Електронни фактури заменят хартиените

Електронни фактури може да заменят издаването на хартиени.

Предложение на НАП

Приходната агенция може в реално време да получава информация за сделките

Предстоят разговори с бизнеса

Електронни фактури може да заменят хартиените. Един от приоритетите на Националната агенция за приходи (НАП) през настоящата година е изготвянето на концепция за въвеждане на електронно фактуриране в България, научи “Труд”. Идеята е издаването на фактури от фирмите да става изцяло в онлайн среда и НАП да получава в реално време информация за фактурите.

За целта софтуерът, с помощта на който ще се издават фактурите, може да бъде разработен от приходната агенция или от частни компании, които и в момента предлагат софтуер за фактури.

Наскоро беше постигнато съгласие между НАП и представители на бизнеса да бъде дадена възможност онлайн търговците да не използват касови апарати, а да отчитат оборота си като директно изпращат данни до НАП чрез използвания от тях софтуер. Въвеждането на електронни фактури е още една стъпка към премахването на хартиените документи, които си разменят и съхраняват фирмите.

Идеята за електронно фактуриране не е нова. Но при предишни обсъждания с бизнеса е имало и възражения. Основното опасение на някои фирми, е че в НАП ще получават информация в реално време за издадените фактури и информацията в тях - за клиента, стоката и цената. Но и в момента в приходната агенция получават тази информация, само че с известно забавяне - при подаване на справките и декларациите по ДДС.

Фирмите, които съвестно плащат данъците си, не би трябвало да се притесняват, че от НАП ще получат информацията по-бързо. Но за останалите дружества издаването на фактури в реално време ще ограничи възможностите за укриване на налози. С въвеждането на електронни фактури ще отпадне възможността за издаване на фактури със задна дата, с които фирмите да оправдават разходите си.

През настоящата година предстои НАП отново да обсъди идеята с бизнеса, за да бъде решено дали да бъде въведено електронно фактуриране. Трябва да бъде отговорено и на въпроса дали то да бъде задължително или по желание на всеки търговец.

Промени в Наредба Н-18 скоро ще бъдат обнародвани

Облекчават дейността на онлайн търговците

“Фискален” само на касови бележки

Промени в Наредба Н-18 ще облекчат дейността на онлайн търговците.

Облекчения за онлайн търговците ще има в промени в Наредба Н-18 за отчитане на оборота, които скоро ще бъдат обнародвани в “Държавен вестник”. Ще отпадне ограничението чрез софтуера на електронния магазин да се управляват и други продажби на търговеца. Наред с това онлайн търговците ще могат да дават и хартиени касови бележки, въпреки че на част от клиентите изпращат на мейлите им електронни бележки за покупките.

Промените в наредбата бяха пуснати за обществено обсъждане миналия месец. Бизнесът вече представи забележките си по новите текстове и сега предстои обнародването на промените. Крайният резултат ще бъде възможност фирмите да ползват по желание регистриран в НАП софтуер за управление на продажбите. Тази промяна в Закона за ДДС беше приета в края на миналата година, а сега трябва да бъде отразена и в Наредба Н-18.

Чрез софтуера на електронния магазин търговците ще могат да управляват всичките си продажби, предвиждат промените в наредбата. Когато клиентите плащат с банков превод ще могат да получат електронна касова бележка, а при плащане на пари в брой ще взимат хартиена бележка. Новите текстове ще облекчат работата на електронните магазини.

Други промени предвиждат въвеждане на забрана търговците да дават на клиентите си документ, различен от фискален бон, на който пише “Фискален”, “Фискална”, “Фискално”, “Фискални” или производни словосъчетания. Това няма да важи само за фирми, които имат тези думи в името си. Забраната се налага тъй като отпада изискването за използване на одобрен от НАП софтуер за управление на продажбите.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Мнения