Ив Сен Лоран, който промени света на модата

Африканските рокли на моделиера.

85 години от рождението на великия моделиер

Дизайнерът налага Наоми Кембъл на подиума

Един от най -емблематичните модни дизайнери в историята, Ив Сен Лоран, щеше да навърши 85 години. Той създава стил, който е вечен и позволява на всяка жена да бъде модерна, като същевременно с това запазва своята индивидуалност. “Най -добрите дрехи за една жена са прегръдките на мъж, който я обича. Но за тези, които са лишени от такова щастие, аз съм насреща."

Той е едва на 19 години, когато великият Кристиан Диор харесва рисунките му. Ив Сен Лоран става негов помощник, а след това и негов наследник - той е едва на 21 години, когато през 1957 година, застава начело на неговата модна къща. Ив Сен Лоран е първият, който кани тъмнокожи модели (манекени) за участие в представянето на неговите колекции и въвежда в женската мода елементи от мъжката. Счита се за основател на стила унисекс. Той е първият, който кани тъмнокожи модели (манекени) за участие в представянето на неговите колекции.

През 1961 г. 25-годишният Сен Лоран отваря своя собствена къща и през следващите години променя света на модата завинаги, предлагайки неща, които никога досега не са идвали на ум на никого.

Африкански рокли

Неговата африканска колекция, представена през 1967 г., все още се смята за една от най -важните в историята на модата. Колекцията е вдъхновена от спомени за кратък период на военна служба на този изсушен от слънцето континент. Той включва екзотични мотиви и примитивни бижута, ярки мъниста, високи африкански прически. “Посещението в Маракеш беше голям шок за мен. Този град ме научи на цвят”, казва дизайнерът.

Между другото, Маракеш толкова вдъхновява модния дизайнер, че си купува имение там, което сега е музей на дизайнера. Пепелта на великия дизайнер е разпръсната тук.

Дамски смокинг

През 1966 г. Ив Сен Лоран прави истинска революция в света на модата: облича жена в смокинг, който се счита за изключително мъжко облекло. Новият облик на Laurent моментално спечелва любовта на парижките модни момичета и стана наистина популярен, след като смокингът е увековечен от култовия фотограф Хелмут Нютон във фотосесия за Vogue.

Катрин Деньов, Франсоаз Харди, Лиза Минели и много жени по света веднага облякоха смокингите на Ив Сен Лоран.

Прозрачни блузи

През 1962 г. Ив Сен Лоран се забърква в голям скандал. Това се дължи на прозрачните блузи, създадени от дизайнера. Ив обаче никога не обръща внимание на критиките. Той е сигурен, че знае по -добре от самите жени от какво се нуждаят. И той е прав, през годините това се потвърди.

Ботуши

Повечето жени днес дори не знаят, че трябва да благодарят на Сен Лоран за възможността да носят ботуши. В края на краищата именно той включи тази част от единствения някога мъжки гардероб в колекциите си от дамско облекло.

Pret-a-porter линия

През 1966 г. дизайнерът отваря първия си бутик Rive Gauche, кръстен на тогавашния анархистки рай на левия бряг на Сена, правейки още една революция - в магазина се продават ежедневни облекла, които по никакъв начин не отстъпват на вечерните.

Сафари стил

Дълго време облеклото в стил сафари се носеше само от ловци, но през 50-те години, благодарение на киното, той спечелва любовта на модистите по целия свят. През 1968 г. е представена известната колекция сафари YSL, предизвиквайки бум сред феновете и коренно променя представата за това как трябва да изглежда облеклото за пътуване. Емблематичното яке на дантела Saharienne от колекцията на Лорен все още се счита за отличителен белег на модната къща.

Кожено яке

В колекцията от 1962 г. Ив Сен Лоран покани жените да пробват кожени якета, тогава само черни. Така че жените отново дължат на гения на Сен Лоран модните кожени изделия.

Унисекс стил

Приятелството с Бети Катрукс вдъхновява Ив Сен Лоран да създаде унисекс стил. Светската дама, която става муза и предана приятелка на модния дизайнер, има андрогинен външен вид и скоро разбира какви дрехи є подхождат. Носеше предимно “мъжки” неща: панталони, дънки, прости пуловери, ризи, тениски, мъжки якета и обувки. Тя никога не е променяла този стил. С външния си вид и отношението към живота тя вдъхновява великия майстор Ив Сен Лоран да създаде мода, която съчетава мъжки и женски гардероб заедно. Оттогава стилът унисекс започва своя триумфален поход през света на модата.

Това е скандал и истинско предизвикателство за обществото, дори през 60 -те години на миналия век на входовете на парижки ресторанти има табела “Жените с широки панталони да не влизат!”

Голо тяло в реклама на парфюми

През 1971 г. дизайнерът за пореден път шокира публиката, като участва в рекламна кампания за първия мъжки аромат YSL Pour Homme. Ив Сен Лоран не само стана първият дизайнер, който се появи в рекламата на собствената си марка, но и първият дизайнер, който позира за реклама гол.

Черни модели

Участието в модни ревюта на черни модели се превръща в поредната скандална иновация на великия дизайнер. Кариерата на известната “черна пантера” Наоми Кембъл започва с модно ревю по време на ревюто на модната колекция YSL. През август 1988 г. тя се появява на корицата на френския Vogue като първия черен модел. Това е предшествано от заплаха от нейния приятел и наставник Ив Сен Лоран да извземе всичките си реклами от списанието, ако редакторите откажат да поставят снимка на Кембъл или друг черен модел на корицата.
“Дължа му много”, казва Наоми Кембъл. “Той ме подкрепи и следователно всички момичета с различен цвят на кожата.”

През 2008 г. великият дизайнер си отива от този свят, но има неща, измислени от Ив Сен Лоран, които остават в гардероба на всяка жена днес.

Наскоро белгийският дизайнер на модна къща “Сен Лоран” Антъни Вакарело показа колекцията си за сезон есен - зима 2021. Линията бе представена с виртуално дефиле. В новата си колекция той се връща към ценни архиви на модната къща, към материите и класическата елегантност на мосю Сен Лоран през 60-те години на миналия век. Но ги съчетава смело с кожа с металически отблясъци, което е негова запазена марка.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Шоубизнес