Жени Живкова облича дамите в пепит-каре

Жени Живкова залага на практичната “ковид” мода.

Домашният офис диктува модата

За първи път шие спортни дрехи, слага китайски йероглифи

Тази есен за първи път дизайнерката Жени Живкова не направи модно ревю в зала на новата си колекция заради заплахата от Ковид-19, а избра виртуално представяне на облеклата си за сезон есен-зима 2020/2021 г. С обещанието, че при първа възможност ще го осъществи и пред публика, на живо. От години нейните септемврийски дефилета са едно от най-очакваните светски събития след обичайното лятно затишие, на което си дават среща дами от всички разцветки на политиката, хора на изкуството, дипломати, дизайнери.

Виртуалното представяне на колекцията “Нов свят” на “Жени Стил” бе организирано от Консултантска къща “От игла до конец” и “Алма комуникация”, а водещ бе проф. Любомир Стойков, председател на Академията за мода. В ролята на модели влязоха Славена Вътова и Елисавета Стоянова-Гарева, които са заснели и специална фотосесия пред обектива на фотографа Костадин Кръстев - Коко. Стилист на събитието бе дъщерята на Евгения Живкова - Андреа, която понякога се изявява на ревютата на майка си като модел, а друг път помага зад сцената.

“Идеята за наименованието на колекцията - “Нов свят” - дойде от това, че ние глобално попадаме в един нов свят и ще ни се наложи през следващите месеци да творим и да работим по различен начин. Затова, провокирана от тези обстоятелства, избрах името”, каза Евгения Живкова.

Тя обясни, че тази година облеклата са едновременно модерни и класически. Цветовете не са толкова ярки и пъстри, както предишната зима, те са монохромни и неутрални. Основно доминира класическото съчетание бяло и черно, както и черно с екрю, бежово и сиво. Модерни са каретата и пепитът, като в облеклата те се съчетават чрез комбинирането на няколко различни материи и десени. Евгения Живкова дори е измислила ново наименование - пепит-каре, съчетание между двата десена, което е подходящо за палта, костюми със сако и панталон, сукмани. Например, сако пепит и панталон каре, нещо, което е по-различно от досегашните колекции.

Вечните костюми с панталон преобладават през този сезон. Панталоните са по бедрата, но има и по-широки, с чупки в кръста. Някои от тях са украсени с декоративни ленти отстрани, други с дантела, което им придава по-младежки стил. Удължените сака под ханша и до средата на бедрата, както и мантата с дължина до коляното, могат да се комбинират и с панталон, и с рокли и поли с блузи. Някои от саката имат по-коктейлен вид - те са с вградени дантели по дължината на ръкава или на талията, други са асиметрични. Комбинират се с тесен прав панталон или такъв, който надолу се разширява.

Роклите с дължини около и над коляното са с прав и трапецовиден силует и са подходящи за ежедневието. Те са в характерния за дизайнерката минималистичен стил. По подгъвите и ръкавите им има вградени гарнитури от дантела, които са елегантни и почти незабележими, а талиите са подчертани с декоративни ширити.

В тазгодишната колекция на дизайнерката преобладават облеклата, които могат да се носят в ежедневието - както на работа, така и на коктейл. Пример за тях са практичните сукмани, съчетани с ризи. Официалните рокли са отстъпили на заден план и това е напълно обяснимо - в условията на епидемия няма чак толкова много събития, на които да ги облечеш.

Затова пък за първи път дизайнерката е решила да направи спортна линия, която смята да развива в бъдеще - облекла за хората, които работят от вкъщи. Това са свободни жилетки, клинове, панталони с по-широка кройка. Отстрани те имат биета със специално изработени надписи на кирилица, латиница и с китайски йероглифи. Тази бродерия не е нова - тя е изработена преди 15 години и сега отново влиза в колекцията на дизайнерката по различен начин. Има разработен вариант и с японски йероглифи, за който е помогнала синоптичката Станислава Цалова. Облеклата са подходящи и за спортуване навън, защото са от плътен трикотаж. Но най-ценното им е, че хем стават за работа от вкъщи, хем вършат работа, ако имате видеоконферентна връзка с партньор в работата.

А на въпрос на в. “Труд” дали надписите на латиница и на китайски означават, че “Жени Стил” смята да атакува световните пазари и особено тези на необятната Поднебесна империя, Жени Живкова отговаря: “Тази ситуация, в която в момента целият свят е поставен, до голяма степен има и една положителна страна. Много чужди сайтове, електронни магазини, се свързват с мен лично в интернет и сме в преговори там да попаднат моите облекла. Надявам се да имаме такава възможност. Получих две покани за участие в чужбина, едната от тях - в Сан Франциско, но не поех този риск, защото трябваше да изпратя облеклата, без да присъствам на самото шоу. Малко се притеснявах, защото не знаех в какъв вид ще бъдат върнати. Но това е една голяма възможност за в бъдеще за мен да изляза на други пазари, ако се направи по-тясна връзка с организаторите”.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Лайфстайл