Изкуствен интелект ще определя цените в хотелите 

Роботи, които приготвят суши, бяха демонстрирани на форума.

На форум край Варна представят иновации в туризма

Изкуственият интелект навлиза в ценообразуването на хотелите, тъй като може да следи огромен обем данни – за търсенето, събитията в района, конкуренцията и др. и така да определи оптималната цена на нощувка. Иновацията е част от програмата на откритото днес осмо издание на  ТУРИЗЪМ-ЕКСПО "Дестинация Варна".

Двудневният форум в курорта Св. св. Константин и Елена  се организира  от агенцията за маркетингови комуникации ProVox, в партньорство с Варненската асоциация на ресторантьорите и хотелиерите /ВАРХ/ и с с подкрепата на Община Варна и Министерство на туризма. В него участват над 180 управители на хотели и ресторанти от цялата страна, туроператори от България и Румъния, експерти от бранша и 37 изложители. На щандовете има роботи, които приготвят суши, почистват или сервират. Представени са и решения за използване на АI в пералните стопанства, осветлението, климатизацията на туристически обекти.

“Тези иновации няма да изолират човешкия фактор, те надграждат продукта, като дават на работещите в туризма време, което да посветят на гостите. Дават и възможност за увеличаване на приходите, с които да се реинвестира в базата и да има повече бонуси на персонала“, каза Павлин Косев, председател на ВАРХ. Той допълни, че изложението е насочено от професионалисти към професионалисти, а в конферентната му част ще се обсъждат връзките на бизнеса с властта, силата на комуникацията и езикът на тялото при общуване с клиенти и служители, новостите в кулинарната индустрия.

Според Косев след ковид кризата има рестарт на туризма, но в нова реалност. Различни са разходите, а туристите вече масово резервират индивидуално и търсят хотели с добра локация и продукт. „Градските във Варна са пълни цяла година, идват не само гости от съседни и европейски страни, а и от екзотични държави. В цял свят има интерес към България. За да го оползотворим, ни е нужна ефективна реклама и повече самочувствие - че имаме прекрасна природа, богата история и хотели на световно ниво“, коментира Косев.

Нужни са и добри посланици на туризма, които да лобират на всички нива, но това няма да се случи, докато държавата не определи сектора като приоритетен, подчерта  Дора Димитрова, управител на ProVox.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Региони