към водача, който може да конфигурира показването на необходимата информация в пет различни дизайна на изображенията. Стандартни се очаква да бъдат 18-инчовите джанти, безжичната свързаност, електрическата ръчна спирачка и LED фаровете с асистент за дълги светлини. В по-високо оборудваните версии влизат вградени функции на Google в мултимедията, камера, окачване Multi-sense, светлинен индикатор за зареждане под капака, интелигентен адаптивен круизконтрол, двуцветна каросерия, отопляеми седалки и волан, парктроници и др.

И нещо изключително важно за французите - това е първият автомобил, който предлага оборудване за превозване на багети директно от фурната. За целта се използва специална плетена кошничка, която се закача от страната на пътника на централната конзола.

В помощ на водача идва и изкуственият интелект, който през мултимедията може да отговори не само на 200-те най-често задавани въпроса, идентифицирани от обслужването на клиенти на Renault (например как се свързва телефон с автомобил), но също така и на много други въпроси.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили