Заседналият край Камен бряг кораб "Вера Су" е бил пред реалната опасност да се разцепи. Това разкри капитан Андрей Станев, ръководител на операцията по море, при която корабът беше спасен от скалите, по БТВ. Капитан Станев показа в детайли плана от 9 стъпки, който доведе до успешен край на драмата.
Засядайки край Камен бряг, Вера Су стъпва не на една, а на цели четири скали.
Пречупването е избегнато със сложни изчисления и 10 тона греди и конструктивни елементи, заварени на точните места. Недобра преценка на силата, с която "Вера Су" да бъде изтеглен, също е щяло да разцепи кораба, разказва кап. Станев.
"Влекачът е с 40 тона "пауър пул", а аз го изтеглих с 5. Ако дам пълната си мощност, аз ще го разпоря. А разпаряйки кораба, той щеше да потъне", обяснява той.
Реална опасност е съществувала и при разтоварването. Разработена е подробна симулация какво ще се случи, ако конкретно количество товар бъде отнето от конкретно място.
Междувременно и след изтеглянето на "Вера Су" от екоминистерството продължават ежедневни проверки на водите в района.
Очакват се резултатите от от проби в 7 точки в морето. Такъв ще бъде извършен още два пъти в рамките на две седмици. Последната проверка на водите показа, че концентрацията на азот амониев намалява.
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш