Иван Шишков: Магистрала „Хемус“ е строителна илюзия в предишното управление

Снимка: МРРБ

В тези два месеца това беше най-приоритетната задача на цялото правителство. Хубавото е, че успяхме да се справим. Има 72-часови проби и те бяха направени преди около 10 дни. Тогава за първи път потече газ от Гърция към България. Това каза за Bulgaria ON AIR служебният министър на регионалното развитие арх. Иван Шишков по въпроса ще потече ли газ от 1 октомври по интерконектора с Гърция, след като вече има Акт 16.

"Нямаме проекти. И да имаме средства, няма какво да построим. В момента най-големият проблем е, че нямаше последните години проектиране. Държавата и да иска да инвестира в момента в магистрали, няма къде. За ремонтите е необходимо да бъдат дадени средства. Те, за съжаление, доказват и лошото строителство последните години. В тези магистрали от 400 км. огромна част от тях се нуждае от ремонт", каза още арх. Шишков.

"Парите са нужни и трябва да се дават тогава, когато има сериозна мисъл на тема проектиране и на базата на тази концепция да се дават пари. Магистрала „Хемус“ е строителна илюзия в предишното управление. Тя е проектирана до Велико Търново, тя се строи до разклонението Плевен-Ловеч. Амбицията в момента е да се намери максимално бързо проектно решение, за да се завърши до разклонението за Белокопитово, където няма проект. Другата седмица ще пуснем участъка от 15-и и 17-и километър, който е почти готов до Белокопитово. Участъците ги пускаме с разрешение за ползване, така че в момента, в който завърши Приемателната комисия, ще бъде завършен", посочи Шишков.

Той спомена, че днес започва да работи Приемателна комисия на 3 километра от магистрала "Струма", които са след тунела и в тях ще може да се облекчи движението от разклонението за Банско до малко преди тунела. Той изрази надеждата си, че утре ще се пусне участъкът с разрешение за ползване.

"Посоката север-юг е най-важното трасе, което трябва да се проектира и веднага да започне да се строи. Това е от Русе към Маказа с пресичането на планината. Всичките проекти показват, че пресичането трябва да бъде през "Прохода на републиката" с малък тунел. Този служебен кабинет успя да обяви за национален обект частта от Русе до Велико Търново", уточни арх. Шишков.

"Това е най-важната връзка, която в момента започва да се налага все повече като един коридор, който ще обслужва Северна и Южна България и е изключително важен за транзитно движение", добави Шишков.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от България