Завръщане като фастбек

Peugeot 408 съчетава дизайн на купе и качества на комби

Plug-in хибридни и бензинови варианти за задвижване

Първият автомобил на Peugeot с каросерия тип фастбек носи познатото означение 408. Моделът съчетава качествата на купе и комби, като се нарежда в горната част на компактния сегмент между комбитата 308 SW и 508 SW. Дизайнът на 408 обаче е много по-спортен и придава ексклузивно усещане при всяко сядане зад волана – както при всекидневно шофиране, така и при пътувания на дълги дистанции. Така френската марка дава интересна алтернатива на SUV моделите.

Моделът 408 е с дълго междуосие от 2,79 м, осигуряващо щедро пространство на задната седалка. Общата му дължина е 4,69 м, а ширината му е 1,86 м със сгънати огледала. Следите са широки, така че автомобилът стои стабилно на пътя с колела с голям диаметър (720 мм) и размери на джантите до 20 инча. Каросерията е със спортен профил и височина само 1,48 м. Отпред има дълъг капак, което е характерно за най-новите модели на марката.

Технологията Matrix LED, използвана за осветлението, прави възможно проектирането на ултра тънки фарове, като същевременно гарантира много високо ниво на производителност. Тези фарове подчертават външния изразителен вид на новия модел 408. Светлинният подпис се простира надолу с две ленти от светодиоди във формата на лъвски зъби, които се сливат с бронята. Ефектната емблема прикрива радарите в новата решетка. Съчетанието на екстериорните черни и боядисани части добавят динамично и стилно излъчване. В задната част на покрива въздушният поток е оптимизиран и направляван от две "котешки уши", които създават оптимален аеродинамичен ефект към багажника.

В интериора конструкторите залагат на ергономичност, качество и практичност. Типично за Peugeot водачът работи с компактен волан, който се предлага с отопление. Централно разположеният 10-инчов сензорен екран е максимално близо до ръката и е по-ниско от дисплея пред шофьора. Инфо-развлекателната система разполага с напълно конфигурируеми бутони, които са подредени под централния екран. Всички контролери за управление на динамиката са ориентирани към водача. Той може с едно докосване да избира различни режими на 8-степенната автоматична скоростна кутия. Има и селектор за режим на шофиране (Електрически, Eco, Hybrid, Normal и Sport) в зависимост от двигателя.

Peugeot 408 ще се предлага с два Plug-in хибридни и един бензинов двигател. Хибридните варианти са с мощност 180 к.с. и 225 к.с., като при тях електромоторът е с ресурс 81 киловата. Тези версии са оборудвани с 8-степенна автоматична трансмисия. Литиево-йонната батерия е с капацитет 12,4 киловатчаса. Времето за зареждане от стандартен контакт с еднофазно бордово устройство (3,7 киловата) е 7 часа, а с по-мощно устройство (7,4 киловата) – 1 час и 40 минути.

Бензиновият модел е оборудван с 1,2-литров трицилиндров турбо мотор със 130 конски сили, който също е свързан с 8-степенен автоматик. Не е налична дизелова версия, но в бъдеще ще бъде представена изцяло електрическа версия на моделa.
Високото ниво на свързаност на пътниците е осигурено от четири порта USB C в интериора.  Всеки водач може да дефинира и поддържа свой собствен дисплей, атмосфера и предпочитания за настройка, а системата съхранява  до осем различни профила. Функцията, свързваща смартфона с мултимедията на автомобила, вече е безжична и е възможно да свържете два телефона чрез Bluetooth едновременно. 10-инчовият централен екран с висока разделителна способност е лесен за персонализация и отзивчив като таблет. Навигационната система TomTom се актуализира безжично.

Камери и радари в помощ на водача

За безопасно и комфортно шофиране Peugeot 408 разполага с множество електронни системи, захранвани с информация от 6 камери и 9 радара. Водачът работи с адаптивен круиз контрол с функция Stop and Go и настройка на разстоянието до предния автомобил, автоматично аварийно спиране с предупреждение за сблъсък и разпознаване на пешеходци и велосипедисти, активно предупреждение за напускане на лентата с корекция на волана, разпознаване на умора и др.

За придържане към правилата на движение спомага функцията за разширено разпознаване и показване на пътни знаци на цифровия клъстер. Системата за нощно виждане открива живи същества (пешеходци/животни) пред превозното средство през нощта или при лоша видимост. 

Мониторингът на мъртвите зони също е с далечен обхват (75 м). При опасност водачът получава сигнал за движение зад автомобила. Паркирането на заден ход се улеснява от 180-градусова камера с висока разделителна способност и почистваща дюза. Предлага се също асистент за паркиране с 360-градусова видимост. Матричните LED фарове максимално използват дългите светлини без заслепяване на приближаващите превозни средства.

Пакетът за асистирано шофиране разполага с нови функции за път с две ленти – полуавтоматична смяна на лентата, която позволява изпреварване и връщане в лентата, както и препоръка за скорост според ограничителните знаци.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили