Електричество и по-малко цилиндри за Levante

За първи път Maserati Levante ще се продава във вариант с 4-цилиндров двигател и “мека” хибридна технология.

SUV моделът на Maserati излиза като “мек” хибрид

48-волтов стартер-генератор

С четири цилиндъра и допълнителна електрическа мощност Maserati Levante излиза като “мек” хибрид със самозареждаща се батерия, без необходимост да се включва в контакта. Този тип задвижване улеснява бъдещите собственици и им дава възможност да се движат с по-нисък разход на гориво, по-малко отделяни вредни емисии, като използват електрическата тяга.

За първи път SUV моделът на Maserati се предлага с 4-цилиндров мотор. Този “мек” хибрид е първата стъпка към електрификация на Levante. Очаква се следващите крачки в тази посока да бъдат Plug-in хибрид със зареждане от контакт и изцяло електрическа версия.

Хибридът се задвижва от 2,0-литров турбо двигател, който генерира мощност 330 конски сили и въртящ момент 450 Нм. Отказването от два цилиндъра и 1000 кубика работен обем (в сравнение с досегашния 3,0-литров модел) намаляват жаждата на асфалтовия SUV. Той трябва да изминава 100 км с около 7,8 л гориво. За сравнение - 3,0-литровият бензинов V6 гълта 11,1 л (по заводски данни). На теория минималната консумация на новия хибрид възлиза на 3,3 л на 100 км.

Електрифицираният модел ще създава усещане за шофиране на по-голям двигател от калибъра на V6. Четирицилиндровият мотор ускорява за 6,0 секунди от 0 до 100 км/ч и развива максимална скорост 240 км/ч. Тази динамика се дължи на включването на ремъчен стартер-генератор и електрически компресор на 48 волта, който работи паралелно с класическото турбо. Неговата задача е да ликвидира т. нар. турбо дупка и да осигури бърза реакция при натискане на газта дори при най-ниски обороти. В същото време стартер-генераторът акумулира енергия в буферна батерия, която се използва за подпомагане на бензиновия мотор за по-бързо ускорение.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили