Започва Парижката седмицата на модата - 100% онлайн

Дамските колекции за сезон есен/зима 2021-2022 ще бъдат представени с ден повече от предвиденото

Пандемията дава отражение и върху едно от най-големите модни събития в света - Парижката седмица на модата. В петък вечер Федерацията на висшата мода (FHCM) представи променена програма в сравнение с тази, която беше публикувана на 15 февруари. Седмицата на модата, посветена на дамските колекции за облекло за есен/зима 2021-2022, се удължава с един ден, от 1 до 10 март, за да приветства Louis Vuitton. Между модните къщи, които си тръгват, и новите участници модното събитие приветства в крайна сметка 92 марки, които ще разкрият своите колекции и парадни програми основно чрез виртуални презентации и спектакли.

Промяната в програмата е забележителна, защото модна къща Louis Vuitton получава самостоятелен ден от модната седмица. Според първоначалната програма, дефилето на водещата марка на групата LVMH първоначално беше планирано за 9 март в 14:30 ч. Сега е позиционирано в сряда, 10 март, в 14:00. Така модната къща ще има честта съвсем сама да закрие Парижката седмица. Или, казано по друг начин, тя е получила възможността да заеме позицията на черешката на тортата.

Dior, Hermès, Lanvin, Chanel, Nina Ricci. Между 1 март и 9 март емблематични марки присъстват сред многобройните участници в Седмицата на модата в Париж, организирана от Федерацията за висша мода. В 100% цифрова версия, Парижката седмица на модата е изцяло съобразена със санитарната обстановка във Франция. Ковид-19 задължава дизайнерите да бъдат гъвкави по отношение на организацията си, но за много от тях представянето на това уникално събитие на естетиката означава много, особено в тежките времена, в които в момента живеем. Преди само година никой не можеше да предположи, че в речника на французите ще влезе думата дистанция, особено що се отнася до един от най-бляскавите моменти на триумф за френската мода.

Участниците в първия ден на събитието започват дигиталните си ревюта веднага след представянето на Френския институт за мода. 

Първото дефиле е на  модна къща Cecilie Bahnsen. Креативният директор Сесили Бансен казва за своята колекция:

„Този ​​сезон в съзнанието си имах образа на жена, която е на пътешествие през пейзаж - символично изображение на скитник. Идеята идва от три съвсем различни референции. Има поредица от красиви черно-бели фотографии на Хашимото Шоко от 70-те години на група хора от Гоз. Това бяха слепи жени музиканти, които пътуваха от град в град в Япония, свирейки тяхната музика. Трите жени на неговите снимки наистина ме вдъхновиха. Тогава разглеждах и инсталациите на Джеймс Турел. Онзи блясък и чуждо усещане, които наистина исках да внеса в цветовете този сезон - електрически розово и ярко зелено. 

И аз също си мислех за летните нощи край морето в Дания, за изгрева на луната и за течен син океан. Има картина на P. S. Krøyer на две жени, които се разхождат по плажа на Скаген на върха на Ютландия. Те са в красиви бели рокли, но има усещане за меланхолия. Също - мисля, че колекцията има тази меланхолия, черно на бяло. "

- Сесили Бансен, креативен директор

Можете да разгледате някои от моделите в колекцията на Сесили Бансен, представени днес в Парижката седмица на модата тук.

Но коя е Сесили Бансен?

Сесили Бансен работи на пресечната точка на модата и конфекцията, за да създаде луксозно облекло със спокоен, вечен стил. Чествайки традициите на фината френска мода и дизайнерската култура на Скандинавия, колекциите съчетават майсторство и детайли с архитектурни обеми и скулптурни силуети, за да предложат съвременен поглед върху женствеността. Уникалните тъкани са ръчно проектирани всеки сезон от основателката и финалистката на наградата на LVMH Сесили Бансен, родом от Копенхаген. Тя се завръща в родния си град, за да открие своя едноименен  етикет през 2015 г., след като е учила в Кралския колеж по изкуствата в Лондон и работила с модни къщи в Париж . Нейната цел е да изработва устойчиви дрехи, които могат да трансформират потребителя, с неочаквани комбинации от мекота и структура, минимални и максимални, перфектни и несъвършени. Марката е създадена през 2015 г.

Kimhēkim също се представя в първия ден на седмицата на модата в Париж с колекцията си SS21/ “DREAMS IN THE CITY”.

Колекцията „Мечти в града“ е посветена на персони, които намират себе си под ослепителните градски светлини. За сезона пролет/лято 2021 колекция “Мечти в града” креативният директор на KIMHĒKIM изразява своите емоции, докато се изолира в уединение по време на локдаун в Сеул. По време на уединението си той оценява стойността на самоувереността и изгражда нов ентусиазъм като начин на живот. 

KIMHĒKIM преквалифицира своята оценка на корейското наследство с нова интерпретация на традиционната носия Hanbok.

Модната къща е създадена през 2014 г. KIMHĒKIM е фамилно име на древно кралско семейство в Корея. То символизира ерата на златното царство. Марката представлява корейското наследство, докато интерпретира в съвременни форми и символизира профила на днешните жени.

Можете да разгледате някои моделите на колекцията на KIMHĒKIM, представени днес в Парижката седмица на модата тук.

Днес също представиха колекциите си Benjamin Benmoyal, Wataru Tominaga и Weinsanto. 

Дефилетата могат да се гледат онлайн в програмата на Парижката модна седмица, която може да бъде намерена на адрес https://parisfashionweek.fhcm.paris/fr/calendrier/ .

В момента във Франция всички ресторанти, барове, музеи са затворени и масовите мероприятия е възможно да бъдат провеждани единствено в дигитална форма. Очаквайте информация за дефилетата в следващите дни, от мен, Ирина Шуликова-Костадинов, пряко от Париж.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Лайфстайл