Завръщането на Пазителя: Land Rover Defender вече е в България

Прекрасен е на пътя, но силата му е в планината

Казват, че легендите остават завинаги безсмъртни. Времената не само не ги убиват, а напротив - издигат ги в още по-голям култ.

Така е и с Пазителя. Един култов британски звяр, роден през 1948 година. Името му е Land Rover Defender. Декади наред този огромен автомобил кръстосваше най-трудните маршрути из планините. Като истински Пазител на гората. Или може да го наречете и ловец. Но името красноречиво показва, че този красавец е създаден да пази собственика си и в най-тежките условия.

През 2016 година британската компания реши да каже “Стоп” на легендата. Но само за да разбере, че без нея Land Rover никога няма да е същият. Така дойде миналият септември, където на автосалона във Франкфурт с целия си блясък изгря новият Defender.

Пазителя от Острова е синоним на приключението. Няма да ви липсва и грам лукс, ако го карате в града или до морето. Но не това е неговото предназначение. Land Rover Defender е горски звяр, който се чувства най-добре там, където и сърна трудно минава.

Новият автомобил вече е и в България. Вносителят “Мото Пфое” избра живописен маршрут в Понор планина, за да демонстрира всички качества на Пазителя. Представянето бе с Land Rover Defender 110 First Edition. Под капака му бушува 2-литров дизелов двигател с мощност 240 конски сили и въртящ момент 430 Нм.

Екстериорът на Defender е без аналог. Отличителният му силует моментално демонстрира характера на автомобила и грабва вниманието. Всеки един компонент от дизайна напомня за емблематичния външен вид на оригинала - от късите надвеси отпред и отзад до заоблените фарове. Нивото на оборудване First Edition добавя към външния вид редица елементи, сред които плъзгащ се панорамен покрив, емблема First Edition и безключов достъп. За максималното авантюристично преживяване всъдеходът достигна впечатляващите 29 см офроуд просвет, а автомобилът се изкачва над 1300 метра надморска височина, оборудван с 20-инчови джанти с 5 спици Style 5098 с покритие в цвят Gloss Sparkle Silver.

Отваряйки вратите на Пазителя, се открива впечатляващ интериор, пригоден изцяло за приключенията на 21-ви век. Легендарният модел създава усещане за простор, а отворите Alpine над задните седалки изпълват купето със светлина и подчертават характера на автомобила.

Defender 110 First Edition предлага на потребителите и отопляем кожен волан, предна централна конзола с хладилно отделение и метални пластини на праговете на вратите с надпис First Edition. Всъдеходът предоставя комфорт в големи дози с тапицерия от зърнеста кожа и здрав вълнен текстил, предни седалки с подгряване с 12-степенно електрическо регулиране и функция за запаметяване, както и с подглавници с 2-степенно ръчно управление.

Завръщането е факт. Приключението няма край. Затова легендите не умират. Land Rover Defender е един от най-ярките примери в автомобилостроенето.

Предният капак е „прозрачен“

Land Rover Defender е пионер с нов домейн контролер в автомобила, който включва редица усъвършенствани системи за подпомагане на водача (ADAS) и удобства за управление. Те са изградени на базата на QNX Hypervisor, което осигурява на шофьорите всичко, от което се нуждаят - сигурност, безопасност и надеждност. Консолидирането на повече системи в по-малко ECU е неразделна част от бъдещето на автомобилния електрически дизайн и ще се ползва като модел за архитектурата на автомобилите от следващото поколение на Land Rover.

Създаден за велики дела, Defender, и в частност моделът 110 First Edition, е оборудван с електронно въздушно окачване с адаптивна динамика и разполага с офроуд системите Terrain Response 2 и Configurable Terrain Response. Въздушното окачване, двойната скоростна кутия и всички останали екстри различават новия Defender от предходните модели. Най-новата технология на Land Rover Terrain Response позволява на автомобила да отиде на места, които са недостъпни за други автомобили 4x4.

Друга иновация е вградената технология Clearsight Ground View, която позволява безпроблемен изглед “през” предния капак на Defender. Системата извежда множество външни изгледи, включително под автомобила и колелата. Така че независимо от посоката и пътната настилка, чувството за безопасност е несравнимо.
Defender веднага дава усещане за един пъргав автомобил. Воланът реагира по-бързо, а въздушното окачване направи пътуването изключително удобно. Дори би могло да се каже, че разполага със спортно поведение и пъргавост на пътя.

Офроудърът пpeдлaгa впeчaтлявaщa мoдyлнocт и възмoжнocти зa пepcoнaлизaция cпopeд пpeдпoчитaниятa и пpилoжимocттa. По този начин потребителите ще могат да създадат автомобила си, така че той изцяло да отговаря на начина им на живот. Освен голям набор от цветове, може да бъде добавен хладилник, допълнителна седалка или да няма абсолютно нищо между двете предни седалки. Може да бъдат добавени още две седалки в багажника, за да се превърне Defender 110 в седемместен. 

Изборът на оборудване също е широк и клиентите могат да се спрат на едно от шecтте нивa нa изпълнeниe - Dеfеndеr Standart, S, SЕ, НSЕ, Dеfеndеr Х и Fіrѕt Еdіtіоn.

Богата гама двигатели

Defender се предлага с богата гама от дизелови и бензинови двигатели. Дизеловите мотори са два вида с мощност съответно 200 и 240 к. с. Автомобилът разполага и с бензинови агрегати - единият с четири цилиндъра и 300 к. с., другият с шест цилиндъра, мек хибрид и 400 к. с. Достъпът до контролите за офроуд шофиране става чрез сензорния екран, както и чрез натискане на един бутон и използване на един от контролите air-con. Камерите помагат придвижването по всякакъв вид терен, докато въздушното окачване позволява спускане, а след това плавно повдигане на задната част на автомобила. Също така новият Defender може да тегли с лекота до 3500 кг товар.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили