Инфлацията разчупи монопола на офертите „всичко включено в цената“

Сезонът по Северното Черноморие продължава

Инфлацията през тази година е довела до разчупване на монопола на офертите за ол инклузив почивки, в който всичко е включено в пакетната цена. „Неизбежната актуализация на цените, която не е по силите на всички клиенти доведе до разнообразяване на пакетите, включително и до предложения за нощувки без изхранване“, съобщи председателят на Варненската асоциация на ресторантьорите и хотелиерите Павлин Косев при откриването на шестото издание на туристическото експо „Дестинация Варна“.

Косев окачестви летния сезон като динамичен, провокативен, труден, но и успешен. Въпреки късното му начало през септември на морето са почивали много туристи, като и в момента в курортите край Варна има препълнени хотели. Най-много са били гостите от Румъния, Полша, Чехия и българите. През Турция са пристигали и руснаци, а през март и април градските хотели са отчели добър оборот от украински гости с добри финансови възможности.

„Най-добрите мениджъри в региона надминаха резултатите от пиковата 2019 г. Затова от набирането на изпълнителски кадри фокусът ни трябва да се насочи към успешния мениджмънт и вместо да акцентираме върху свиването на разходите, трябва да говорим за управлението на приходите“, каза Косев. Той подчерта, че гостите вече масово търсят комбинирани видове туризъм и са малцина онези, които идват само на плаж. Сред предпочитаните комбинирани продукти са шопинг, градски и  фестивален туризъм или религиозен, културен и винен туризъм. Силен е интересът и от страна на заможни турци към хазартния туризъм, но проблем остават визите.

„Варна е на крачка от целта да стане целогодишна дестинация. Гостите са впечатлени от крайбрежната алея, която няма аналог у нас, от реставрираните стари сгради, но споделят, че в чужбина рекламата на България е негативна. Някои дори очакваха да видят военни по улицата. Газим в злато и това трябва да е акцент в маркетинговата национална реклама на страната ни“, препоръча Косев. 

Изложението „Дестинация Варна“ се организира от агенцията за маркетингови комуникации ProVox и Варненската асоциация на ресторантьорите и хотелиерите, в партньорство с Община Варна и с подкрепата на Министерството на туризма.  Тази година сред акцентите в програмата е честването на 65 г. от създаването на курорта Златни пясъци и 50 г. от откриването на най-старото обработено златно съкровище в света във Варненския халколитен некропол. В чест на юбилея е създаден 13-минутен филм „Златна Варна“ на български и английски език. Лентата ще бъде пусната в социалните мрежи и предоставена на туроператорите, съобщи Соня Георгиева, шеф на общинската дирекция „Туризъм“.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Региони