Инвестират в търговски паркове

Планирано е изграждането на повече от 140 хил. кв. м нови площи в търговски паркове, като почти половината от тях вече са в процес на строителство.

Планирано е изграждането на повече от 140 хил. кв. м

Привлекателни са с удобство и открити пространства

Десет бяха открити през 2021 г.

Търговските парковете в България са най-бързо развиващият се формат за продажби на дребно през последните две години. Такива проекти са привлекателни поради удобството, откритите пространства и достъпност, която предлагат, пише в анализ на консултантска компания на пазара на имоти. Благодарение на новите търговски паркове популярни международни марки успяват да навлязат в градове, в които преди това не са присъствали. Към края на 2021 г. има 25 търговски парка с общ обем на площите от 237 хил. кв. м. Като десет от тях са открити през миналата година.

Планирано е изграждането на повече от 140 хил. кв. м. нови площи в търговски паркове, като почти половината от тях вече са в процес на строителство. Със завършването на всички планирани проекти някои от регионалните градове ще достигнат точката на насищане. Затова инвеститорите трябва да бъдат внимателни, когато идентифицират районите с потенциал за растеж, посочват от консултантската компания.

Търговски парк се нарича професионално разработен проект, в който има поне три големи търговски вериги, заемащи над 2 хил. кв. м площ, с централизирано управление и достатъчен брой паркоместа. Търговските паркове могат да бъдат разделени на три групи: големи, традиционни и малки.

Големите търговски паркове обикновено са разположени в покрайнините на регионалните градове. Тяхната отдаваема търговска площ надхвърля 15 хил. кв. м и в тях има голямо разнообразие от търговци. Такива търговски паркове има в София, Велико Търново, Пловдив и на други места. Традиционните търговски паркове са с отдаваема площ между 5 хил. и 14,9 хил. кв. м. Те обикновено са предпочитани от компании, предлагащи хранителни стоки, продукти за здраве и красота, домашни любимци и допълнителни услуги.

Малките търговски паркове се намират в малки градове или жилищни райони на регионални градове с по-малко от 30 хил. жители и често са най-големите търговски обекти в тези райони. Те са с отдаваема площ между 2 хил. и 4,9 хил. кв. м. Малките търговски паркове позволяват на клиентите да пазаруват бързо, разположени са на главни пътища или в рамките на най-населените райони на града. В тях магазините са подобни на наличните в традиционните търговски паркове, но поради ограничената площ, броят и размерът на магазините е по-малък.

Традиционни търговски паркове представляват 44% от общото предлагане, следвани от големите търговски паркове (43%) и малките търговски паркове (13%).

Привличат нови наематели

Отварят ресторанти и киносалони

Наличието на супермаркети, магазини за здраве и красота е по-характерно за традиционните и малките търговски паркове.
В големите търговски паркове най-много са магазините за мебели и от типа „направи си сам” като те имат дял от 45% от заетите площи, посочват от консултантската компания. В малките търговски паркове най-голям дял като наети площи има модата с 30%, в сравнение с 16% в традиционните търговски паркове и 11% в големите търговски паркове. Наличието на супермаркети, магазини за здраве и красота е по-характерно за традиционните и малките търговски паркове. Електрониката е най-добре представена в традиционните търговски паркове.

За да повишат конкурентоспособността си, инвеститорите ще разширят микса си от наематели с представители на развлекателната индустрия като киносалони, ресторанти и фитнес зали. Това ще спомогне и за увеличаване на посещаемостта и времето за престой.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Имоти