Инспектори от Държавната агенция за метрологичен и технически надзор (ДАМТН) започват сезонна кампания за проверки на предлагани на пазара стоки под мотото „Безопасно лято – 2020“. Кампанията стартира на 2 юни и ще продължи три месеца, съобщиха от агенцията. Обект на инспекциите ще бъдат продукти, често използвани от потребителите през летния сезон. Тук са включени слънчеви очила за различни възрасти, надуваеми детски играчки и туристически газови бутилки. С провеждането на кампанията, ГД „Надзор на пазара“ има за цел да провери дали икономическите оператори, отговорни за пускането и предоставянето на българския пазар на тези продукти, спазват приложимото към тях законодателство.
Кампанията ще започне с проверки на слънчеви очила. Поради широката им употреба и голямото разнообразие на предлагане, слънчевите очила обичайно са в полезрението на инспекциите от ГД „Надзор на пазара“.
В рамките на миналогодишната кампания „Безопасно лято – 2019“, са проверени 457 различни марки и модели слънчеви очила, предлагани за продажба в над 250 търговски обекта, разположени на територията на цялата страна.
Миналата година е установено, че 287 модела очила съответстват на изискванията. За 170 модела са констатирани различни несъответствия, като в това число са:
– 45 модела са били без маркировка за съответствие СЕ;
– 156 модела са били без инструкция за употреба на български език.
На нарушителите са съставени актове за установяване на административно нарушение, а за продуктите без маркировка за съответствие СЕ са издадени заповеди за спиране от разпространение.
При избора на слънчеви очила да се обърне внимание на някои от следните моменти:
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш