Екстремен шедьовър

W16 Mistral е най-бързият открит автомобил

Уникални аеродинамични решения помагат за движение със скорост 420 км/ч

Движението с невероятна скорост, несравнимата мощност и вечно елегантният дизайн са характерни за всеки автомобил Bugatti. Включително за най-екстремния роудстър в дългата и славна история на марката - W16 Mistral. Той вероятно ще бъде последният модел с грандиозен двигател W16 с работен обем 8,0 литра и четири турбокомпресора. Истински инженерен шедьовър, гарниран с най-модерните технологии и свръхлуксозна изработка, опакован в безподобен дизайн. Нищо чудно, че цялата серия от 99 екземпляра е разпродадена предварително въпреки високата цена от 5 млн. евро на автомобил.

Електрическото бъдеще на Bugatti изглежда предначертано, след като младата хърватска компания Rimac придоби легендарната марка от концерна Volkswagen. Фокусът на Rimac е насочен изцяло към създаването на електрически хиперколи и по всичко изглежда, че следващият модел на Bugatti ще бъде точно такъв.

Скоростните качества на Bugatti се дължат не само на бруталната мощност, а на цялостния пакет от централно разположен двигател, окачване, дизайн и аеродинамика. Ефективното им използване е от ключово значение за постигане на скорост над 420 км/ч в кола с открит покрив като W16 Mistral. При такава екстремна скорост отвеждането на въздушните потоци по най-добрия начин за охлаждане и притискане към асфалта допринася за оптималното пътно поведение.

Тази комбинация от артистичен дизайн и овладяване на законите на физиката е много характерна за Bugatti. Оформлението на предната част на W16 Mistral позволява високотемпературният радиатор на двигателя да се захранва изцяло от един всмукателен отвор, оставяйки двата странични всмукателни отвора да подават въздух само към интеркулерите.

Въздушният поток около предните краища на автомобила се управлява от два всмукателни отвора - един до колелото и един безпроблемно интегриран в нов триизмерен дизайн на фара. Въздухът се насочва от зона с високо налягане към зона с ниско налягане в гнездото на колелото, което в противен случай би създало турбуленция и съпротивление. В допълнение предното стъкло е извито елегантно като визьор на каска, наклонът му става малко по-вертикален и се създава усещане за динамика и красота.

Въздушните потоци за охлаждане на двигателя и неговото масло са разделени. В противен случай въздушните отвори от всяка страна на автомобила биха били несъразмерно големи. По тази причина се прилага решение с въздухозаборници на двигателя зад подглавниците на водача и пътника. Така се постига елегантно, функционално и безопасно охлаждане на 16-цилиндровия мотор, а страничните отвори охлаждат само маслените радиатори.

Целият въздух, вкаран отстрани, се насочва през двата радиатора – по един от всяка страна – над задните колела и след това навън през X-образните задни светлини на W16 Mistral. Вентилационните отвори се появяват в триъгълното пространство между лъчите „X“ на светлинните тела, създавайки спад на налягането между страничните всмукателни отвори и изходите в задната част на W16 Mistral. Това помага да се управлява температурата на двигателя, дори при високо натоварване.

Върхов контрол във всички условия

Роудстърът W16 Mistral може да развива 420 км/ч, като същевременно вдъхва увереност и спокойствие на водача. Върховният контрол при всякакви условия и при всякакви скорости е залегнал в гените на Bugatti. За тази цел аеродинамиката на W16 Mistral е внимателно дефинирана. Чрез съчетание на инженерна мощ и дизайнерски талант автомобилът постига деликатен баланс на намаляване на съпротивлението и притискаща сила. Развиването на скорости от порядъка на 420 км/ч е възможно в специален режим на работа на автомобила.

Това са само част от причините W16 Mistral да заема изключително важно място в историята на Bugatti. В следващите десетилетия, а може би и векове, моделът ще печели награди в най-престижните конкурси. Неговата красота е вечна – както погледната отвън, така и отвътре. Много характерно за интериора е въвеждането на сложна кожена материя с нов дизайн, използвана за панелите на вратите. Скоростният лост е изработен от цял алуминиев блок и комбиниран естествен дървен материал с кехлибарена вложка с прочутата скулпура на танцуващия слон на Рембранд Бугати.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили