Испанският роднина

Seat Leon стана по-голям и по-комфортен

Империята на концерна Volkswagen от идентични продукти, но с различен външен вид и марки, продължава да расте. От което печелят както производителите, така и потребителите, които имат по-богат избор от модели според вкуса си. След представянето на новите Volkswagen Golf и Skoda Octavia, дойде ред и на третият им „събрат“ – Seat Leon. Испанският роднина, както винаги, изглежда много шик и в отлична спортна форма. Той се явява алтернатива на балансирания във всичко Golf и на практичната Octavia.

Новият Leon е пораснал чувствително на размери. Той е базиран на модулната платформа MQB Evo на концерна Volkswagen за автомобили с напречно разположени двигатели. Инженерите са използвали максимално свободата да „разтегнат“ модела във всички посоки. Междуосието е увеличено с 5 см до 2,69 м, което е със 7 см повече от това на Golf. Така пътниците могат да разчитат на солидно пространство в кабината. На дължина каросерията вече достига 4,37 м при хечбека и 4,64 м при комбито. Реално Leon предлага отпред място като в Golf, а отзад – като в Octavia. Багажният обем на хечбека е 380 л, а на комбито – 617 л. При сгъване на задните облегалки пространството надвишава 1300 л.

Дизайнът на новия Leon продължава стила на големия SUV модел Tarraco. Автомобилът се набива в очи с внушителна и агресивна шестоъгълна решетка, тесни LED фарове, а отзад светодиодна лента преминава през цялата широчина. Нов е и надписът Leon под емблемата на марката.

По отношение на двигателите изборът пред купувачите е много широк. Традиционните бензинови мотори с 3 и 4 цилиндъра работят с турбо пълнене и генерират мощност в диапазона от 90 до 190 к.с. Моделите със 110 и 150 к.с. са оборудвани като меки хибриди с 48-волтов стартер-генератор. Има и Plug-in хибрид със зареждане от контакт, който разполага с мощност 204 к.с. и изминава до 60 км изцяло на ток при заредена батерия.

За почитателите на дизела има варианти със 115 и 150 к.с., като по-мощният се предлага със система за задвижване на четирите колела. Комън-рейлите са оборудвани със система за каталитична редукция, която намалява замърсяването в отработените газове. За целта двойни инжектори впръскват карбамидов разтвор (AdBlue), който неутрализира азотните окиси. За любителите на дългите дистанции ще излезе и фабрична версия на природен газ. Феновете на високите скорости могат да очакват и най-наточената моторизация Cupra, която ще разполага с мощност над 300 к.с.

За повечето модификации стандартна е механичната трансмисия с 6 предавки. При конфигурациите със 7-степенна автоматична DSG трансмисия с двоен съединител скоростният лост не е свързан механично с кутията. Командите за смяна се подават по електронен път, а не с физическа връзка.

Водачите могат да избират чрез селектор различни режими на шофиране – нормален, еко и спортен. При спортните модификации има възможност и за индивидуални настройки.

 

Ново поколение LED светлини

Динамичният стил на новия Leon се подчертава от най-новите светлинни технологии. Предните фарове са изцяло LED, което гарантира максимално добра осветяемост на пътя пред автомобила. Те осигуряват до 900 лумена светлина със студен бял цвят, докато стандартните LED фарове достигат до 550 лумена. При Leon по-голямата интензивност се дължи на факта, че всеки фар се състои от 22 светодиода, които изпълняват всички функции – къси, дълги и дневни светлини.

В страничните огледала са интегрирани LED мигачи. Задните мигачи светят с т.нар. динамична функция - като коледни гирлянди, които отвеждат светлината в посоката на завиване.

Вътрешното осветление на новия Leon също е LED. Амбиентната светлинна система се конфигурира от водача. Ефектна светлинна ивица обгръща горната част на таблото и преминава през вратите.

 

Свързаност по всяко време

Броят на бутоните и превключвателите в новия Leon значително е намалял. Повечето функции на автомобила се управляват от централния 10-инчов цветен дисплей, който дава изображението и на навигационната карта. Водачът може да задава команди както с докосване на сензорната повърхност, така и с изричане на думи или с жестове (например увеличаване на звука на аудиото). Освен това собственикът на автомобила може да свърже и интегрира функциите на своите мобилни устройства (телефон, таблет) и по всяко време да има връзка със своите акаунти. За улеснение в кабината е инсталирано гнезно за безжично зареждане на смартфони.

Наред с това автомобилът разполага с вградена SIM карта, благодарение на която поддържа постоянна връзка с околния свят. Чрез нея се осъществяват аварийни разговори с тел. 112 и се подава автоматичен сигнал при злополука до спасителните екипи с точните координати на превозното средство. Онлайн връзката не само подобрява безопасността, но и дава възможност на пътуващите да бъдат информирани във всеки един момент и в реално време да следят трафика, цените на горивото, свободните места в паркингите и други подобни данни.

При хибридните варианти от телефона си собственикът може да следи и управлява процеса на зареждане на батерията и да подготви автомобила за пътуване, като зададе желаната температура в купето.

При движение със скорост до 210 км/ч новият Leon може да следва автоматично зададената лента и превозното средство отпред. Това е полуавтоматизирано шофиране, което включва и изпреварванията. Те са възможни само при подаване на сигнал чрез мигача – тогава автомобилът автоматична извършва маневрата, но водачът трябва да не пуска волана и да контролира движението.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили