Как се става мама блогър

Радостина Христова, която онлайн е под псевдонима Radostna Mama, е майка на две деца, блогър от 3 години и автор на книги.

Нишата привлича близо 8 милиона създатели на съдържание в света

Едновременно трябва да си фотограф, модел, автор и родител на пълен работен ден

Само по себе си инфлуенсърството е нищо, ако нямаш знания, които да предадеш на твоята аудитория

Мама блоговете в последните години се превърнаха в място, освен за трупане на знания за отглеждане на деца, но и за подкрепа и оформяне на общност на съвременните майки. Наблюдавайки уникалната комбинация на мама блогърите - между медия и инфлуенсър, с времето те се превърнаха в мощни лидери на общественото мнение. Още за професията, която изисква да си едновременно фотограф, модел, автор и родител на пълен работен ден, споделя за “Труд” Радостина Христова, под онлайн псевдонима Radostna Mama.

- Ради, Ти си маркетинг специалист, автор и майка на две деца, но защо реши да станеш блогър?
- За мен това беше естествен път на развитие като човек, който е управлявал медия (бях главен редактор на специализиран сайт за маркетинг и реклама), и човек, който пише текстове, обича да снима и има познати в рекламни агенции, тъй като съм работила и в тази сфера. Точно преди да се роди второто ни дете, седнах да помисля какво ще правя. Да бъда в майчинство и да гледам само едно дете, докато другото е на ясла, не ми беше достатъчно. Но в същото време ми трябваше нещо гъвкаво, което да дава стойност на другите и да мога да го продавам, докато си гледам децата. Така изскочи идеята за блогърството.

- Какво споделят с теб майките?
- Майките споделят всичко с мен :) От това защо мъжът ги дразни, какво ще подарят на свекървата до какви обриви имат децата им и колко искат да отидат някъде без деца. Почти не се сещам нещо, което не са ми споделяли през тези три години като мама блогър.

- Как трупаш последователи?
- Пробвам всичко. Започнах с познати, които да споделят профила и снимките ми, спонсорирам постове, правя игри с награди, коментирам и харесвам подобни на мен профили, споделям чуждо съдържание, пробвах и с ботове за 11 долара, но трафикът, който дойде, не ми допадна, затова реших да насоча парите си в други места, като аксесоари за готини фотосесии. Сега се уча и да снимам храна, така че очаквам, когато напредна, да имам още последователи и заради такъв тип снимки. Снимам видеа за IGTV (в Инстаграм), които се възприемат също добре от последователи. Преди пандемията посещавах редовно събития, като лектор, което водеше още последователи. Изчела съм всичко за трупане на последователи и го правя, може би само не съм се съблякла гола още и не съм ходила до Малдивите за още повече...

„Често споделям на майките с блогове, които сега стартират, че дори и с 1000 последователи те влияят на своята аудитория”, споделя Радостина за “Труд”.

- Как избираш марките, с които да работиш?
- Много лесно. Използвам ги ежедневно вкъщи. Харесвам ги. Не само като продукт или услуга, но и като послание и имидж.

- Колко пари се изкарват от това?
- В началото можеш да докарваш до 500 лева на месец, след това растеш до 1000, 2000 лв. Обичайно за такива суми говорим.

- Има ли майка, която да си вдъхновила и да стане блогър?
- Надявам се да съм вдъхновила повече от една жена да стане блогър, защото имам група във Фейсбук, която подкрепя майките с блогове по различни начини, отделно имам текстове в блога и подкаст епизод от Radostna Podcast по темата за мама блогърството, които се надявам да са полезни и вдъхновяващи. През ден-два някой ми пише да ме пита за създаване на блог, дори подарявам хостинг и идеи.

- Какво смяташ за инфлуенсърството.. То е професия, но на какво се основава реално? На това да изкарваш пари от него или наистина да влияеш върху аудиторията? Има ли пропаст между тези две неща?
- Не смятам, че да си инфлуенсър е професия. Мисля, че е работа, която в комбинация с определени професии върви по-добре - например ако го комбинираш с професията на модел, актьор, спортист, готвач, маркетолог, дизайнер и т. н. Само по себе си инфлуенсърството е нищо, ако нямаш знания, опит и някакви умения, които да предадеш на твоята група от хора. Често споделям на майките с блогове, които сега стартират, че дори и с 1000 последователи те влияят на своята аудитория, защото имат какво да є кажат, на какво да я научат, да я вдъхновят или информират. Що се отнася до влиянието, ние го бъркаме с директната продажба. Има инфлуенсъри, които продават продукти и услуги чудесно в своята сфера - гримьори например, но като цяло си мисля, че да влияеш на последователите ти може да е обвързано с начина ти на мислене, действие и начина ти на живот, а не само с покупки. Моята мисия е да усмихвам и радвам майките, особено в трудните дни, когато ти иде да метнеш детето някъде и да се скриеш от света.

- Как съчетаваш работата с отглеждането на децата?
- Не ми се налага много да съчетавам, защото обикновено ходят на градина, а аз си работя вкъщи. Но по време на световна пандемия, когато всички се наложи да останем вкъщи или когато са болни, съчетаването също е лесно - приоритизирам задачите, не спя достатъчно, оставям ги да си играят сами, работя и в движение от телефона, ставам преди тях и лягам дълго след тях. Ако стене много тежко, моля за помощ, за да свърша нещо спешно.

- Съдят ли те майки, че използваш децата за реклама? (виждали сме го често и в Иснтаграм, и във Фейсбук.
- Веднъж бях на конференция като гост и в панела имаше една фотографка, която така силно критикуваше всички хора на света, които си снимат децата и от които изкарват пари, че чак се шашнах. Но реално няма как да практикуваш мама блогърство, без да показваш никога децата си. За мен поставяне на емотикони на главите им не е опция. Така че рядко срещам такива коментари, май само един или два пъти досега, но се замислям за бъдещето ми като мама блогър, когато децата растат, няма да искат да се снимат и да споделям историите им, за тогава вече имам план на действие, което лека-полека ще разкривам пред моите читателки.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Лайфстайл