Електрическо 4х4 задвижване триумфира в рали „Дакар“

В суровите офроуд условия на пустинята прототипът Audi RS Q e-tron с електрическо 4х4 задвижване бе недостижим.

Audi RS Q e-tron записа историческа победа в най-тежкото офроуд състезание

Батерията се захранва с енергия от остатъчни суровини

Легендарното офроуд рали „Дакар“, което от няколко години се провежда в Саудитска Арабия, завърши с победа на Audi RS Q e-tron. За първи път прототип с електрическо задвижване, високоволтова батерия и преобразувател на енергия триумфира в най-тежкото автомобилно изпитание в света. Това е знак, че електрическите задвижващи системи се развиват много бързо и успешно конкурират традиционните бензинови и дизелови автомобили дори в маратонски офроуд дистанции.

След близо 8000 километра в суровите условия на саудитската пустиня, върху коварни настилки като пясък, чакъл и скали, испанският екипаж Карлос Сайнс и Лукас Круз спечели крайната победа с Audi RS Q e-tron. Шампионският автомобил разполага с електрическо задвижване на всички колела. Захранването на енергия се осигурява от високоволтова батерия. Тя се зарежда от двигател с вътрешно горене, който конструкторите наричат „преобразувател на енергия“ и работи с гориво от остатъчни суровини. Така електрифицираната система отделя около 60% по-малко въглеродни емисии в сравнение с конвенционална система с вътрешно горене и конвенционално гориво.

„С нашето революционно електрифицирано задвижване ние преодоляхме едно от най-големите предизвикателства в моторния спорт само след три години. По този начин продължаваме дълга поредица от пионерски постижения, които винаги са отличавали Audi през четирите десетилетия в моторния спорт“, коментира Оливер Хофман от борда на директорите на марката, който отговаря за техническото развитие.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили