Електромобил за народа

Volkswagen пуска достъпен модел с пробег до 450 км

Голям багажник и мощност от 226 конски сили 

Около 30 000 евро струва на европейските пазари най-евтиният електрически модел на Volkswagen, който е и най-малкият модел в гамата – е-Up. Неговият наследник ще бъде лансиран с по-ниска цена и с много по-добри технически параметри. Той ще носи означението ID 2 и вече гради имидж като „електрическата кола за народа“. Представената през тази седмица студия ID 2all е много близка до бъдещия сериен автомобил, който трябва да бъде пуснат в продажба през 2025 г. По неофициални данни базовата му цена ще бъде под 25 000 евро.

С новия модел германският производител се връща към корените си, като предлага на широката потребителска маса достъпна електрическа кола с невероятни характеристики. Бъдещият ID 2 ще бъде просторен като Golf и достъпен като Polo, но и със способности да изминава до 450 км с едно зареждане на батерията. Очаква се дъщерните марки Skoda и Cupra също да получат идентичен модел със същата техника, а след това ще излезе и SUV на тази база.

Развойният процес на ID 2all е разгърнат на основата на последния еволюционен етап от развитието на модулната платформата за модели с електрическо задвижване MEB. Благодарение на нейните възможности моделът разполага с изключително ефективно задвижване, акумулаторна батерия и технология за зареждане. Мощният електродвигател със 166 кВт/226 к.с. гарантира отлична динамика, а прогнозата за автономния пробег е до 450 километра според изискванията на WLTP.

При новия модел Volkswagen отново поставя по-сериозен акцент върху дизайна. Според главния дизайнер Андреас Минд автомобилът отразява новата стилистична линия на марката, чиито изразни средства се градят на три основни принципа - стабилност, симпатия и ентусиазъм.

Един от елементите на тази нова линия в дизайна е оформлението на задните колони на покрива, чиито емблематични контури датират още от първото поколение на Golf. Новият ID 2all е първият модел на Volkswagen с нова интерпретация на този изключително характерен за марката елемент. Сред другите акценти в дизайна на концептуалния модел са пропорциите на каросерията с ярко присъствие и мощна осанка, приветливата физиономия в предната част, както и порядъчните дози динамика и неподвластна на времето елегантност.

Интериорът също се отличава с изчистен дизайн и високо качество на изпълнението и материалите, ясно и логично управление на функциите на инфортейнмънт системата с класически регулатор на силата на звука и отделен блок прибори за настройка на климатичната инсталация. Багажното пространство на свой ред предлага впечатляващ обем между 490 и 1330 литра. Тези стойности надхвърлят възможностите на по-високите автомобилни класове.

„Искаме да пренесем традиционните, добре познати на всички качества и предимства на Volkswagen в новия свят на електрическата мобилност, предлагайки висококачествени материали и изпълнение, високотехнологичен софтуер и дигитални услуги с реална добавена стойност за всеки потребител. Основният ни фокус във всички случаи ще бъде поставен върху удоволетворяването на нуждите и изискванията на нашите клиенти“, коментира Имелда Лабе от Управителния съвет на Volkswagen.

10 нови модела на ток до 2026 г.

Бъдещата серийна версия на Volkswagen ID 2all ще бъде един от десетте нови електрически модела, които германската марка ще представи на пазара в периода до 2026 г. Само през тази година своите пазарни премиери ще отбележат новият ID 3, ID Buzz с дълго междуосие и ID 7. През 2026 г. те ще бъдат последвани от компактен електрически SUV модел, а въпреки сериозността на това предизвикателство, специалистите на Volkswagen продължават своята работа и върху нов електромобил с цена под 20 000 евро. По този начин компанията ще може да предложи на своите клиенти най-богатата в сравнение с основните си конкуренти гама от електрически превозни средства и да постигне дял на електромобилите в Европа от 80%. 

„Процесът на трансформация на компанията е бърз и фундаментален, като крайната цел е да превърнем Volkswagen в наистина обичана марка, в истински Love Brand”, казва Томас Шефер, главен изпълнителен директор. Марката иска да бъде близко до клиентите и да им предложи съчетание от върхови технологии и атрактивен дизайн. В момента трансформацията се извършва с ускорени темпове, за да се осигури достъп до електрическа мобилност за възможно най-широк кръг потребители. 

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили